V
"vieras"
Vieras
Siksi, että paras ystäväni (uskovainen) halusi minut lapsensa kummiksi vaikka tietääkin, että minä en henk.koht. ole uskovainen. Kirkkoon kuulumaton kun ei voi olla kummi paperilla.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Itse kuuluin vaa siks, kerta vanhemmat kuului ja miut kastettiin pienenä. Sama homma miehel. Nykyää molemmat erottu kirkosta, mut sitä ei kummankaan suku tiedä, ettei ole kirkkohäitä tulossa IKINÄ heh.![]()
Mutta tiedättekö, m iksi meille annetaan yleensä aionakin kaksi nimeä? Kasteessa tai ilman:
Linné järjesti luonnon - Tiede.fi
Minä ihmettelen todella paljon sitä, että miksi niin moni kuuluu Kirkkoon vaikka uskonto ei merkitse mitään.
Lapsenakin sitä kuitenkin mieluummin istui kappelissa härskejä sanoja virsikirjasta etsien kuin vaikkapa maantiedon tunnilla. Valitettavasti.
Ehkä sun kannattaisi vain oikeasti päästä yli siitä inhosta toisten uskomuksia kohtaan (huomaa sanamuoto) ja elää ihan vain omaa elämääsi![]()
Kirkkohäät voi muuten saada ilmaiseksi, vaikka ei kirkoon kuuluisikaan.Esim. Helsingissä se on monessa kirkossa niin. (Ja tarkoitan siis ihan luterilaisia kirkkoja.)
Jos tarkkoja ollaan, niin kristityt pölli joulun pakanoilta. Mutta ei se haittaa, kukin voi juhlia ihan haluamallaan tavalla. Mä en viettänyt joulua kristillisessä merkityksessä edes silloin, kun vielä kuuluin kirkkoon.Minä en kuulu kirkkoon enkä usko kristinoppiin tahi muuhun uskontoon. Pääsiäistä en vietä, en syö edes suklaamunia. Joulua vietän, katson viettäväni nimenomaan kaupallista joulua enkä kristillistä. Eli jouluuni kuuluu lahjat, ruoka, perheen yhdessäolo mutta ei kristillistä ideologiaa.
Enkä jaksa ajatella että olen muka jotenkin pöllinyt joulunvieton kristityiltä, kyllä moniin juhliin on iloisesti yhdistelty elementtejä muiden ryhmien juhlista ja perinteistä, tätä ovat tehneet kristitytkin. Ei mitään uutta auringon alla.
Alkuperäinen kirjoittaja lisäkysymys;24445660:Lapsikaste on tietenkin sen syy, mutta olettehan kuulleet k i r k o t t a m i s e s t a ?
Kun ty
Taikauskoa on tietenkin se, jos ei uskalla erota, vaikka haluaisi - ja tietynlaista uskoa sekin on!
Eikö se ole minun henkilökohtainen asiani. En koe tarvetta perustella sitä sinulle tai kenellekään muullekaan.Minä ihmettelen todella paljon sitä, että miksi niin moni kuuluu Kirkkoon vaikka uskonto ei merkitse mitään.
---on muuten saman kirjoittajan, Marianne Fredrikssonin, kirjoittama, kuin tämä, mikä kertoo pari tuhatta vuotta vanhasta lovestorysta:
Amazon.com: According to Mary Magdalene (9781571743619): Marianne Fredriksson: Books
Valtio ja kirkko olisi helpompi erottaa toisistaan? Noh, en minä tiedä, mutta tuli tuo mieleeni. Niin kauan, kun suurin osa kansalaisista kuuluu kirkkoon, asialle ei tehdä mitään.Miksi tapakristillisyys on monille enemmän uhka kuin uskovaisuus tai ateismi? Miksi tapakristillisyys pitäisi poistaa?
Miksi tapakristillisyys on monille enemmän uhka kuin uskovaisuus tai ateismi? Miksi tapakristillisyys pitäisi poistaa?
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;24445903:Mä nyt ylipäätään toivon, että ihmiset ajattelisivat asioita ja toimisivat arvojensa mukaan, eivätkä vain jäisi laiskoina siihen löhöämään, mihin sattuivat tipahtamaan.
Mitä, miks muka? Just paras tapa!![]()