Miksi pitää valehdella???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Juulia36
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Juulia36:
Alkuperäinen kirjoittaja tee:
Alkuperäinen kirjoittaja Maailma on täynnä masokisteja:
Valehtelisin minäkin jos tulokset olisi aina noin hyviä kuin sinun kanssasi. Sulle saa puhua puuta heinää ja senkin jälkeen vaan rukoilet ja itket miestä takaisin.

Mitä oikeasti tekisit jos mies kertois yhtenä päivänä että joo petän sua urakalla ja haen sulta vaan hätätilassa piparia silloin kun sattuu olemaan sua kauniimmat ja fiksummat naiset tilapäisesti lopussa ja sä oot niin tyhmä että takuuvarmasti aina annat. Mitä sen ääneen kuuleminen muuttais?

Kiitos kun huomasit haukkua älyni ja ulkonäköni. Itsetuntosi kohosi varmasti aivan huippuunsa. Mahtavaa, että tällä palstalla on noin korkeatasoinen ja inhimillinen ihminen.

Tuollaisia täydellisiä ihmisiä, niin kuin sinä on todella harvassa. Monikaan ei pysty haukkumaan vierasta ihmistä, tuohon kykenee vain joku suuri nero.

Toivottavasti kappalejakoa on nyt tarpeeksi.

P.S. Narsiscos, kiitos hyvästä linkistä. Joka sana oli totta.

Hyvä Juulia36,

tulkitsen nimimerkki 'Maailma on täynnä masokisteja':n viestin päinvastoin enemmänkin vertauskuvaksi ja keinoksi saada pointtinsa sinulle perille, kuin haukkumiseksi. Tosin sanonta kuuluu, että "se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa" - onko kenties itsetuntosi alamaissa?

Alkuperäiseen kysymykseen sanoisin vain sen, että mies tekee, valehtelee ja käyttäytyy kohtaasi noin yksinkertaisesti siksi koska _sinä_annat_hänen_tehdä_niin_. Parisuhde on dialogia ja reaktioon on vastareaktio.

Luehan uudelleen minun vastaus. En sanonut, että tämän minun haukkujan itsetunto olisi alhaalla, päinvastoin se varmaan nousi korkealta vielä huimasti lisää. Ja vaikka kuinka katsoo vaaleanpunaisten lasien läpi, niin hänen teksti ei ole vertauskuvaksi tarkoitettu.

No nyt päästiinkin varsinaiseen aiheeseen, eli minun haukkumiseen ja syyllistämiseen. Mahtavaa, näinhän sitä apuja saa. Kysymykseen "Miksi pitää valehdella" ei ole kukaan vielä vastannut. Enkä vastausta enää odotakkaan.

Ei tässä ole sinua kukaan haukkunut. On vaan lausuttu ääneen se totuus, että se mies tekee sinulle tuollaista, koska sinä annat sen tehdä tuollaista. On ihan samantekevää tuleeko se haukkuen tai naukuen tai mitenkä, kun se vaan on totuus.

Yritin kysyä noin niin kuin yleisesti ottaen, että miksi miehet valehtelevat ja kääntävät syylliseksi aina naisen. En tarkoittanut nyt vain itseäni ja tätä minun raukkaa. Mutta antaa olla,näyttää olevan turhaa.

Kyllä me ymmärrtämme, että sinä oikeasti haluaisit tältä nimenomaiselta mieheltä vastauksen, että miksi hän valehtelee. Kun et sitä häneltä saa, olkoot sitten muut miehet ihan vaan sukupuolensa perusteella vastaamassa. Halajat tätä vastausta, koska olet loukkaantunut ja vihoissasi. Ymmärrän tämän täysin. Olen ollut hieman vastaavanlaisessa tilanteessa, en tosin jatkanut sitä niin pitkään kuin sinä.

Veikkaan, ettet tule koskaan saamaan tältä mieheltä rehellistä vastausta kysymykseesi. Kuten joku sanoi, hän valehtelee siksi, että saa valehtelemalla enemmän sinulta kuin kertomalla totuuden.

Mutta nyt olisi oikeasti aika miettiä elämää eteenpäin. Et sinä voi viettää seuraavia 70 vuotta miettimällä miksi tämä mies valehtelee. Jos mies ei viettänyt kanssasi uuttavuotta, et ole hänen elämänsä nainen, ja sillä siisti. Unohda siis hänet. Älä lähetä yhtä ainutta sähköpostiviestiä, älä soittele. Ala elää omaa elämääsi vihdoinkin.

Illalla tuli mieheltä tekstari, jossa kirjoitti: "Miksi soimaat minua, miksi teet tällaista minulle"? Aika vitsikästä. En ole sanallakaan soimannut, ainoat asiat mitä olen kirjoittanut hänelle on, että "Olenko loukannut sinua jotenkin", Onko sinulla toinen nainen" ja että "Voisitko vastata, niin puhuttaisiin asioista". Nämä ovat minun "solvaukset" olleet.

Tunnen hänen kirjoitus tyylistä, milloin on päässyt panemaan uutta pil*ua. Kirjoitus muuttuu slangimaiseksi,lyhyeksi ja teksti on hyvin ylimielistä. Ja tietenkin se, että syyllistää minua. Tällä kertaa en vastannut hänelle yhtään mitään. Tekstareihin en hänelle enää vastaa, mutta jos niin paljon löytyy munaa, että uskaltaa soittaa niin sitten sanon kaiken mitä ajattelen. Saa mennä nyt menojaan ja olla uusien, ihanien, fiksujen ja kauniiden naistensa kanssa. Typerä "lehmä" (niin kuin joku kutsui minua)päästää hänestä nyt irti.

Onnittelut! Pidätkin nyt sitten päätöksestäsi kiinni.

Oikein hyvä, että sait tehtyä vihdoin ratkaisun! Aloita uusi vuosi parempaan tulevaisuuteen katsoen. Ja parempaa miesonnea ;) Huonompaa miestä onkin jo vaikeampi löytää. Tai onhan noita miehiä joka lähtöön. Mutta kaikkien kanssa, ei todellakaan kannata elämäänsä pilata. Oikeasti niitä on normaalimpia, uskollisempia ja ennenkaikkea todellistakin parisuhdetta haluavia miehiä.

Alkuperäinen kirjoittaja äääähhh!:
Kappalejako olisi tarpeen. En jaksanut lukea kuin viisi ensimmäistä lausetta.

Teksti ei kappalejaolla kyllä yhtään lyhene. Jos et muutamaa lausetta pidempiä tekstejä jaksa lukea niin olet ehkä väärässä paikassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kas tässä:
Itsekeskeinen. Hänen tarpeensa ovat kaikkein tärkeimmät.

Ei katumusta virheiden tai väärintekojen jälkeen.

Epäluotettava, kykenemätön sitoutumaan.

Ei piittaa tekojensa seurauksista.

Projisoi vikansa muihin. Kova syyttämään, ei koskaan hänen vikansa.

Omatunto vajavainen tai olematon.

Epäherkkä toisten tarpeille ja tunteille.

Hyvä julkisivu (yksi tai useampia) jolla tehdä vaikutus ja saada valta.

Huono stressinsietokyky. Herkkä suuttumaan ja raivoamaan.

Oikeutettu manipuloimaan ihmisiä täyttääkseen tarpeensa.

Järkiperäistää helposti. Elää järjellä. Vääntää keskustelun omaksi edukseen toisen kustannuksella. Jos joutuu ansaan, jatkaa puhumista, vaihtaa aihetta tai suuttuu.

Piintynyt valehtelu.

Valtava tarve kontrolloida tilanteita, keskusteluja ja muita ihmisiä.

Ei todellisia arvoja. Opportunisti. Arvot vaihtuvat tilanteen mukaan.

Antaa itsestään usein empaattisen ja ymmärtäväisen vaikutelman jotta voisi manipuloida muita.

Vihaisia ja ailahtelevia tunnetiloja.

Käyttää seksiä kontrolloimiseen.

Ei jaa omia ajatuksiaan, motiivejaan eikä tunteitaan.

Kontrolloi keskusteluja. Täytyy sanoa ensimmäinen ja viimeinen sana.

Hyvin hidas antamaan anteeksi. Roikkuu katkeruudessa.

Salainen elämä. Piilottaa rahansa, ystävänsä ja aktiviteettinsa.

Pitää muiden ärsyttämisestä. Pitää kaaoksen ja hajaannuksen luomisesta ilman syytä.

Ailahtelevat tunteet - muuttuu hetkessä mukavasta vihaiseksi ilman merkittävää syytä.

Epäonnistuu usein taloudellisten asioiden hoitamisessa.

Ilmaisee harvoin arvostusta.

Suureellinen. Vakuuttunut siitä että hän tietää enemmän kuin muut ja tekee kaiken oikein.

Ei kykene näkemään omaa osuuttaan suhteessa toisiin ihmisiin. Puolustautuu nuhdeltaessa. Ei koskaan hänen vikansa.

Voi näyttää herkältä ja kyynelehtiä. Tämä on näyttelemistä tai turhautumista mutta ei surua.

Rikkoo ihmisten sydämet tehdäkseen heistä hänessä riippuvia.

Tarvitsee uhkauksia tai painostusta saadakseen muut pysymään lähellään.

Sabotoi kumppania. Haluaa tämän olevan onnellinen vain itsensä kautta. Ei salli kumppanille ulkopuolisia tuttavia eikä kiinnostuksen kohteita.

Hyvin ristiriitainen.

Vakuuttava. Täytyy vakuuttaa muut tulemaan hänen puolelleen.

Kätkee todellisen itsensä. Aina "päällä".

Ystävällinen vain jos saa sinulta sen mitä hän tahtoo.

Hänen on oltava oikeassa, voitettava ja näytettävä hyvältä.

Ilmoittaa, ei keskustele. Kertoo, ei kysy.

Ei puhu avoimesti. Salaiset motiivit.

Kontrolloi muiden rahoja mutta käyttää itse vapaasti.

Jatkuva "Olen OK ja voin hyvin, eikä minun tarvitse kuunnella sinun näkökantojasi tai ajatuksiasi".

Kokee olevansa aina väärinymmärretty.

Tunnet olosi kurjaksi hänen lähellään. Hän kuluttaa sinua.

Ei kuuntele koska ei välitä.

Hänen tunteistaan puhutaan mutta ei kumppanin.

Ei ole kiinnostunut ongelmien ratkaisemisesta.

Erittäin hyvä lukemaan muita, jotta voisi manipuloida heitä.

Melkein 100%:sti hän on tuollainen, mutta näillä pikku eroilla, että hoitaa talousasiansa hyvin, eikä kontrolloi toisten rahan kulutusta eikä käytä taloudellisesti toista hyväksi, mutta ei kyllä annakaan mitään. Elää omillaan. En tunne oloani kurjaksi hänen lähellä, mutta tunnen kuinka hän kuluttaa minua. Kuluttaa minut tempuillaan loppuun. TÄMÄ ON JUST EIKÄ MELKEIN "Ilmoittaa, ei keskustele. Kertoo, ei kysy".

Osuit naulankantaan. Hienoa tekstiä, kiitos.

et usko mitä sanon, mutta yritä kokeilla. Älä palkitse miestäsi vääristä teoista. Nyt palkitset huomioimalla lukuisin viestein häntä. Älä siis ota enää yhteyttä ja kappas mies ottaa sinuun yhteyttä uudella tyylillä. Niin kauan kuin viestittelet hän voi tehdä mitä vaan, koska tietää että kaipaat häntä. Välttämättä tällä miehellä ei ole mitään vakavampaa meneillä vaan hän nauttii siitä että voi käyttää valtaansa sinuun näin. Nuorelle muutenkin uusien kuvioiden harkitseminen ei olisi pahitteeksi, saisit ehkä huomata että mukavampaakin elämää olisi tarjolla. Miesten hyvin yleinen kikka suhteissa on, että tehdään suunniteltu riita (esim. ehdotetaan jotakin sellaista mihin et todellakaan voi suostua, kuten nyt kallis reissu) ja sitten mennään täysin suunnitellusti bailaamaan kavereiden kanssa, pettämään ym. ja lopuksi syyllistetään nainen tästä kaikesta :) Ja jos miehesi on oikeasti vain loukkaantunut anna hänen olla siinäkin tapauksessa rauhassa, miettiä onko tässä nyt syytä loukkaantua (ei ole) ja tulla luoksesi kun tilanne on tasaantunut.

Juuri noin! Olet oikealla tiellä, ruoki tätä käyttäytymismallia. Käännä ajatuksesi terveesti itsekkääseen suuntaan, vaikka väkisin. Ajan kanssa elämä alkaa sujua ilman tuota miestä, joka ei ole sulle riittävän hyvä.

on tuolle luonnehäiriölle, jota edellä on kuvattu hyvin ytimekkäästi. Pysy Juulia kaukana, jos haluat tasapainoisen elämän ja säilyttää itsetuntosi. Narsistin lähellä siihen ei ole mitään mahdollisuuksia.

Suurin osa miehistä valehtele juuri sen vuoksi kun eivät uskalla puhua totta. Totuushan on se, että miehet eivät halua mennä naimisiin, mutta ovat niin nyhveröitä etteivät uskalla naisystävälleen sanoa ei.Naiset vie miehet vihille ja miehet pettää koko liiton ajan niin paljon kuin ennättää. Et ole yksin siis ongelmasi kanssa, mutta ole onnellinen että ette ole naimisissa. Rehellistä ja uskollista miestä et tule koskaa löytämäänkään, koska sellaisia ei ole.

Sallamaarit taitaa "hieman" ylireagoida :) Täysipäiset miehet eivät jaa pippeliään ympäri kyliä liitossa ollessaan.

Vain sairas mies (tai nainen) käyttäytyy noin kuin ap kuvailee.

Muita edellisiä komppaan täysin ja tiedän mistä puhun, myös minulla on kokemusta samasta, tosin vielä paljon pahemmasta. Kuten ^^ ylempi tuossa sanoikin, niin nimikin tuolle taudille on.

Muutama vuosi sitten minä uskaltauduin täällä Elleissä kirjoittamaan lyhyesti tilanteestani ja sainkin muutaman, ytimekkään vastauksen, viisaita kirjoittivat. Vaikka vastaajat totesivat, että tiedän itsekin, että minun pitää lähteä, lähtööni meni vielä kaksi vuotta hukkaan heitettyä aikaa. Ole sinä viisaampi ja säästä aikaasi, mielen- ja fyysistä terveyttäsi! Minä en älynnyt, lisäksi tulivat vielä mittavat taloudelliset vahingot, joita maksan vieläkin. Voin sanoa, että jos et jätä kekkulia, niin tulee kyllä harmittamaan myöhemmin. Aloita vaikka vaihtamalla puhelinnumero ja hävitä vanha SIM-kortti!

Alkuperäinen kirjoittaja jopex:
Alkuperäinen kirjoittaja Sallamaarit:
Suurin osa miehistä valehtele juuri sen vuoksi kun eivät uskalla puhua totta. Totuushan on se, että miehet eivät halua mennä naimisiin, mutta ovat niin nyhveröitä etteivät uskalla naisystävälleen sanoa ei.Naiset vie miehet vihille ja miehet pettää koko liiton ajan niin paljon kuin ennättää. Et ole yksin siis ongelmasi kanssa, mutta ole onnellinen että ette ole naimisissa. Rehellistä ja uskollista miestä et tule koskaa löytämäänkään, koska sellaisia ei ole.

Mutta totuushan on se, että miehet menee pillun perässä ja ovat lumppujen talutusnuorassa. Vaikka oma vaimo olis kuinka hyvä, niin huoran matkaan ne menee ennemmin tai myöhemmin, se on fakta juttu. Äijät on niin saatanan yksinkertaisia. Yhtään ainutta rehellistä miestä en tiedä, kaikki samaa sontaa. Taisi kalhtaa ilkeesti sun nilkkaan kun noin raivostut.

sä oot oikeesti ihan loppu! todennäköisesti olet saanu pakit monelta monelta mieheltä, ja kun olet seurustellu, sua on jatkuvasti petetty koska olet niin sairalollisen negatiivinen ja todenäköisesti joku ruma ja läski kaupan päälle. vittuako pelkästään miehiä syyllistät? kato peiliin! ämmät pettää ja kusettaa yhtä paljon nykyään!

En ole ruma enkä läski. Mutta totuushan on se, että miehet menee pillun perässä ja ovat lumppujen talutusnuorassa. Vaikka oma vaimo olis kuinka hyvä, niin huoran matkaan ne menee ennemmin tai myöhemmin, se on fakta juttu. Äijät on niin saatanan yksinkertaisia. Yhtään ainutta rehellistä miestä en tiedä, kaikki samaa sontaa. Taisi kalhtaa ilkeesti sun nilkkaan kun noin raivostut.

sussa on ainesta äärifemarilesboksi, mikäli jo et ole?!!

Voi kulta rakas,olen ihan umpihetero:)): Sorry vaan, mutta mun mielipiteeni on se, että miehet pettää aina,varsinkin jos niillä on hyvä nainen. Monet naisetkin pettää,en sitä kielläkään, mutta minä en ole pettänyt enkä petä.

- kieltäydy kaikesta ja joka ikisestä ylimääräisestä kontaktista narsistin kanssa.
Älä vastaa hänen anoviin, romanttisiin, nostalgisiin, imarteleviin tai uhkaaviin sähköposteihinsa.
Palauta kaikki lahjat joita hän lähettää.
Kiellä häntä astumasta alueellesi. Älä vastaa ovipuhelimeen.
Älä puhu hänen kanssaan puhelimessa. Laske luuri alas sillä hetkellä kun kuulet hänen äänensä, samalla kun teet hänelle yhdessä kohteliaassa, mutta lujassa lauseessa selväksi, että olet päättänyt olla puhumatta hänen kanssaan.
Älä vastaa hänen kirjeisiinsä.
Älä käy hänen luonaan juhlissa äläkä hätätapauksissa.
Älä vastaa hänen kolmannen osapuolen kautta välittämiinsä kysymyksiin, vaatimuksiin tai pyyntöihin.
Ota etäisyyttä kolmansiin osapuoliin joiden tiedät vakoilevan sinua hänen puolestaan.
Älä puhu hänestä lastesi kanssa.
Älä juorua hänestä.
Älä pyydä häneltä mitään, vaikka olisit suuressa tarpeessa.
Jos sinun on pakko tavata hänet, älä puhu henkilökohtaisista asioistasi - äläkä hänen asioistaan.
Delegoi kaikki välttämätön kontakti - milloin mahdollista - ammattilaisille: lakimiehille, kirjanpitäjille, jne..

Voi kulta rakas,olen ihan umpihetero:)): Sorry vaan, mutta mun mielipiteeni on se, että miehet pettää aina,varsinkin jos niillä on hyvä nainen. Monet naisetkin pettää,en sitä kielläkään, mutta minä en ole pettänyt enkä petä.

Uskoo ken tahtoo, mutta oot ihan samallainen ku ne miehet ketä syytät.

Voin kertoo sulle et on olemassa miehiä jotka ei petä vaimoaan/naisystäväänsä. Itse olen onneksi saanut sellaisen miehen.

Voin kertoo sulle et on olemassa miehiä jotka ei petä vaimoaan/naisystäväänsä. Itse olen onneksi saanut sellaisen miehen.
Lainaa

Nimimerkkis kertoo kaiken, olet todella kateellinen. Ja sun ukko nussii vieraiden akkojen kanssa ihan varmasti aina kun siihen mahdollisuuden saa. Kaltaisesi reppanat luulee, että äijä e ipetä eikä valehtele. Se kuule kusettaa sua niin paljon kun ennättää,HAH HAH.

Alkuperäinen kirjoittaja haloo!:
Nimimerkkis kertoo kaiken, olet todella kateellinen. Ja sun ukko nussii vieraiden akkojen kanssa ihan varmasti aina kun siihen mahdollisuuden saa. Kaltaisesi reppanat luulee, että äijä e ipetä eikä valehtele. Se kuule kusettaa sua niin paljon kun ennättää,HAH HAH.

Ei se mun vika ole jos miehet pettää ja akat on niin idiootteja, että ne luulee olevansa niin ihania että niiden äijät ei petä. Jokainen mies pettää se on satavarma.

Lainaa

Päinvastoin, sinä tunnut olevan kateellinen. Ei toki ollut tarkoitus kehuskella, kunhan totesin minulle kerrankin sattuneen jotain hyvääkin elämässäni.

Mahdatko tuntea mieheni kun noinkin itsevarmana kerrot mitä mieheni on saattanut tehdä?

Minä olen se jolle Juulia ensimmäiseksi suutuit. Sanoin aika raskaasti ja sarkastisesti koska halusin todella antaa sulle potkun takapuoleen ja laittaa ajatteleen. Näyttää siltä että osaat ainakin suuttua kunnolla ja se on tervettä. Nyt sun täytyy vaan kanavoida se suuttumus sinne minne se todella kuuluu, siis siihen mulkeromieheen, ei meihin jotka vastaavat sulle tällä palstalla. Me edes jaksetaan välittää netin kautta susta ja sun ongelmasta, mies ei senkään vertaa.

Ihmettelit että onko kaikki muka sinun syytäsi ja että haluat vaan tietää miksi mies valehtelee. No perhana, miehen syytä on se että käyttäytyy kuin mulkku, ja sinun syytäsi taas se että siedät sitä. Älä kuvittele ettet ole mitenkään syypää omaan surkeutees! Mutta sinä voit vaikuttaa vaan itsees, miehelle et mahda mitään. Tunnusta se ja lopeta yritys muuttaa ja syyllistää sitä. Takaan ja alleviivaan että siitä et mitään kostu.

Ja miksi hemmetissä sillä on mitään väliä MIKSI se tampio valehtelee? Kuka jaksaa välittää!! Sen tietää ainoastaan hemmo ite. Sulle pitäis riittää varma tieto että se valehtelee, ja sillä selvä, syystä viis koska mikään syy ei ole tarpeeks hyvä oikeuttaan moista käytöstä.

Jos oot todella jo 36 vuotias niinkuin nimimerkistä päättelen, niin lopeta haikailu luuserimiesten perään ja ole vähän aikaa ihan yksin. Mieti millaisen miehen kanssa oikeasti haluaisit aikaa viettää ja mitä ainoalla elämälläs haluat tehdä. Ei kannata tuhlata lyhyttä elämäänsä idiootteihin vaan tehdä jotain jota tehdessä on oikeesti hyvä olla.

Onnea sulle, ja suutu jos haluat, mutta joudut lopulta tunnustaan että sulle puhutaan asiaa täällä.

Eipä ole narsisti soittanut eikä laittanut viestiä. On niin kova, että ei välitä pätkääkään.

Se on totta, että ei välitä pätkääkän eikä välitä vaikka ottaisi yhteyttä.

Muita hoitoja menossa, niin ei ehdi. Mutta, kun saneerataan niistä ulos on taas luonasi.

Näitä saattaa olla melkoinen verkosto.

Sinun kannattaisi olla tyytyväinen ja toivoa, että hän unohtaa sinut lopullisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyynikko:
Eipä ole narsisti soittanut eikä laittanut viestiä. On niin kova, että ei välitä pätkääkään.

Se on totta, että ei välitä pätkääkän eikä välitä vaikka ottaisi yhteyttä.

Muita hoitoja menossa, niin ei ehdi. Mutta, kun saneerataan niistä ulos on taas luonasi.

Näitä saattaa olla melkoinen verkosto.

Sinun kannattaisi olla tyytyväinen ja toivoa, että hän unohtaa sinut lopullisesti.

Varmaan on ap:llä muutenkin paskamainen olo tyypin takia, niin kiva kun käännät puukkoo vielä haavassa.

Uskon että Juulia löydät vielä oikein miehen,odota rauhassa ja anna ajan kulua.

Luin tän sun jutun ja tuli niin exäni mieleen.Ettei vaan olis sama heppu kyseessä,ite en alkanut sen kuurupiiloleikkejä katteleen.Muutaman kerran annoin anteeks ja uskoin sen mitä se sano,mut sitten palo pinna.Panin itseääntäynnä olevan narsistin lähteen, mennessään vielä yritti syyttää mua,mutta sanoin sille että kato peiliin sielä löydät syyllisen.Nyt mulla on uusi kaveri joka on ihan toista maata,tois kiva ja toiset huomioon ottava.

Yhteistyössä