Miksi pitää valehdella???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Juulia36
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Juulia36

Vieras
"Rakas" sulhoni, joka asuu 80 km päässä minusta veti jälleen kerran herneen nenään. Hän pyysi minua nyt joulun jälkeen yhteen tapahtumaan, muutaman sadan kilometrin päähän. Sanoin hänelle, että en voi lähteä kun minulla ei ole rahaa (koska opiskelen) ja en halua, että hän maksaa, koska reissu tulisi muutenkin niin kalliiksi. No hän ilmoitti, että lähtee sitten yksin, kysyin vielä, että "et kai suuttunut".Vastaus "En". Sitten hän lähti ajelemaan liki 400km päähän. Yritin soittaa hänelle useita kertoja, mutta ei vastausta, laitoin viestejä, ei vastausta. Hermostuin ja pelkäsin, että hänelle on sattunut jotain. Seuraavana aamuna sitten vastasi kännykkään ja sanoi, että ei viitsinyt vastata kun olin loukannut häntä,kun en lähtenyt hänen mukaansa,vaikka oli pyytänyt ja hänellä oli ollut ikävä. No asia sovittiin. Sitten mentiin siihen vanhaan kaavaan. Eli kun tuli iltavuorosta töistä, ei soittanut minulle, vaan laittoi viestiä, että hyvää yötä yms. Uusi vuosi koitti,ei soiton soittoa, ei vastausta soittoihini, ei viesteihini, ei mitään. Maanantaina hyvin pikainen lyhyt puhelu,ei hyvän uuden vuoden toivotuksia, kertoi vain että menee iltavuoroon töihin. Sieltä kun tuli, ei taasenkaan soittanu, viesti vain että "Hyvää yötä, pärjäile". Tiistain ja keskiviikon on vapaalla,ei ole kuulunut miehestä mitään. Ei vastaa soittoihin, ei viesteihin. Laitoin viestin, että "Oletko löytänyt uuden, vastaa". Mutta aivan turhaan olen yrittänyt saada häntä vastaamaan, ei, ei vastaa. Olen yrittänyt soittaa ja rukoillut ainakin 100 kertaa häntä viestissä, että vastaa ole kiltti, plää plää. Turhaan. Arvaan, että hän on löytänyt "uuden" naisen, koska niin on käynyt ennenkin. Minä jään aina "kyydistä", kun tulee toinen kuvioihin mukaan. Pari kuukautta käy paneksimassa toista ja sitten ottaa minuun yhteyttä ja valehtelee silmät suurella, että "yksin olen ollut ja suutuin kun sanoit sitä ja sitä". Kaikki menee minulle läpi, koska hukkuva tarttuu oljenkorteen. Uskokaa tai älkää, hän on ainut lohtu minun elämässä, siksi tuota vit*uilua olenkin sietänyt. Minua ei haittaisi sekään, vaikka naisi joka päivä eri naisen kanssa, kunhan edes kerran elämässään olisi minulle rehellinen. Ja koskaan hänessä ei ole ollut vika, vaan aina minussa.Olen usein yrittänyt puhua ja selvittää asiat, mutta siihen ei suostu, kääntää puheen aihetta ja sanoo korkeintaan, että ei kestä minun haukkumista. Vaikka en ole koskaan häntä edes haukkunut. Eipä alkanut tämäkään vuosi hyvin. Ei ole tapahtunut joulunihmettä, eikä lohtua ole näkyvissä. Paha mieli ja syväahdistus.

Älä tartu enää siihen oljenkorteen, vaan etsi allesi tukevaa maata!
Vai oletko typerä nauta joka kerta toisensa jälkeen suorastaan anoo: pane muita, lyö mua, kävele ylitseni, tee niinkuin haluat, kunhan palaat takaisin, olenhan arvoton lehmä, jolle voi tehdä mitä tahansa.

Älä alenna itseäsi enää enempää hyvä ihminen!Tuollainen luuseri saa mennäkkin, ole iloinen, että pääsit eroon!Jos et kertaakaan enää ota yhteyttä, niin varmaan tulee sua rukoilemaan takaisin, mutta ole jyrkkänä, heitä sika pellolle!

Valehtelisin minäkin jos tulokset olisi aina noin hyviä kuin sinun kanssasi. Sulle saa puhua puuta heinää ja senkin jälkeen vaan rukoilet ja itket miestä takaisin.

Mitä oikeasti tekisit jos mies kertois yhtenä päivänä että joo petän sua urakalla ja haen sulta vaan hätätilassa piparia silloin kun sattuu olemaan sua kauniimmat ja fiksummat naiset tilapäisesti lopussa ja sä oot niin tyhmä että takuuvarmasti aina annat. Mitä sen ääneen kuuleminen muuttais?

Alkuperäinen kirjoittaja Maailma on täynnä masokisteja:
Valehtelisin minäkin jos tulokset olisi aina noin hyviä kuin sinun kanssasi. Sulle saa puhua puuta heinää ja senkin jälkeen vaan rukoilet ja itket miestä takaisin.

Mitä oikeasti tekisit jos mies kertois yhtenä päivänä että joo petän sua urakalla ja haen sulta vaan hätätilassa piparia silloin kun sattuu olemaan sua kauniimmat ja fiksummat naiset tilapäisesti lopussa ja sä oot niin tyhmä että takuuvarmasti aina annat. Mitä sen ääneen kuuleminen muuttais?

Kiitos kun huomasit haukkua älyni ja ulkonäköni. Itsetuntosi kohosi varmasti aivan huippuunsa. Mahtavaa, että tällä palstalla on noin korkeatasoinen ja inhimillinen ihminen.

Tuollaisia täydellisiä ihmisiä, niin kuin sinä on todella harvassa. Monikaan ei pysty haukkumaan vierasta ihmistä, tuohon kykenee vain joku suuri nero.

Toivottavasti kappalejakoa on nyt tarpeeksi.

P.S. Narsiscos, kiitos hyvästä linkistä. Joka sana oli totta.

Alkuperäinen kirjoittaja Juulia36:

Kiitos kun huomasit haukkua älyni ja ulkonäköni. Itsetuntosi kohosi varmasti aivan huippuunsa. Mahtavaa, että tällä palstalla on noin korkeatasoinen ja inhimillinen ihminen.

Tuollaisia täydellisiä ihmisiä, niin kuin sinä on todella harvassa. Monikaan ei pysty haukkumaan vierasta ihmistä, tuohon kykenee vain joku suuri nero.

Hyvä Juulia36,

tulkitsen nimimerkki 'Maailma on täynnä masokisteja':n viestin päinvastoin enemmänkin vertauskuvaksi ja keinoksi saada pointtinsa sinulle perille, kuin haukkumiseksi. Tosin sanonta kuuluu, että "se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa" - onko kenties itsetuntosi alamaissa?

Alkuperäiseen kysymykseen sanoisin vain sen, että mies tekee, valehtelee ja käyttäytyy kohtaasi noin yksinkertaisesti siksi koska _sinä_annat_hänen_tehdä_niin_. Parisuhde on dialogia ja reaktioon on vastareaktio.

Alkuperäinen kirjoittaja tee:

Hyvä Juulia36,

tulkitsen nimimerkki 'Maailma on täynnä masokisteja':n viestin päinvastoin enemmänkin vertauskuvaksi ja keinoksi saada pointtinsa sinulle perille, kuin haukkumiseksi. Tosin sanonta kuuluu, että "se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa" - onko kenties itsetuntosi alamaissa?

Alkuperäiseen kysymykseen sanoisin vain sen, että mies tekee, valehtelee ja käyttäytyy kohtaasi noin yksinkertaisesti siksi koska _sinä_annat_hänen_tehdä_niin_. Parisuhde on dialogia ja reaktioon on vastareaktio.

Luehan uudelleen minun vastaus. En sanonut, että tämän minun haukkujan itsetunto olisi alhaalla, päinvastoin se varmaan nousi korkealta vielä huimasti lisää. Ja vaikka kuinka katsoo vaaleanpunaisten lasien läpi, niin hänen teksti ei ole vertauskuvaksi tarkoitettu.

No nyt päästiinkin varsinaiseen aiheeseen, eli minun haukkumiseen ja syyllistämiseen. Mahtavaa, näinhän sitä apuja saa. Kysymykseen "Miksi pitää valehdella" ei ole kukaan vielä vastannut. Enkä vastausta enää odotakkaan.

ap:lle
Et oikein ymmärtänyt näiden kirjoittajien pointtia. Eli sinä et ole tehnyt väärin, jos kieltäydyt lähtemästä jonnekkin.

Tuo "mies" tässä kummastuttaa, tai se miksi alennat itsesi. Eli matelet, rukoilet, kerjäät, etenkin kun et saa vastakaikua edes silti. Tuo "mieshän" pitää sinua täysin pilkkanaan. Harva itseään kunnioittava ja hyvän itsetunnon omaava ihminen käyttäytyy noin kuin mitä sinä olet tehnyt. Eli tekee itsestään täysin naurunalaisen.

Eli miksi mies valehtelee, koska hän ei ole sitoutunut suhteeseen sinun kanssasi. Miksi hän silti lopettaisi suhteen, koska hänellä on "hyvä olla". Koska han sama miten hän sinua kohtelee, sinä annat anteeksi hänelle, korkeintaan kerjäätyhteydenottoa. Huolimatta siitä mitä tuo "mies" tekee, tai onko hänellä muita naisia.

Tälläinen mielikuva kirjoituksistasi ainakin muodostuu. Mies nyt voi olla itsekäs ja poikanen, eikä siksi kohtele sinua reilusti. Mutta miksi SINÄ katselet tuollaista epäreilua kohtelua ja tavallaan siten annat miehen kohdella itseäsi noin.

Ap;lle vielä kirjoitit alkuperäisessä viestissäsi

"Kaikki menee minulle läpi, koska hukkuva tarttuu oljenkorteen. Uskokaa tai älkää, hän on ainut lohtu minun elämässä, siksi tuota vit*uilua olenkin sietänyt."

Sinun pitäisi ehdottomasti etsiä uusi oljenkorsi! Jos tuo mies on ainut lohtusi elämässäsi niin tuo oljenkorsi vie sinut pinnan alle. Etsi ehdottomasti apua, tuo ei ole mikään ratkaisu mihinkään. Eihän tuosta miehestä ole sinulle lohtua, ainoastaan mielipahaa. Mikäs lohtu ja oljenkorsi se sellainen on, mistä tulee vain pahempi mielipaha.

Minusta sinä et taida nähdä nyt koko ongelmanne perusideaa. Minusta ongelma ei ole se, että mies valehtelee, vaan ongelma on siinä, että sinä et uskalla vaatia mieheltä mitään, koska pelkäät menettäväsi hänet. Mies on tajunnut jo sen, että sinä huolit hänet aina takaisin, vaikka hän tekisi ihan mitä tahansa (pettää toisten naisten kanssa, valehtelee, jättää sinut huomioimatta jne).

Iso osa naisista ei hyväksyisi tuollaista käytöstä, vaan jättäisi tuollaisen miehen. Sinun miesystäväsihän käyttää sinua ihan kynnysmattona, johon pyyhkiä jalkansa! Vai etkö muka huomaa sitä? Minusta sinä et saa tuollaisessa suhteessa mitään mieheltä. Saat vain hetken panoja silloin kun hänelle sopii. Eihän tuo ole edes seurustelua. Jos miehesi rakastaisi sinua ja haluaisi sitoutua, hän kohtelisi sinua kunnioittavammin ja osoittaisi rakkauttaan.

En oikein jaksa uskoa, että tuo mies voisi olla elämäsi ainoa ilo. Ensinnäkin onnellisuus ja sisäinen tasapaino pitää löytyä itsestä eikä toisessa roikkumalla.

Perusongelma ei mielestäni ole mies, vaan sinä itse. Ahdistunut, masentunut tai itseensä uskon menettänyt ihminen hakee usein sitä oljenkortta. Sinulle tuo korsi on mies, monelle alkoholi tai uskonto. Mies vaikuttaa suoraan sanoen ihan täys paskiaiselta, sinä näet hänet sellaisena mitä unelmamiehesi on, hänestä ei ole todelliseksi oljenkorreksi, päinvastoin -hän vetää sinut painon lailla enemmän upoksiin.

Kysy kaupunkisi/kuntasi terveyspalveluista, josko heillä olisi terapeuttista apua sinulle. Usein täysin ulkopuolinen ihminen joka kuitenkin on tutustunut tilanteeseen näkee asiat selkeämmin ja osaa antaa toimintaohjeet käytännön arkipäivän jaksamiseen.

Kiitos paljon vastauksista, minut tuli nyt analysoitua ihan kunnolla. Roikun, riipun, keikun, kerjään, anelen ja kaikkea muuta vielä. OK,ymmärsin.

Mutta, mutta voisiko joku MIES vastata minulle. MIKSI PITÄÄ VALEHDELLA, MIKÄ REHELLISYYDESSÄ MAKSAA, MIKSI EI VOI SANOA SUORAAN, VAIKKA TIETÄÄ, ETTÄ MINÄ TIEDÄN? MIKSI MIESTEN ON NIIN VAIKEA PUHUA TOTTA JA MIKSI HE AINA KÄÄNTÄVÄT ASIAT AINA NIIN, ETTÄ NAISESSA ON SE VIKA?

Johan sinulle tuli vastauksia. Vastaus on se, että sinä ANNAT tehdä niin ja tästä seuraa tuo käyttämäsi "aina", eli, sinua käytetään kerta kerran jälkeen hyväksi. Monet uskovat yhdestä kerrasta.

Lisäksi, valehteluun ja pettämiseen on useita eri syitä. Siihen miksi sinun miehesi näin tekee, osaa vastata vain hän itse. Syy voi olla niinkin typerä, kuin että hän ei halua loukata tai satuttaa sinua myöntämällä tekojaan. Syy voi myöskin olla se, että hän vähät välittää sinun tunteistasi, eli on itsekäs omaan napaan tuijottaja.

Äläpä AP yleistä, että kaikki miehet ovat samanlaisia kuin sinun miehesi. Kuten esim. Tuli tuossa fiksusti totesi, monikin mies saattaa käyttää tilannetta hyväkseen, jos nainen ei osaa tai halua pistää kampoihin. Vikaa ei siis ole pelkästään miehessä vaan sinussakin.

Tällä Ellit-palstalla nyt sattuu enemmistö olemaan naisia, joten miesten kommentteja täältä vähemmän löytyy. Miehet taitaa olla tuolla erotiikkapalstalla...

Mies saattaa pettää, koska tietää, että sinä olet käytökselläsi osoittanut, että pettäminen on OK. Monen miehen unelma on se, että ei tarvitse sitoutua, vaan saa tehdä mitä haluaa, kun aina on taustalla olemassa viimeisenä vaihtoehtona tuttu nainen, joka tarjoaa ruokaa, siistin kodin ja seksiä. Kun vähän aikaa lepää, sitä sitten jaksaa taas lähteä katsomaan, mitä naisia olisi tarjolla.

Valehtelun osalta voi olla se tilanne, että koska hyväksyt miehen vastaukset ja annat anteeksi, mies jatkaa samalla linjalla. Mies saattaa olla kykenemätön myöntämään tekojaan todeksi, joten kieltäminen on helpompaa kuin anteeksipyyntö. Valehtelu voi olla myös syy, jonka varjolla hän kykenee selittämään asian parhain päin ja jatkamaan tähänastista elämäntapaansa.

Jos sinun miehesi on epäluotettava renttu, niin ei se sitä merkitse, että kaikki muutkin miehet olisivat sitä. Vaadi vastauksia mieheltäsi ilman, että hän karttaa seuraasi ja häviää siksi aikaa, että rauhoitut. Jos hänen kanssa haluat yhä vieläkin jatkaa, niin teillä on kyllä kamalasti asioita käytävänä läpi, jotta seurustelusuhde toimisi.

Minusta hyvä ohje on se, että jos miehen kanssa on olo on enimmäkseen pahaa mieltä, niin ei kannata jatkaa. Jos siis vaikkapa ikävöit miestä koko arjen ja mietit, mitä hän tekee ja miksi hän ei vastaa puheluihisi, niin ei yksi päivä tai yksi viikonloppu korjaa sitä tilannetta hyväksi. Jos taas yhteiselo välimatkasta huolimatta esim. muutaman viikon ajan on hyvin ja sitten tulee satunnaisia riitoja, jotka voi puhumalla selvittää, niin sellaista suhdetta kannattaa jatkaa.

Oletko miettinyt, mitä suhteessanne tapahtuisi, kun opiskelusi päättyy? Oletteko puhuneet, mitä sen jälkeen tapahtuisi? Onko hän tosissaan sinun kanssasi ja haluaa muuttaa yhteen? Jos muutatte yhteen, luulen, että hän silti haluaa mennä omia menojaan ja jatkaa pettämistä sekä valehtelua. Et olisi silloin sen onnellisempi kuin nytkään.

"Niinpä" YMMÄRSIN JO, että minussahan se vika on, joo joo. Jätetään nyt minut toistaiseksi ulkopuolelle.

Edelleen esitän kysymykseni MIEHILLE, MIKSI VALEHDELLA, MIKSI EI VOI OLLA REHELLINEN. En ole väittänytkään, että kaikki miehet valehtelisivat, mutta heitä on valitettavan paljon. Mikä siinä valehtelussa on niin nautinnollista,saako mies paremmin erektion kun saa jymäyttää toista? Onko se niin suuri kiksi, että se kannattaa?

"Niinpä" YMMÄRSIN JO, että minussahan se vika on, joo joo. Jätetään nyt minut toistaiseksi ulkopuolelle.

Edelleen esitän kysymykseni MIEHILLE, MIKSI VALEHDELLA, MIKSI EI VOI OLLA REHELLINEN. En ole väittänytkään, että kaikki miehet valehtelisivat, mutta heitä on valitettavan paljon. Mikä siinä valehtelussa on niin nautinnollista,saako mies paremmin erektion kun saa jymäyttää toista? Onko se niin suuri kiksi, että se kannattaa?

En ole mies, mutta epäilen, että hän valehtelee, koska virallisesti "täytyy" olla uskollinen, ja vain "kelvottomat" pettävät. Uskoisin että hän kyllä tietää että sinä tiedät hänen pettävän sinua. Mutta olisihan se hänelle itselleenkin ikävää kuulla oman äänensä sanovan "olen paskiainen, joka pettää sinua mennen tullen ja käyttää sinua hyväkseen". Olisi ikäänkuin hänellekin peiliin katsomisen paikka. Kun sitä ei sano ääneen, niin sitä eio vähänniinkun edes tapahtunut, leikisti. Lapsellista, mutta useat aikuiset ovat eteviä kertomaan tällaisia satuja itselleen. Ethän sinäkään ole ilmeisesti sanonut hänelle rehellisesti, että hän voi käydä vieraissa, vaan lähetät tuomitsevia ja aggressivisia "oletko löytänyt toisen, vastaa". En usko, että saat häneltä ikinä mitään uskollisuutta tai edes pientä palasta oikeaa, epäitsekästä lohtua, paitsi silloin kun se hänelle itselleen sattuu sopimaan.

Voi hyvänen aika.. Lue ja YMMÄRRÄ mitä sinulle yritetään sanoa.

Ei täällä kaikki yritäkään väittää, että tilanne on ainoastaan sinun vikaksi, kyllähän miehessäkin näyttää olevan vikaa, mutta edelleenkin on vastaus kysymykseesi "miksi valehdella" - siksi kun hän voi, koska olosuhteet ovat otolliset valehtelulle. Itsekin toteat aloituksessasi "kaikki menee minulle läpi", eli itse sinä sen valehtelun sallit, sensijaan että kyseenalaistaisit asian hänelle suoraan.

Valitettavasti kun ketään ei yleensä osaa lukea toisen ajatuksia, niin miehesi ei myöskään voi tietää että sallisit pettämisen, jos et sitä hänelle suoraan sano.

Yritin kysyä noin niin kuin yleisesti ottaen, että miksi miehet valehtelevat ja kääntävät syylliseksi aina naisen. En tarkoittanut nyt vain itseäni ja tätä minun raukkaa. Mutta antaa olla,näyttää olevan turhaa.

Ei sinussa ole mitään muuta vikaa kuin, että olet liian kiltti. Jätä se kusipää, älä enää pidä häneen mitään yhteyttä (tai korkeintaan vastaa viestiin, että "sitä saa mitä tilaa"). Opettele elämään itsenäisesti ja löytämään elämääsi sisältöä ja onnea ilman miestä. Siten opit, että tulevaisuudessa pärjäät myös yksin ilman kusipäisiä miehiä, opit arvostamaan itseäsi sekä saat turvallisuutta ja rauhaa elämääsi. Jos on aina ollut jonkun kanssa, tuntuu, että on vaikeaa olla yksin. Mutta kerran kun koitat, huomaat, että se tekee vain hyvää.

Miehet valehtelevat siksi, koska he haluavat päästä helpolla. Kun valehtelee eikä myönnä mitään, ei myöskään tarvitse selitellä tai puhua asiasta. Nainen haluaa luonnollisesti keskustella asiasta, kysyä miksi, analysoida, huutaa jne., mutta mies ei jaksa kuunnella ja selitellä. Eli syynä on yksinkertaisesti välinpitämättömyys ja itsekkyys. Valitettavasti näitä tapauksia riittää...

Voi, Juulia! Sinä otat nyt kaikki neuvot syyttelynä, vaikka suurin osa onkin ilmeisesti yrittänyt auttaa sinua avaamaan silmiäsi huomaamaan liian kiltteytesi. Minun silmäni avasi terapeutti, kun hän sanoi, että minun (liian kiltin) kanssa kumppanin huonot puolet pääsee valloilleen juuri siksi, että annan niiden päästä.

Vähän jämäkkyyttä peliin. Olen nyt huomannut, että jos vaadin toiselta jotain, mietin alkuun, että voiko näin sanoa. Loppujen lopuksi olen huomannut, että sitä on eniten arvostettu/ihailtu.

Kysyt miehiltä, miksi pitää valehdella. Eiköhän syy ole kaikilla valehtelijoilla sama; valehtelija luulee saavansa jotain hyötyä valheestaan.

Älä nyt hyvä Juulia ota herneet nenään. Porukkaa vaan kertoo omat mielipiteet. Ei sen kummempaa. Monesti toi pätee naisiinkin että miksei voi saad yksi rehellinen vastaus...
Mutta jos on oikea mies niin kyllä hän kertoo asian rehellisesti sinulle, olkoon sitten että vastaus loukkaa tai jopa sattuu kun sitä kuulet. Oletko miettinyt että olisiko aikaa otta hieman etäisyyttä teidän suhteeseen ja katsoa sitä toisesta ´näkökulmasta. Ehkä mies haluaa lopettaa suhde sinun kanssa mutta hänellä ei vaan riitä kanttia sanoa se sinulle koska ei haluaa sinut loukata.

"MIEHILLE, MIKSI VALEHDELLA, MIKSI EI VOI OLLA REHELLINEN. "

Kyseessä lienee jonkinasteinen luonnehäiriö. Normaali mies ei valehtele.

Sinun täytyy vain päättää hyväksytkö hänet sellaisena valehtelijana kuin hän on, vai vaihdatko rehellisempään.

Itsekeskeinen. Hänen tarpeensa ovat kaikkein tärkeimmät.

Ei katumusta virheiden tai väärintekojen jälkeen.

Epäluotettava, kykenemätön sitoutumaan.

Ei piittaa tekojensa seurauksista.

Projisoi vikansa muihin. Kova syyttämään, ei koskaan hänen vikansa.

Omatunto vajavainen tai olematon.

Epäherkkä toisten tarpeille ja tunteille.

Hyvä julkisivu (yksi tai useampia) jolla tehdä vaikutus ja saada valta.

Huono stressinsietokyky. Herkkä suuttumaan ja raivoamaan.

Oikeutettu manipuloimaan ihmisiä täyttääkseen tarpeensa.

Järkiperäistää helposti. Elää järjellä. Vääntää keskustelun omaksi edukseen toisen kustannuksella. Jos joutuu ansaan, jatkaa puhumista, vaihtaa aihetta tai suuttuu.

Piintynyt valehtelu.

Valtava tarve kontrolloida tilanteita, keskusteluja ja muita ihmisiä.

Ei todellisia arvoja. Opportunisti. Arvot vaihtuvat tilanteen mukaan.

Antaa itsestään usein empaattisen ja ymmärtäväisen vaikutelman jotta voisi manipuloida muita.

Vihaisia ja ailahtelevia tunnetiloja.

Käyttää seksiä kontrolloimiseen.

Ei jaa omia ajatuksiaan, motiivejaan eikä tunteitaan.

Kontrolloi keskusteluja. Täytyy sanoa ensimmäinen ja viimeinen sana.

Hyvin hidas antamaan anteeksi. Roikkuu katkeruudessa.

Salainen elämä. Piilottaa rahansa, ystävänsä ja aktiviteettinsa.

Pitää muiden ärsyttämisestä. Pitää kaaoksen ja hajaannuksen luomisesta ilman syytä.

Ailahtelevat tunteet - muuttuu hetkessä mukavasta vihaiseksi ilman merkittävää syytä.

Epäonnistuu usein taloudellisten asioiden hoitamisessa.

Ilmaisee harvoin arvostusta.

Suureellinen. Vakuuttunut siitä että hän tietää enemmän kuin muut ja tekee kaiken oikein.

Ei kykene näkemään omaa osuuttaan suhteessa toisiin ihmisiin. Puolustautuu nuhdeltaessa. Ei koskaan hänen vikansa.

Voi näyttää herkältä ja kyynelehtiä. Tämä on näyttelemistä tai turhautumista mutta ei surua.

Rikkoo ihmisten sydämet tehdäkseen heistä hänessä riippuvia.

Tarvitsee uhkauksia tai painostusta saadakseen muut pysymään lähellään.

Sabotoi kumppania. Haluaa tämän olevan onnellinen vain itsensä kautta. Ei salli kumppanille ulkopuolisia tuttavia eikä kiinnostuksen kohteita.

Hyvin ristiriitainen.

Vakuuttava. Täytyy vakuuttaa muut tulemaan hänen puolelleen.

Kätkee todellisen itsensä. Aina "päällä".

Ystävällinen vain jos saa sinulta sen mitä hän tahtoo.

Hänen on oltava oikeassa, voitettava ja näytettävä hyvältä.

Ilmoittaa, ei keskustele. Kertoo, ei kysy.

Ei puhu avoimesti. Salaiset motiivit.

Kontrolloi muiden rahoja mutta käyttää itse vapaasti.

Jatkuva "Olen OK ja voin hyvin, eikä minun tarvitse kuunnella sinun näkökantojasi tai ajatuksiasi".

Kokee olevansa aina väärinymmärretty.

Tunnet olosi kurjaksi hänen lähellään. Hän kuluttaa sinua.

Ei kuuntele koska ei välitä.

Hänen tunteistaan puhutaan mutta ei kumppanin.

Ei ole kiinnostunut ongelmien ratkaisemisesta.

Erittäin hyvä lukemaan muita, jotta voisi manipuloida heitä.

Yhteistyössä