Miksi oi miksi monet köyhät äidit käyttää niin hirveän paljon rahaa lastenvaatteisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse en koe että lastenvaatteiden myyminen huutiksessa veis hirveästi aikaa. Keskimäärin 3-5minsaa menee kun laittaa sen sinne myyntiin ja posti on tässä ihan vieressä niin tuotteen postittaminenkin sujuu tuossa muiden ulkoilujen ohella. Paljon vähemmän vie aikaa ja vaivaa kuin kirppispöydän laittaminen paikalliselle kirpparille.

Ei yksittäisen vaatteen kohdalla menekään, mutta jos on paljon myytävää. Nehän eivät välttämättä mene heti kaupaksi. Olen myynyt jotain huutiksessa, ja itse koin sen kuvaamisen, listaamisen, kirjoittamisen ja ilmoitusten uusimisen rasittavaksi näpertelyksi. Vauvan kanssa omaa aikaa on niin vähän ja kyllä kaikki tuollainen on pois omista tekemisistä. Mutta moni toki on huutikseen tyytyväinen.

ja siis tämä asia siis nyt vain oli yksi näkökulma ap:lle tuohon hänen aloitukseensa. Eli mistä se ap tietää vaikka se hänen tuntema köyhä äiti harrastais juuri tälläistä ja sen takia ne ap:n silmissä kalliit merkkihaalarit ei lopuksi syökään sen köyhän äidin rahoja niin paljon kuin ap ehkä kuvittelee.

Tämä on ihan totta :) Muutenkin ihmettelen tällaisia aloituksia - ihan yhtä lailla voisi ihmetellä, miksi parempituloisetkaan ostavat kalliita haalareita, koska voisivathan hekin käyttää rahansa muihin kohteisiin. Vaikka matkoihin tai osakkeisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;28025025:
Ei yksittäisen vaatteen kohdalla menekään, mutta jos on paljon myytävää. Nehän eivät välttämättä mene heti kaupaksi. Olen myynyt jotain huutiksessa, ja itse koin sen kuvaamisen, listaamisen, kirjoittamisen ja ilmoitusten uusimisen rasittavaksi näpertelyksi. Vauvan kanssa omaa aikaa on niin vähän ja kyllä kaikki tuollainen on pois omista tekemisistä. Mutta moni toki on huutikseen tyytyväinen.

Tämä on ihan totta :) Muutenkin ihmettelen tällaisia aloituksia - ihan yhtä lailla voisi ihmetellä, miksi parempituloisetkaan ostavat kalliita haalareita, koska voisivathan hekin käyttää rahansa muihin kohteisiin. Vaikka matkoihin tai osakkeisiin.

Niin, mun tekisi mieli tehdä aloitus jossa ihmettelen miten joku haaskaa hirveät määrät rahaa kalliiseen autoon kun halvempikin auto kulkee yhtälailla eteenpäin :D

Ehkä tuo huutisjuttu on vähän makuasia, olen kyllä myynyt isojakin määriä kerralla enkä silti koe että se söisi aikaa mitenkään hirveästi. Alussa kyllä, mutta kun huutiksen käytöstä tuli rutiinia niin tosi nopsasti hoidettu. Ja itse en oo kyllä vissiin kertaakaan joutunut myymään uudestaan vaan kaikki on mennyt kerralla kaupaksi.

[QUOTE="vieras";28023119]Sitten se on pois mm. matkailusta, harrastuksista...

Nykyään saisi niin hyvin edullisia vedenpitäviä ja hengittäviä ulkovaatteita. Ei tarvitsisi siis olla POP tai TIcket. Samoin sisävaatteissa tosi kivoja halpiksiakin ja alesta ja kirppareilta saa kans niin kivasti!

Itse käytän hirmu vähän lastenvaatteisiin ja silti saavat paljon kehuja kivoista vaatteistaan. Harmittaa ja surettaa niiden puolesta, jotka pistävät rahaa haisemaan ihan älyttömyyksien verran kalliisiin kun tosiaan murto-osalla niiden hinnoista saisi jo vaikka miten ihania ja laadukkaita.[/QUOTE]

Kirjoituksestasi paistaa läpi yksinkertaisuus ja kateus!

Kullakin lieneen oikeus tunkea rahansa justiin sinne minne haluaa. Jos köyhän äidin täytyy valita merkkihaalarin ja lomamatkan välillä niin ehkä hän pitää sitä haalaria parempana vaihtoehtona eikä se kuulu sinulle. Itse älähtäisin vasta siinä vaiheessa jos merkkivaatteiden ostamisen takia joudutaan tinkimään kunnollisesta ruuasta tai muusta oleellisesta.

Lisäksi se, että näet sen Ticketin haalarin sen köyhän äidin lapsen päällä, ei välttämättä kerro mitään siitä paljonko haalariin on satsattu. Se on saatettu saada sukulaisen tai ystävän lapselta pieneksi jääneenä, se on voitu ostaa hyvänkuntoisena kirpparilta 15 eurolla taikka vaatekaupan poistorekistä -60% alennuksella, jolloin sen hinnaksi ei monta kymppiä jää.

Tietyn merkkisissä vaatteissa (esim meandi, ticket, racoon, pop) kannattaa huomioida myös se, että koska niiden jälleenmyyntiarvo on todella iso, voi olla että sellaisen haalarin ostaminen tulee loppujen lopuksi paljon halvemmaksi kuin sen halpishaalarin ostaminen, koska tietyn merkkisistä ulkovaatteista (ja myös sisä- ) saa käytettynä saman mitä on itse uutena siitä maksanu (varsinkin jos ostaa alesta), näin ollen voi olla että se ticketin haalari tulee sille köyhälle halvemmaksi kuin se lassien haalari.
--->Maksat lassien haalarista sen 30e ja saat siitä käytettynä ehkä 6 euroa eli käytön hinta on sulle 24e. Maksat alerekistä ostetusta Ticketistä 70e ja saat siitä käytettynä huutonetissä 69e, sen käyttöhinnaksi jää siis vain euro. En ole köyhä mutta erittäin pihi ja tämä esimerkki siis omasta elämästäni. Eli mielestäni merkkivaatteiden ostelu ei oo ihan niin mustavalkoista ja kannattaa huomioida esim. tämä juuri selostamani seikka.

Mää oon ostanu lassien haalarin 28eurolla kaupasta ja myyny sen huuto.netissä 35 eurolla, että taitaa olla vähän ennakkoluuloja sulla ja tehny itseasiassa näin useemman kerran, että saattanu saada jopa enemmän kun mitä ite oon maksanu.

Mää oon ostanu lassien haalarin 28eurolla kaupasta ja myyny sen huuto.netissä 35 eurolla, että taitaa olla vähän ennakkoluuloja sulla ja tehny itseasiassa näin useemman kerran, että saattanu saada jopa enemmän kun mitä ite oon maksanu.

Mä ostan joka talvi kakkosvaatteiksi lassien haalarit jotka sitten myyn yhtälailla kuin ne kalliit (ticket, racoon jne) enkä oo koskaan saanu kuin alle 10e niistä ja niissä on yleensä huutajia 1 tai korkeintaan 2 kun noissa tietyn merkkisissä huutajia on ollu parhaillaan 16.

Että on kokemusta lassien vaatteista.

Köyhä äiti oli M&E kutsuilla. Sovitti lapsilleen vastteita. Koko ajan lähetti viestejä ostakki mun lapselle kun se tahtoo.
Törkeetä hommaa kerjätä muut maksaan.

Yhteistyössä