Miksi paino ei tipu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katrinainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

katrinainen

Aktiivinen jäsen
22.07.2007
2 076
0
36
Nyt tarvitsisin apuja ja ideoita. Olen siis 9kk vanhan tytön mamma joka imettää vielä kaksi kertaa päivässä. menkat eivät ole vielä synnytyksen jälkeen alkaneet. Raskauden lopussa sain raskausmyrkytyksen ja paino nousi 4 viimeisenä viikkona 12 kiloa. Yhteensä tuli siis 22 kiloa lisää. Synnytyksen jälkeen paino tippui sen 12 kiloa, mutta 10 ylimääräistä jäi eikä lähde millään. Kuulun kiloklubiin ja syön päivässä täysin rehellisesti 1600-1800 kaloria. Pallurat on lähes aina vihreinä kaikki, olen panostanut viimeiset 2 kk oikein syömiseen. joskus viikonloppuisin herkuttelen, mutten ylenpalttisesti (100grammaa karkkia tai pullapala) mehuja enkä limuja juo vaan aina vettä tai maitoa.

Olen nyt koittanut viimeiset 2 kk tosissaan laihduttaa ja liikunkin (aerobic) 2-3 kertaa viikossa plus vaunulenkit. Paino sahaa kaksi kiloa ylös ja alas koko ajan, mutta mitään ei muuten tapahdu. Siis auttakaa mua, onko muilla ollut vastaavia kokemuksia. Mitä mä teen? Aika tilattu jo verikokeisiinkin neuvolasta, tarkistavat aineenvaihdunnan.

Mutta vinkkejä, kohtalotovereita yms. Kertokaa hyvät ihmiset, että' mitä tämä on ja mitä mun tulisi tehdä.

Syötkö tarpeeksi ja viisi kertaa päivässä? Proteiinia riittävästi ja ei ole nälkä vaan veren sokeri pysyy tasaisena? Käytkö isolla asialla ainakin kerran päivässä?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Syötkö tarpeeksi ja viisi kertaa päivässä? Proteiinia riittävästi ja ei ole nälkä vaan veren sokeri pysyy tasaisena? Käytkö isolla asialla ainakin kerran päivässä?

syön tarpeeksi ja viisi kertaa päivässä. JJoskus saatan syödä lounaan ja välipalan väärinpäin, mutta onkos siitä haittaa...?
Isolla käyn kaksikin kertaa päivässä. Tää on ihan ufoa, mulla ei koskaan aiemmin ole ollut paino-ongelmaa ja mielestäni mun koko ruokailurytmi on kunnossa.

Täällä yksi kohtalontoveri :wave: . Mulla ainakin on selvästi aineenvaihdunnassa ongelmia. Ja lisäksi ummetusta, jota en vaan saa kuntoon.

Mutta oletkos katsonut senttejä lainkaan? Tuli nimittäin mulle täytenä yllätyksenä, että olen kuin olenkin laihtunut, vaikka vaaka näyttää järkyttäviä lukemia. Sitkeässä pysyy kaikki kilot, mutta aivan selvää kiinteytymistä on tapahtunut. Ei paljoa, mutta jotain kuitenkin.

Yks kaveri lohdutti ja kertoi että hänellä meni reilu vuosi palautua synnytyksestä. Ja hän on siis tosi hoikka eikä kerää raskaanakaan kiloja ympärilleen. Sitä vaan näkee sokeasti ne, jotka on hetkessä entisissä mitoissaan. Kun kuitenkin, ihan lääkärinkin sanoin, synnytyksestä palautumiseen voi mennä TODELLA pitkä aika.

Mä itse olen lohduttautunut sillä, että terveellisempi ruokavalio, sekä liikunta, on kuitenkin aivan takuulla hyväksi minulle. Vaikka sitten ei paino tippuiskaan. Jatka vaan sinäkin sinnikkkäästi, kyllä me kiloistamme vielä eroon päästään =) :hug:

No mulla ekan lapsen kanssa oli että sai todella tehdä töitä kun imetti että paino alko tippumaan ja nyt toisen kanssa en ole saanut aialliseksi edes alottaa eli raskauskilot on edelleen ja imetän edelleen, yritän kattoo mitä syön. Meillä lapsi on jo 1v 3 kk ja nyt tuntuu tuon syömisen katsomisen jälkeen että vois lähteekki kilot kun liikkuis, tosin imetän useammin????? Olisko sulla vikaa kilpirauhasissa???

Kiitos turkilmas. Pelastit mun illan kauniilla sanoillasi! Ehkä tämä on tosissaan vaan hormonaalista. Mullahan tota ummetusta ei kyllä ole, mutta muuten kaikki täsmää meidän välillä. Tottahan se on, että terveellinen ruokavalio on aina hyvä juttu ja elämäntapamuutokset kunniaan.
En ole mitannut vyötäröä, mutta pitäisi varmaan alkaa mittaamaan. Huomenna siis mittanauhaostoksille! =)

Mulla ei kans aluksi tippunut paino vaikka noudatin tunnollisesti ohjeita. Laskin kalorinkulutukseni kalorilaskuri sivun laskurin mukaan joka näytti kulutukseksi 1900 kaloria.. no laskin sitten valion laskurilla kulutuksen uudestaan ja se näytti kulutukseksi 1600 kaloria No vähensin kaloreita sitten valiolaskurin mukaan ja paino rupes tippumaan 500 grammaa viikossa =)

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Täällä yksi kohtalontoveri :wave: . Mulla ainakin on selvästi aineenvaihdunnassa ongelmia. Ja lisäksi ummetusta, jota en vaan saa kuntoon.

Jep, ummetus saattaa lisätä painoa ihan oikeasti 2-3 kg verran. Turvonnut suoli kerää nesteitä ja kaasua. (tuli näin sivuhuomautuksena mieleen )

Alkuperäinen kirjoittaja Edla-Mamma:
Katris, mä en oo varma sanoinko sulle aikasemmin, mut tsekkaa hiilareiden määrä. Ne on petollisia :)

Heips edla, en kehdannut tätä tonne toukokuisiin änkeä. Tsekkailen hiilarit huomisesta lähtien, mutta pääasiassa meillä syödään kaikki pastat sun muut täysjyväisinä nykyään, kun yritän tosissani saada nää kilot pois.

Jep, ummetus saattaa lisätä painoa ihan oikeasti 2-3 kg verran. Turvonnut suoli kerää nesteitä ja kaasua. (tuli näin sivuhuomautuksena mieleen )

Saanko mä sivuhuomautuksena kysyä vinkkejä miten tästä pääsis eroon? Syön leseitä ja siemeniä, vihanneksia ja juureksia. Vaan ei luista...

Alkuperäinen kirjoittaja katrinainen:
Saattaa olla vikaa kilpirauhasissa tai aineenvaihduntahäiriö. Neuvolassa epäilivät, että jotain häikkää olisi.

Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja mun aineenvaihdunta oli ihan stopissa vuosia vaikka lääkitys oli kohdillaan. Sitten kun olin ollut ravintoterapeutilla ja pidin ruokapäiväkirjaa 4 kuukautta sain viimein reseptin laihdutuslääkkeisiin joiden tarkoituksena oli käynnistää aineenvaihdunta. Niin v:mäinen elin ettei mitään rajaa.

Saanko mä sivuhuomautuksena kysyä vinkkejä miten tästä pääsis eroon? Syön leseitä ja siemeniä, vihanneksia ja juureksia. Vaan ei luista...

oletko kokeillut semmosta vauvan luumusosetta, kaverilla oli tapana hoitaa ummetusta sillä ja auttoi kuulema. maistuu vaan aika pahalle...

No mä olen kans kokeillut ties mitkä valmisteet mut ongelma ei ole poistunut. Aion itse kokeilla liotettuja pellavansiemeniä, niiden pitäis auttaa ummetukseen. Pahimpina ummetus aikoina mun vyötärönympärys on saattanut kasvaa 10 cm ja ne pistävät kivut vatsalla.. auts. (mielenkiintoista )

Ootko tarkistanut tuota kalorimäärää millon viimeksi? Miulla on meinaan ylipainoa sellaset reilu 30kg ja mie saan syödä vuorokaudessa reilu 1900kcal (kulutus+500kcal vaje). Ajattelin, että jos olet minnuu huomattavasti köykäsempi niin kaloritkin pitäs olla huomattavasti pienemmät.

Alkuperäinen kirjoittaja Edla-Mamma:
Ja piti lisätä, et mulla epäillään ihan samaa.

:hug: Me ollaan siis ihan kohtalotovereita.

Juu, :( :hug:

Joo, noi täysjyväjutut on hyvä, mut mulle just muistutettiin et myös ruisleipää ja muita noita syö liikaa, ne hidastaa rasvanpolttoa. Et kohtuus niissäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Ootko tarkistanut tuota kalorimäärää millon viimeksi? Miulla on meinaan ylipainoa sellaset reilu 30kg ja mie saan syödä vuorokaudessa reilu 1900kcal (kulutus+500kcal vaje). Ajattelin, että jos olet minnuu huomattavasti köykäsempi niin kaloritkin pitäs olla huomattavasti pienemmät.

Mulla on ylipainoa tällä hetkellä se 10 kiloa siihen ihannepainon ylärajaan. liikun aktiivisesti noin 3 kertaa viikossa kovalla kulutuksella ja näin ollen sanoivat mulle lääkärissä, että saisin syödä 1800 kcal, mutta kiloklubi näyttää 1750 kait. Olen siis pyrkinyt pitämään siitä kiinni. Joskus menee siihen 1800kcal myös, mutta sen yli olen syönyt vain kerran viimeisen kuukauden aikana. luuletko, että pitäisi vielä tiputtaa kaloreita?

Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:

Mulla on ylipainoa tällä hetkellä se 10 kiloa siihen ihannepainon ylärajaan. liikun aktiivisesti noin 3 kertaa viikossa kovalla kulutuksella ja näin ollen sanoivat mulle lääkärissä, että saisin syödä 1800 kcal, mutta kiloklubi näyttää 1750 kait. Olen siis pyrkinyt pitämään siitä kiinni. Joskus menee siihen 1800kcal myös, mutta sen yli olen syönyt vain kerran viimeisen kuukauden aikana. luuletko, että pitäisi vielä tiputtaa kaloreita?

En huomannut ottaa huomioon tuota liikuntamäärää :ashamed: Anteeksi. Mie kun en ite liiku ollenkaan (kerran viikossa jooga) niin siksi miulla onkin kaloreita suhteessa vähemmän.
Tuleekohan siulla lihasmassaa sen verran, että paino ei laske? Lihasta tulee läskin tilalle? Kokeile vaikka seuraavan kuukauden ajan, että punnituksen lisäksi mittaat vyötärön, lantion ja reidet esim. kerran viikkoon.

Yhteistyössä