Miksi paino ei putoa vaikka kalorit jää vajaaksi??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja asdgsfa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

asdgsfa

Vieras
Mulla menee hermot. Oon reilun viikon syönyt jotain 1000-1200 kaloria päivässä eikä paino liiku mihinkään. Päinvastoin noussut 2kg! Ei oikein innosta jatkamaan kun mitään ei tapahdu. Ylipainoa on ja paljon. Mitä teen väärin? Kai nyt edes nesteitä ois pitänyt lähteä?
mulla on stressiä ja oon valvonut jos se vaikuttaa asiaan. Mä joudun olemaan näköjään läski lopun elämääni.

ehkäpä siinä on taustalla juurikin se että keho ei toimi muutoin normaalisti. Kyllä tohon täytyis saada vielä sopimaan kunnon unityrmit ja ootko liikuntaa lisännyt? Kyllä itsellä ainakin lähti keväällä heti alkuun 7kiloa leikiten kun lisäsi liikuntaa ja katsoi annoskoot ja mitä suuhunsa työnsi.

lasket kalorit väärin,tai niitä on liian vähän.ite oon ollu nyt viikon 1200-1400lla ja -2kg.
lasken ite syömiseni kiloklubissa,ei tarvi arvailla.kannattaa kokeilla

On jumpannut kotona. Nyt ostin ea sports jumppapelin wiihin ja se vaikutti todella tehokkaalta jumpalta. Illalla sitä kokeilin ekaa kertaa ja hiki virtasi.
Oon laihduttanut pari vuotta sitten 15 kiloa ja silloin lähti 4 kiloa ekassa viikossa. Ylipainoa on tosiaan 30 kiloa. Nyt sitten raskauden ja vauva-ajan jälkeen ei tapahdu mitään. Motivaationi alkaa kadota:/

kokemus: en ole ylipainoinen, mutta en onnistu millään elämään kunnolla. Syön yleensä ekan kerran illalla 9 aikaan, nukun n.5 tuntia yössä ja joskus pikku torkut päivällä. Iltaruoka saattaa olla pelkkiä porkkanoita...ja en todellakaan laihdu, vaan päinvastoin heti jos vähänkin herkuttelen alkaa paino nousta.

Olen tästä päätellyt, että säännöllinen ateriarytmi ja riittävä yöuni ovat erittäin tärkeitä painonhallinnan kannalta!

Kokeilepa jättää huonot hiilarit pois (eli kaikki valkoinen vehnä ja suurin osa sokerista) ja katso, tapahtuuko mitään. Kannattaa myös syödä säännöllisesti eli noin viis kertaa päivässä (pääateriat + pari välipalaa), mutta ei mitään väliajoilla eli ei jatkuvaa mussuttamista. Ja sitten tietty liikuntaa mukaan.

Se kotona jumppaaminen ei ole yhtään sama asia, kuin esim ohjatut bodypump-tunnit.

Mutta eipä tuo jumppaaminen painonpudotuksen a ja o ole. Se on vaan tukena laihdutukseen, tulee parempi olo ja kiinteytystä. Ruokavalio se tärkein.

Itse pudotin 30kg lähes vain ruokavalion avulla. Kävelin vain postilaatikolle (yht 2,4km) lähes joka päivä lasten kanssa.

Ap, muista olla tarkkana kalorien kanssa, punnitse kaikki äläkä arvio, sillä arvaukset saattaa heittää kymmeniäkin kaloreita.
Juo tarpeeksi vettä.
Listaa paperille kalorit ja ruuat mitä söit ennen laihista, onko kalorivaje liian suuri? Nosta hieman kaloreita, esim. 1500 päivässä, ettei mene koko laihdutus sörsseliksi, nälkä yllättää ja tulee ahmittua. Ja sit pikkuhiljaa tarvittaessa vähentämään lisää kaloreita.
Syö 5 kertaa päivässä, jos karppaus ei kiinnosta, vaihda leivät tummaan, pastat tummaan jne.

Kaikkein tärkeintä kuitenkin on se, että se laihtuminen ei tapahdu viikossa, vaan mitä hitaammin, sen pysyvämpi lopputulos. Puolisen kiloa viikossa on ihan ok tahti.
Ota punnituspäivä, vaikka joka maanantai vaan käyt puntarissa. Käytä samoja vaatteita tai mene puntarille alasti, vaatteilla on niin kauheesti painoeroja, että se puolen kilon viikottainen laihtuminen jää huomaamatta helposti.

Yhteistyössä