Miksi on tökeröä pyytää häälahjaksi rahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja apostoli:
Alkuperäinen kirjoittaja jade:
Mua ihmetyttää, että miks nää rahalahjaa vastustavat eivät vastusta lahjalistoja? Musta ne on vielä pahempia.

Miksi ne on pahempia? Saa ainakin pari sitä mitä toivoo eikä mitään turhaa krääsää nurkkiin. Kyllä mä ainakin mieluusti vien lahjaksi sellaasta mitä toivotaan kuin jotakin ihan muuta.

osaki siksi, että ne lahjalistat on kalleimmasta kaupasta ja sieltä kalleimmat tavarat valittuna. Pakotetaan ostamaan ihan sika kallista krääsää. Mitä hittoa tekee esim jollain tietynlaisilla hopealusikoilla. Joo joksu juliin voi laittaa, mut eikös nekin ole sillä laatikon pohjalla suurimman osan aikaa käyttämättömänä.

No eipä mun serkku mitään hopealusikoita vaatinut vaan aika paljon pentikin astioita yms. Jopa mun pienillä rahoilla pystyi ostamaan listan mukaasen kivan lahjan.

Juuri tuo. Pentikin astioita ym. Pilkulleen pitää olla just oikeanlaista, ettei vaan hääpari suutu ettei ole pompittu heidän pillin mukaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja uskomatonta millaisia ihmisiä on olemassa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja palma:
Joitakin närästää kovasti se, ettei rahalahjasta jää näkyvää muistoa kirjahyllyyn, jotta voisi muistella, että "tää maljakko saatiin Leenalta ja toi taulu Huhtisilta". Eli tavallaan kyse on lahjan antajan itsekkyydestä ja halusta tulla muistetuksi. Viis hääparin tarpeista, koska samallahan lahjan antaja myös osoittaa tietävänsä parhaiten, mitä hääpari tarvitsee. Näin mä sen näkisin.

Meillä nämä "maljakko leenalta ja taulu huhtisilta" on mennyt kirppikselle ja lahjaksi tulleet rahat käytettiin häämatkaan. oli huippu matka kun oli vähän ylimäärästä "hemmottelurahaa" taskussa vierailta ;)

Sä oletkin ihan sika ihmiseksi. V*ttu miten törkeää. Et arvosta vieraitasi sitten pätkääkään. Sut pitäisi viedä sunan taa ja lopetta. Kiittämätön paskiainen.

Mitä törkeää tossa on? Tottakai lahjan saa laittaa kiertoon jos ei se miellytä.

Lahjaa ei pyydetä se saadaan jos ..... on sen "ansainnut".
Mun mielestä jokainen saa tuoda sitä mitä haluaa. meillä ei ollut lahjalistaa eikä edes toivottu rahaa . Saatiin lahjakortteja ja rahaa täysin persoonattomia lahjoja :( yöks.

Alkuperäinen kirjoittaja jade:
Mua ihmetyttää, että miks nää rahalahjaa vastustavat eivät vastusta lahjalistoja? Musta ne on vielä pahempia.

Miksi ne on pahempia? Saa ainakin pari sitä mitä toivoo eikä mitään turhaa krääsää nurkkiin. Kyllä mä ainakin mieluusti vien lahjaksi sellaasta mitä toivotaan kuin jotakin ihan muuta.

osaki siksi, että ne lahjalistat on kalleimmasta kaupasta ja sieltä kalleimmat tavarat valittuna. Pakotetaan ostamaan ihan sika kallista krääsää. Mitä hittoa tekee esim jollain tietynlaisilla hopealusikoilla. Joo joksu juliin voi laittaa, mut eikös nekin ole sillä laatikon pohjalla suurimman osan aikaa käyttämättömänä.

No eipä mun serkku mitään hopealusikoita vaatinut vaan aika paljon pentikin astioita yms. Jopa mun pienillä rahoilla pystyi ostamaan listan mukaasen kivan lahjan.

Juuri tuo. Pentikin astioita ym. Pilkulleen pitää olla just oikeanlaista, ettei vaan hääpari suutu ettei ole pompittu heidän pillin mukaan :)

Onhan se kiva ettei ole kaikkia kuppeja sekaisin, jos jotain kalustoa yrittää kerryttää, joku voi ostaa vaikka kuppiparin tietystä sarjasta niin kuin pikkuveljeni teki =)

Meillä ei ollut toivelistaa ja jotkut vieraat tuntuivat närkästyvän tästä =)

Alkuperäinen kirjoittaja :
Lahjaa ei pyydetä se saadaan jos ..... on sen "ansainnut".
Mun mielestä jokainen saa tuoda sitä mitä haluaa. meillä ei ollut lahjalistaa eikä edes toivottu rahaa . Saatiin lahjakortteja ja rahaa täysin persoonattomia lahjoja :( yöks.

Miksi lahja pitää ansaita? Minusta on kohteliasta tuoda lahja, mutta se on myös täysin vapaaehtoista. Ei lahjaa tarvitse ansaita.

Minusta ei vaan ole kiva antaa lahjaksi rahaa joten miuluummin annan jotain muuta. Lahjakorttikin on kivempi kuin kova käteinen. Itsekin saatiin paljon sellaisia lahjoja joita ei ole koskaan käytetty vaikka jonkinlainen lahjalista olikin olemassa. Helposti tulee mieleen että jos antaa rahaa niin se menee johonkin epäolennaiseen eikä lopulta ilahduta mitenkään. En mä ainakaan halua lahjaksi maksaa jonkun sähkölaskua tai bensoja vaan antaa jotain erityisempää. Ja nyt joku taas keksii sanoa että silloinhan ilahduttaa jos ei muuten pystyisi maksamaan sitä laskua niin silloin on minusta kyllä järjestänyt liian isot juhlat jos ei pysty laskujaan enää maksamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Mie:
Minusta ei vaan ole kiva antaa lahjaksi rahaa joten miuluummin annan jotain muuta. Lahjakorttikin on kivempi kuin kova käteinen. Itsekin saatiin paljon sellaisia lahjoja joita ei ole koskaan käytetty vaikka jonkinlainen lahjalista olikin olemassa. Helposti tulee mieleen että jos antaa rahaa niin se menee johonkin epäolennaiseen eikä lopulta ilahduta mitenkään. En mä ainakaan halua lahjaksi maksaa jonkun sähkölaskua tai bensoja vaan antaa jotain erityisempää. Ja nyt joku taas keksii sanoa että silloinhan ilahduttaa jos ei muuten pystyisi maksamaan sitä laskua niin silloin on minusta kyllä järjestänyt liian isot juhlat jos ei pysty laskujaan enää maksamaan.

Mutta entä jos ne rahat menee oikeasti vaikkapa siihen häämatkaan?

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Mie:

Mutta entä jos ne rahat menee oikeasti vaikkapa siihen häämatkaan?

Me esimerkiksi nostettiin käteiseksi ne rahat, jotka oli tullut lahjaksi tilillemme. Nämä käteiset sitten otettiin mukaan matkalle. Niillä rahoilla syötiin hyvin ja tehtiin kaikkea mukavaa :) Varmaan moni muukin toimii juuri näin.

Joitakin närästää kovasti se, ettei rahalahjasta jää näkyvää muistoa kirjahyllyyn, jotta voisi muistella, että "tää maljakko saatiin Leenalta ja toi taulu Huhtisilta". Eli tavallaan kyse on lahjan antajan itsekkyydestä ja halusta tulla muistetuksi. Viis hääparin tarpeista, koska samallahan lahjan antaja myös osoittaa tietävänsä parhaiten, mitä hääpari tarvitsee. Näin mä sen näkisin.

Siis että meistä ei jää heille mitään muistoa mutta sitten muutin mieleni koska kyseessä oleva pari joka kutsui meidät ei ole niin kamalan läheinen tai no morsian vähän enenmmän,ihmettelin jopa että miksi he kutsuivat meidätkin toki olin iloinen ja ilmoitin varmaan ensinmäisten joukossa kutsun saatuani että tulemme.Kutsussa oli selvästi ja kauniisti että saisinmeko lahjaksi rahaa remonttia varten joten emme pahastuneet ollenkaan koska tiesimme heidän ostaneen vanhan omakotitalon (itse saman kokeneena taloon uppoaa suorastaan kamalat määrät rahaa vaikka itse tekisikin ja halvenmman kautta;)laitomme tille sitten 100€ koska meitä oli kaksi ja muutenkin saivat kulujamme peittoon ja jäi oikeasti sitä siihen remonttiinkin vielä.Tein itse ihanan kortin heille muistoksi (vaikka rahat tilille menivätkin)ja valokuvat toki säilyvät vielä uusille sukupolvile saakka.Kannatta miettiä tarkkaan mieheni kanssa menimme Australiassa vihille kaksin ilman juhlia ja vieraita ja lahjapyyntöjä meistä se oli niin helponpaa:)

Yhteistyössä