Miksi pitää tehdä niitä lapsia jos ei kertakaikkiaan jaksa ? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja näin taas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

näin taas

Vieras
10vuotta ollaan samassa puistossa pyöritty lasten kanssa jutellaan kun tavataan mutta ystäviä ei olla.
Aina tämä äiti jaksaa valittaa kun on vaikeata jo kahden kanssa oli vaikeuksissa. Kun kolmas lapsi tuli ja vanhimmat lapset "pääsivät" onneksi päiväkotiin kuuntelemasta äidin valitusta siitä kuinka vaikeita he ovat. Neljännen tultua pääsi kolmaskin päiväkotiin.
Viime keväänä äiti hehkutti että kun lapset ovat jo isoja niin hänkin pääsee töihin ja nyt on jo helpompaa. No kuinkas kävikään tavattiin eilen lähikaupassa ja taas on uusi vauva tulossa ja samalla alkoi marina siitä kuinka raskasta on :( ja kuinka tulee olemaan vaikeata kun talossa on taas vauva .
Ei jumankekka .
Sääliksi käy lapsia kun joutuvat kuuntelemaan äidin marinaa ja täytyy sanoa että samanlaisia marisijoita ovat lapsetkin :(

Noh, mutta se sentään jaksaa ne kuljttaa puistohin ja pitää kurissa ne, vaikka marinan kanssa, niin silti.

Kyllä suurin osa tekee niitä toisten vaivoiksi, ei yhtään vahdita eikä välitetä vahingoista joita saa toisille aikan, ollaaan vaan tyytyväisiä kun ovat omista silmistä pois, sisällä eivät pysty olla kun paikat hajoavt, ja oma pihakaan ei käy.

Sääliksi käy ne lapset, lapset jotka joutuvat kuuntelemaan jatkuvasti kuinka ovat rasitteena äidilleen. Eipä taida itsetunto olla kovinkaan korkealla lapsosilla : (

Ehkä tuo äiti haluaisi että hänen jaksamistaan kehuttaisiin, ehkä hän on perusmarttyyri joka tarvitseisi kiitosta arkipäivän pyörityksestä tai jotain sellaista. Paitsi että harvoin kai kukaan jaksaa löytää mitään kehuttavaa ja kiitettävää marisijan tekemisistä joten siinäpähän marisee. Ikävää, näitä tälläisiä on ja paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;26931198:
mun mielestä suurin osa äideistä valittaa jatkuvasti kiirettä ja väsymystä ja aina on joku asia rempallaan. harvoin näkee äitiä, joka olis tyytyväinen.

Onhan mullakin päiviä jolloin kaikki mättää mutta kun tällä äidillä on niitä ainakin 300per vuosi. Joillakin on tapa valittaa kaikesta tiedän senkin mutta itse ainakin yritän olla valittamatta lasten kuullen siitä että en heitä jaksa.
Yleensä kyllä se mikä mua rasittaa ja ottaa päähän on kotityöt ei lapset .
No tää oli vaan tällainen purkaus:( Tiedän että taas tapaan tämän äidin tänään kuopuksen harrastuksen tiimoilta, taidan ottaa mp3 soittimen ja kirjan mukaan.

Olen kylläkin samaa mieltä että ihmisiltä pitäisi kieltää lastenteko.
suurin osa ei ole tarpeeksi pitkäjanteisiä, vauva jaksetaan katsoa ja hoitaa, mutta sitten sitä ei oikein enää jaksa, sitten pitää saada jo vaihtelua ja omaa aikaa ja penikat ei kun mummolle tien päälle tai jonnekin muualle.

musta tuntuu, että se on jonkinlaista huomion hakua se valitus. ei oikeesti ole väsynyt ja kaikki huonosti, mutta valittamallahan sitä huomiota saa. jos menee tuonne vaikka sinne puistoon ja on oikein iloinen ja pirteä, niin tuntuu, että kaikkia se vaan ärsyttää. mutta kun menee vali vali.. niin johan on ympärillä myötätuntoista porukkaa

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;26931231:
musta tuntuu, että se on jonkinlaista huomion hakua se valitus. ei oikeesti ole väsynyt ja kaikki huonosti, mutta valittamallahan sitä huomiota saa. jos menee tuonne vaikka sinne puistoon ja on oikein iloinen ja pirteä, niin tuntuu, että kaikkia se vaan ärsyttää. mutta kun menee vali vali.. niin johan on ympärillä myötätuntoista porukkaa

:) nyt ymmärrän miksi en ikinä päässyt puistossa "sisäpiiriin" näin se taitaa mennä.

[QUOTE="aapee";26931247]:) nyt ymmärrän miksi en ikinä päässyt puistossa "sisäpiiriin" näin se taitaa mennä.[/QUOTE]se on se suomalainen perusluonne että kaikesta täytyy narista ja valittaa, ja jos ei näin tee, niin on jotenkin outo, jota muut karttaa

Jostain syystä iloiset tai sitä esittävät jätetän ulos noista piireistä, olen huomannut saman.

yleensä noista valittajista pidetään ja oikein kilpaillaan valittamisessa.

Ahaa... siis ton takia kukaan ei puhu mulle :D Mun pitää siis olla naama norsunveellä ja valittaa paljon paljon (vaikka keksin ku ei mul oo aihetta).... Kauhee ku tääl oppii joka päivä jotain....

Ja mulla on kans tommonen kaveri... On raskasta kuunella joka päivä miten "lapset ajaa hermoromahdukseen" ja sit huudetaan pää sinisenä.....Joka ikinen kerta tää äiti haaveilee lapsivapaasta,vaikka ois just ollu sellasella.

juu en ymmärrä minäkään...tietenkin valittaa saa mutta, jos vuosi toisensa jälkeen tekee uudestaan ja uudestaan vauvan ni on jo aika hölmö! minulla eräs kaveri joka saa kolmannen ja minusta tuntuu,että hän teki tosi hölmösti, kun ei näy selviävän edellisistäkään =/

mua järkyttää näissä tapauksissa sekin, että näistä asioista kuulee marmatettavan puistossa ja muuallakin niiden omien, ja toisten, lasten kuullen, ei tartte olla kovin iso tenava, kun jo ymmärtää, että äiti siinä TAAS mua moittii... kun olen SITÄ JA TÄTÄ ja äiti ei jaksa :(

Eniten kismittää se, että ei osata piuhoja laittaa poikki. Toiset ei vaan sovellu äideiksi.

Yksi mittari äidiksi soveltumisesta on se, jaksaako hoitaa yli vuoden omaa lastansa, vai onko siinä kohti heitettävä nämä päiväkotiin. Jos on sotkenut elämänsä niin pahasti, että on rahan takia pakko lähteä heti äitiysloman jälkeen töihin, voisi jättää lasten määrän korkeintaan kahteen.

No, siis kaikkein enemmän sapettaa ne, ketkä eivät mene edes töihin, vaan lykkivät lapsia päiväkodin seinien sisään sitä mukaa kun uusia putkahtaa maailmaan.

Sisko valittaa kun mies on paljon pois ja joutuu olla yksin lasten kanssa. näin saa lastensa mummon elämään heidän elämää ja viemään harrastuksiin, ottamaan vuorotellen hotioon poimimaan marjat,

viidettä lasta pukkaa.

Mutta kun joillekin vaan ei riitä mikään. Vahinkojahan näistäkin on osa, kuulemma. Hohhoijaa.

musta tuntuu, että se on jonkinlaista huomion hakua se valitus.
Samaa mieltä. Kyseessä voi olla jopa jonkin asteinen mielenterveyden häiriö, minkä vuoksi henkilön pitää jatkuvasti korostaa sitä, miten paljon hän tekee ja miten vaikeaa hänellä on. Henkilö voisi hyvin ottaa rennonminkin asiat, mutta hän ei salli sitä itselleen, koska hän kokee saavansa arvostusta vain tekemänsä työmäärän kautta ja kaikkien muiden tulee olla hänen tekemisistään ja niiden rankkuudesta.

Yhteistyössä