Miksi pitää tehdä lapsi jos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "murmur"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mun nuorin, joka synty 7/12, tais olla kahen kuukauden ku kävin baarissa, join kaks kaljaa ja tulin kotio.. tuolloin mieheni oli sairaalassa ja äitini oli lasten kaverina ja äitini painosti lähtemä'än hetkeksi jonnekin. en imettänyt silloin enää.. ja ekassa kulttuuririennossa olin ku poika oli 3viikkoinen.. tosin kyllä poika oli mukana=)

Nii joo, unohdin muuten kertoa että imetin lastani vaan 1,5kk eikä mielestäni ole vaikuttanut suhteeseemme mitenkään. Rakastan häntä enemmän kuin mitään ja kuitenkin nautin hetkistä jolloin hän on muuallakin hoidettavana välillä ;)

• Tykkää
Reactions: suskijaperhe
Mikä sitten on ap:n mielestä hyvä syy jättää vaikkapa 6kk ikäinen?

Mun lapset ainakin on tuon ikäisenä nukkunut yöt läpeensä. Jos siis lähdin illalla johonkin ja olin aamulla takaisin, ei lapsi sitä tiennyt. Molempien kohdalla kävin ekan kerran yöreissussa lasten ollessa 7-8 kk ikäisiä. Livemusiikkia kuuntelemassa ja pari huurteista nauttimassa. Aamulla lapsen luona tämän herätessä.

Olin 23v kun sain esikoiseni. Halusin lapsen ja siksi sen teimme. Halusin kuitenkin myös elää "nuoruutta" ja tehdä asioita mitä nuoret aikuiset tekee. Suurin osa kavereista vielä juoksi baareissa joka viikonloppu. Vauva oli 3kk kun lähdin, sit taisi olla 5kk ja reilu 6kk. Imetin, mutta isä antoi yöllä pullosta maitoa. Ihan normaali lapsi tuosta näyttää kasvaneen ;) ja minä sain vauvan nuorena niinku halusin... Muualla äidit menee töihin kun lapset on pari kk. Täällä ollaan niin korvaamattomia ettei lapsi pärjää muutamaa iltaa ekan vuoden aikana isänsä kanssa... Ehkä mä oon ollu tosi paljon parempi äiti näille isommille kun enää ei kaverit juokse baareissa eikä ole itsekään tullut paljon käytyä, toivottavasti niistä tulee paljon parempia ihmisiä kuin mun pilaamasta esikoisesta :D

Muistan kyllä kommentin "koitahan nauttia vauvasta"... Öö, minäkö en nauti jos olen yhden illan poissa? Esikoisen vauva-aika oli ihanaa aikaa. En kadu ollenkaan sitä että kävin myös viihteellä (saattaa muuten tehdä isälle ihan hyvää saada olla vauvan kanssa välillä ihan kaksin)... Enkä sitä että tein lapsen vaikka halusin vielä myös mennä!

Meneekö se lapsi teidän mielestä sitten jotenki rikki jos on yön muualla kun kotona äidin tai isän kanssa? Ikinä ei ole oman lapsen kanssa ollut mitään ongelmaa jättää yöksi hoitoon sukulaisille, mummolaan tmv. Lapsi ja hoitaja olleet päinvastoin hyvinkin iloisia kun yö mennyt hyvin ja yhdessä vietetty aika ollut mukavaa, kun aamupäivällä menty hakemaan kotiin..

Meillä on erittäin toivottu vauva joka on kohta 5kk vanha. Ekan kerran kävin bilettämässä vappuna vauvan ollessa 3kk. Jäi isänsä kanssa kokonaiseksi tunniksi minkä jälkeen meni yöunille! Vauva herää vain kerran yössä joten silloin mies hoiti yösyötön pullosta. Sen verran tuota maitoa on kertynyt pakkaseen että hyvin pystyin lähteä. Vapun jälkeenkin olen käynyt pari kertaa viihteellä ja kesällä ajattelin käydä ainakin muutaman kerran.

Kuka sinä olet sanomaan kenen pitäisi ja kenen ei pitäisi hankkia lapsia?

Olin 23v kun sain esikoiseni. Halusin lapsen ja siksi sen teimme. Halusin kuitenkin myös elää "nuoruutta" ja tehdä asioita mitä nuoret aikuiset tekee. Suurin osa kavereista vielä juoksi baareissa joka viikonloppu. Vauva oli 3kk kun lähdin, sit taisi olla 5kk ja reilu 6kk. Imetin, mutta isä antoi yöllä pullosta maitoa. Ihan normaali lapsi tuosta näyttää kasvaneen ;) ja minä sain vauvan nuorena niinku halusin... Muualla äidit menee töihin kun lapset on pari kk. Täällä ollaan niin korvaamattomia ettei lapsi pärjää muutamaa iltaa ekan vuoden aikana isänsä kanssa... Ehkä mä oon ollu tosi paljon parempi äiti näille isommille kun enää ei kaverit juokse baareissa eikä ole itsekään tullut paljon käytyä, toivottavasti niistä tulee paljon parempia ihmisiä kuin mun pilaamasta esikoisesta :D

Muistan kyllä kommentin "koitahan nauttia vauvasta"... Öö, minäkö en nauti jos olen yhden illan poissa? Esikoisen vauva-aika oli ihanaa aikaa. En kadu ollenkaan sitä että kävin myös viihteellä (saattaa muuten tehdä isälle ihan hyvää saada olla vauvan kanssa välillä ihan kaksin)... Enkä sitä että tein lapsen vaikka halusin vielä myös mennä!

noh, 23v ei ole kyllä mikään nuori äiti.

[QUOTE="a p";28553602]Ei minun lapseni ole kyllä ollut oman juomiseni takia hoidossa yli puolivuotiainakaan, mutta mielestäni ainakin niin pieni ihminen tarvitsee äitiään.[/QUOTE]

Mutta hoitoon kuitenkin olet pistänyt muista syistä? Miksi viihteellä käyminen ois lapsen kannalta yhtään sen pahempi kuin joku muu syy? Ihan yhtä paljon hän äitiä kaipaa oli se syy mikä tahansa, vai?

[QUOTE="vieras";28558143]noh, 23v ei ole kyllä mikään nuori äiti.[/QUOTE]

No onhan se kun ensisynnyttäjien keski-ikä on n. 30 vuotta. Itse sain esikoisen 22-vuotiaana ja esim. muskareissa olin aina nuorin, suurin osa oli yli 30-vuotiaita... Opiskelin vielä tuolloin eikä opiskelukavereissa todellakaan ollut muita äitejä.

No mitäs olette tästä mieltä meidän poika oli ensimmäistä kertaa yö kylässä n.2kk ikäisenä. Ja tästä lähtien joka kuukausi 1-2 kertaa on yökylässä. Ja lapsi on nyt vuoden ikäinen.

[QUOTE="a p";28553623]Itsestä ei moiseen olisi, kyllä tekin vielä joskus ymmärrätte. Pieni vauva tarvitseekin äitiä, isäkin on tärkeä, mutta äiti nyt vaan on se tärkein aluksi. Ei mitään kauhean fiksua vastausta taida asiaan tulla. Se on vain se oma napa joka väpättää.[/QUOTE]

Ja mitä vikaa siinä on, että se oma napa välillä väpättää ja sitäkin kuuntelee? Meillä me molemmat mennään festareille päiväksi, kun lapsi on 5,5kk, lapsi jätetään isovanhemmille. Sitä ennen käyn luultavasti kertaalleen terassilla ja jätän lapsen miehelle.

En ymmärrä niitä, joilla oma elämä katoaa kun lapsi syntyy.

Yhteistyössä