miksi on paha tai epäkohteliasta olla erakko/hiljainen/ujo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja erakko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En minä ole sosiaalisia ihmisiä sinänsä moittimassa, heitä tarvitaan ehdottomasti.
Joskus vaan koen heidän seuransa vaivaanuttavaksi, koska oletan heidän olettavan minulta samankaltaista käytöstä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
En minä ole sosiaalisia ihmisiä sinänsä moittimassa, heitä tarvitaan ehdottomasti.
Joskus vaan koen heidän seuransa vaivaanuttavaksi, koska oletan heidän olettavan minulta samankaltaista käytöstä.
Tuttujen ihmisten kanssa homma toimii, sosiaalinen puhuu kummankin puolesta ja minä voin nyökkäillä sopivissa kohtaa
:)

niinpä.... tiedän sen että moni käsittää asian niin ja se minua hämääkin. kun kuitenkin aika avoimesti on mies kertonut juhlissa miksi en ole paikalla ja suvulle olen ITSE kertonut asiasta ja pahoitellut asiaa, etten minä mitään pahaa tarkoita, olen vaan vähän erakko. mutta voih ja oih kuinka vaikea se on joidenkin hyväksyä.

miehen parin kaverin vaimot ruikuttaa mua ties mihin illanistujaisiin ja ryyppäjäisiin ja mä VIHAAN sitä jankuttamista. olen nätisti kertonut ettei minua kiinnosta sellainen, jos haluavat tavata minua, meille saa kyllä tulla kahville tai minä voin tulla kahville heille. baarit sun muut illanistujaiset porukassa ei vaan ole minun juttu. voisin jopa sanoa vihaavani sellaista. mutta, eipä ole kahviteltu tähän mennessä. ei kahvit kelpaa, pitäisi viunaa olla. en ymmärrä.[/TARVITSEVAT VIUNAA JOTTA SAAVAT SUUNSA AUKI... BUKOWSKIN RUNO:strongest of the strange kannattaa lukea tai kuunnella. T.ahdistunut erakko.

]

minä en käy juhlissa, en vieraile juuri kellään, en pyydä meille juuri koskaan ketään. en suostu lasten kummeiksi, en kaasoksi häihin.

minulla on 2 kaveria joiden kanssa olen tekemisissä ja he tietää millainen olen. toinen on sen hyväksynyt hyvin mutta toinen ei ymmärrä miksi en esim. suostunut hänelle kaasoksi. minä en vaan pysty tekemään sellaisia asioita, menen lukkoon ja saan paniikkikohtauksen jos ympärilläni on paljon ihmisiä. en viihdy isoissa laumoissa. olen siis tekemisissä vain mieheni, lasteni, äitini ja näiden kahden ystäväni kanssa. joskus harvoin miehen tuttujen. viimeksi olen tavannut kaveria melkein 8kk sitten!!!!!

ja monesti olen kuullut olevani epäkohtelias. siis what!? miksi en saa olla sellainen kuin olen? en ymmärrä. olen kuitenkin avoimesti kertonut kaikille peloistani ja "rajoituksistani" ja selittänyt ettei siinä ole mitään henkilökohtaista. olen vähän erakko, en epäkohtelias.

Moi,ymmärrän hyvin sua.En oo vetäytynyt kokonaan ulkomaailmasta, etten kävis sentään ulkonakaan tai kaupassa, kyllähän mä käyn,mutta en joka ikinen päivä ramppaa kaupoilla, silloin vain, jos on jotain ostoksia mielessä, enkä kyllä koko päivää shoppaile, ellei se oo sitten sellainen shoppailupäivä, mutta muuten vain käväisen, ja kävelen kaupassa silleen,että en olis huomaavinaankaan muita ihmisiä ympärilläni, menen sinne asioimaan ja katsomaan omia juttujani ja ostamaan omia juttujani, joten eihän mun tarttekkaan ajatella muita ihmisii sinä hetkenä. Jokainen on sellainen,minkälainen on, ja sun ei tartte ruveta esittämään mitään muuta,jota sä et ole,muista se aina. Mäkään en oo mikään sellainen ihminen,joka rakastaa, että kokoajan on ihmisiä, ei mua ees kiinosta niitten elämä, mulla on omassa elämässä joka päivälle niin paljon sisältöä,että en edes kerkeä ajattelemaan. Mulle tulee paha olo ajatellessaanikin jotain töitä, kokoajan ihmisiä vaan ja jotain ylä-astetta,mitä joudun käymään vielä kaks vuotta, hohhoijaa, en millään haluis, enkä jaksais,varsinkaa tätä yht ylimääräistä vuotta, ku jäin luokalle, niin perseestä! No en mäkään tykkäis, että tänne meidän kotiin tulis jotain ihmisii, en mä tänne haluu kuin harvat ja valitut ja sellaiset,jotka tunnen, mutta ei kokoaikaa, joskus voi kyllä tulla, kunhan asiasta sovitaan eka.

PS: Mäkin oon saanu kuulla,että olen masentunut, kun oon tälläinen. Ei se sitä tarkota, että jos ei haluu koulupäivän jälkeen lisää ihmisii elämää, eli viettää kavereiden kaa aikaa, että olis masentunut! No, en välitä, se on niiden mielipide..Kyllä mä pidän yhteyttä niihin tärkeisiin ihmisiin, mutta en mä mitään tapaamisii haluu, ku on nää omatkin asiat tässä tärkeitä...

Täällä kans yks erakko, hiljainen ja hieman ujo. Mulla on kavereita jonkin verran, joillekkin soittelen useammin ja toisille harvemmin. Nyt taas on ollu melko pitkä hiljanen kausi. Mut on myös kasvatettu niin, että ei ole todellakaan sopivaa/hyviin käytöstapoihin kuuluvaa pyöriä vieraita nurkkia joka päivä. Mulla on välillä todella pitkiä taukoja ennekun pälkähtää päähän, että soitampa kaverille ja kysyn voisinko tulla kahvilla piipahtaa. Kaveri onneks ymmärtää mua ja muutamat ei sitten ymmärrä ollenkaan. Miehen kavereihin oli todella vaikea alussa tutustua, olin todella hiljanen ja pelkäsin puhua mistään, kun luulin aina nolaavani itseni. Sitten myös aristelen aivan helvetisti sitä että, aletaan puhumaan menneisyydestä. Se on mun salatuin asia, siitä ei tiedä mun kaveritkaan, jotain hyvin pientä olen kertonu ja sillon yleensä vaihdan puheenaihetta. Miehen kaverit luuli sillon alussa, että inhoon heitä ja että olen joku ylimielinen nirppanokka, en todellakaan ole. Selitin yhelle miehen kavereista tilanteen, lyhyesti ja kappas, hän kerto että, on myös ite selvinpäin aika hiljanen ja hieman ujo, vaikka puhuu kyllä sillonkin jos joku muukin juttelee tai kyselee.

Mä olin teininäkin aika paljon kotona ja isä alko sillon sanoa, että mikset koskaan mee mihinkään, mikset koskaan käy kavereita moikkaamassa, onko sulla yhtään kavereita, oletko masentunu jne. Noista korkeintaan hermostuin ja ahdistuin. Sama tulee jos mies kyselee, miks olen jostain tilanteesta vetäytyny sivuun, miks katosin johonkin muualle, mikset voinu puhua mitään jne. Sillonkin ahdistun ja hermostun, miks hemmetissä pitää vielä kuumottaa asioilla jotka on moneen kertaan selitetty. Tulee noista vaan se, että mua ei hyväksytä sellasena kuin olen :|. Kotona miehen ja tyttären kanssa olen aikamoinen suupaltti, sama juttu lapsuuden perheen kanssa, muutaman ystävän kanssa ja toki joittenkin miehen kavereitten kanssa.

toinen aloittaa nyt nelosen ja toinen ekan. ja siis silleen olen sosiaalinen että kyllä mä lasten kavereiden vanhempien kanssa olen tekemisissä, juttelen pihalla naapureille yms. mutta juhlat ja sellaiset on mulle kauhu. illanistujaiset kavereilla sun muut sellaiset on minulle helvetti.

Tuli mieleen, että sinulla saattaa olla paniikkihäiriö.

Yhteistyössä