Miksi pitäisi käydä töissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:
Koska on suotavaa, että jokainen on vastuussa itsestään, ja näin ollen hankkii myös elantonsa itse.

juuri näin. sosiaaliavutus on ihmisille joilla ei ole muita vaihtoehtoja. ei siksi että on kiva löllötellä kotona kaiket päivät.

Toivon todella, että eduskunta hyväksyy pian lain kansalaispalkasta. Sitten kaikki saa päättää tekeekö töitä vai tuleeko toimeen pienellä summalla.

Mun mielestä aloittajalta oli hyvä oivallus hoksata, että kun ei kuluta, ei myöskään kuluta!

Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja black-velvet:
Et kai sä oo se äiti, joka tekee kaikkien äitien ruuat?

:kieh:

En ole,mutta esim. terveydenhuollossa käytetään paljon munkin valmistamia tuotteita ;)

Siellä käyn lähinnä lasteni takia. Toivon itsekin että minä tai kukaan tuttuni joudu käyttämään tekemiäsi tuotteita.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja katkarapu:
Ei kannata käydä töissä. Juurru vaan siihen olkkarin sohvalle, niin voit sanoa että onpa tullut elettyä helppo ja harmiton elämä.

Tuo kuulostaa juuri siltä mitä haluan. Ilman kirjastoa joutuisin menemään töihin. Nyt saan kaiken lainattua sieltä, joten sohvalla/sängyssä lukeminen on hauskaa.

Jos voittaisin lottovoiton, niin elämäni ei paljoa muuttuisi. Luultavasti menisin yliopistoon opiskelemaan omaa rauhallista tahtiani. Nyt itseopiskelen sitä mikä minua sattuu kiinnostamaan.

"Hän eli onnellisen ja rauhallisen elämän." Mikäs sen mukavampi hautakirjoitus :)

Sä olet ap aika huvittava tapaus :D :D :D

En ole,mutta esim. terveydenhuollossa käytetään paljon munkin valmistamia tuotteita ;)

Siellä käyn lähinnä lasteni takia. Toivon itsekin että minä tai kukaan tuttuni joudu käyttämään tekemiäsi tuotteita.

Varmana olet jossain muodossa käyttänyt :D

Alkuperäinen kirjoittaja EI se mitään velttoilua ole:
Toivon todella, että eduskunta hyväksyy pian lain kansalaispalkasta. Sitten kaikki saa päättää tekeekö töitä vai tuleeko toimeen pienellä summalla.

Mun mielestä aloittajalta oli hyvä oivallus hoksata, että kun ei kuluta, ei myöskään kuluta!

Tuota vastaan taidetaan juuri olla sen takia, että moni jättäisi työnsä. Eli se puoltaa seikkaa että töissä ollaan rahan takia.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras79:
minä en edes kehtais hakea toimeentulotukea :ashamed:

pari kertaa eron jälkeen hain ja kyllä senverran häpeällistä oli mennä siitä ovesta sisään että huh huh

Vakiasiakkaille riittää ihan kirjallinen hakemus. Siellä on sen verta ruuhkaa että ei ne halua turhia ihmisiä sinne paikan päälle.

Mä en taas tajua, mitä häpeällistä siinä on. Me kaikki maksetaan veroja just siks, että JOKAINEN on oikeutettu saamaan sitä apua tarvitessaan. Ei sitä pidä hävetä. Suomalaiset on ihan ihmeellisiä, häpeä siellä ja häpeä täällä. PItäs vajota maan alle ja syömiä tuhkassa, että kelpaisi edes itselleen.

Mutta sosiaalietuudethan on tarkoitettu tilapäiseksi avuksi, ei pääasialliseksi tulonlähteeksi. Elämän kriisitilanteissa toimeentulotuen hakeminen on täysin hyväksyttävää, mutta koko järjestelmä romuttuu, jos ihmiset kuppaa sieltä rahaa ihan huvikseen.

Musta töissä käymisessä ei pointti ole se, onko se kivaa vai ei; itsensä ja perheensä elättäminen kuuluu aikuisen, terveen ihmisen velvollisuuksiin. Tietenkään töissä ei ole pakko käydä, jos elatus järjestyy muutenkin - mutta ei siis sosiaalietuuksia hyväksikäyttäen.

Et kai sä valmista niitä tuotteita vaan niille, jotka käy töissä? Kai ne kaikille on...

Alkuperäinen kirjoittaja EI se mitään velttoilua ole:

Tuota vastaan taidetaan juuri olla sen takia, että moni jättäisi työnsä. Eli se puoltaa seikkaa että töissä ollaan rahan takia.

Totta kai raha vaikuttaa, mutta mä en ainakaan jaksa olla vain kotona. Mä haluan tehdä töitä

Alkuperäinen kirjoittaja katkarapu:
Ei kannata käydä töissä. Juurru vaan siihen olkkarin sohvalle, niin voit sanoa että onpa tullut elettyä helppo ja harmiton elämä.

Tuo kuulostaa juuri siltä mitä haluan. Ilman kirjastoa joutuisin menemään töihin. Nyt saan kaiken lainattua sieltä, joten sohvalla/sängyssä lukeminen on hauskaa.

Jos voittaisin lottovoiton, niin elämäni ei paljoa muuttuisi. Luultavasti menisin yliopistoon opiskelemaan omaa rauhallista tahtiani. Nyt itseopiskelen sitä mikä minua sattuu kiinnostamaan.

"Hän eli onnellisen ja rauhallisen elämän." Mikäs sen mukavampi hautakirjoitus :)

Sä olet ap aika huvittava tapaus :D :D :D

Kiva kuulla :)

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:

pari kertaa eron jälkeen hain ja kyllä senverran häpeällistä oli mennä siitä ovesta sisään että huh huh

Vakiasiakkaille riittää ihan kirjallinen hakemus. Siellä on sen verta ruuhkaa että ei ne halua turhia ihmisiä sinne paikan päälle.

Mä en taas tajua, mitä häpeällistä siinä on. Me kaikki maksetaan veroja just siks, että JOKAINEN on oikeutettu saamaan sitä apua tarvitessaan. Ei sitä pidä hävetä. Suomalaiset on ihan ihmeellisiä, häpeä siellä ja häpeä täällä. PItäs vajota maan alle ja syömiä tuhkassa, että kelpaisi edes itselleen.

Mutta sosiaalietuudethan on tarkoitettu tilapäiseksi avuksi, ei pääasialliseksi tulonlähteeksi. Elämän kriisitilanteissa toimeentulotuen hakeminen on täysin hyväksyttävää, mutta koko järjestelmä romuttuu, jos ihmiset kuppaa sieltä rahaa ihan huvikseen.

Musta töissä käymisessä ei pointti ole se, onko se kivaa vai ei; itsensä ja perheensä elättäminen kuuluu aikuisen, terveen ihmisen velvollisuuksiin. Tietenkään töissä ei ole pakko käydä, jos elatus järjestyy muutenkin - mutta ei siis sosiaalietuuksia hyväksikäyttäen.

Tottahan toki ihmiset elelee tuilla, niin kauan, kuin se on vain mahdollista. Lainsäädännössä se vika on, eikä niissä ihmisissä. Aika harva menisi töihin, jos saman rahan tai hieman enemmänkin jopa saisi ilman työtä.

Mutta ihan tosissaan, Kuinka moni haluaa elää niin pienellä rahalla? Mä en, eikä moni muu. Sen takia mulle on yks ja hailee, jos joku tyytyy siihen ja on siitä onnellinen.

Itselleni töissä käyminen on ennen kaikkea henkistä rikkautta - on suuri onni, että rakastamastaan työstä saa vielä palkkaakin; olisi ikävää tehdä elantonsa eteen jotain, mistä ei pitäisi. Minä kaipaan älyllisiä haasteita, enkä missään nimessä halua veltostua henkisesti sillä tavalla, mikä monissa kotonaolijoissa on nähtävissä. Olisiko niin, että työn vältteleminen johtuu juuri tästä?

Mutta ihan tosissaan, Kuinka moni haluaa elää niin pienellä rahalla? Mä en, eikä moni muu. Sen takia mulle on yks ja hailee, jos joku tyytyy siihen ja on siitä onnellinen.

Mä elän nyt opiskelujen ajan pienellä rahalla, mutta jos koko elämä pitäisi elää sossun avulla niin :headwall: :headwall: Ei kiitos!

Voi olla. Vaikea sanoa kun en tiedä tuotetta :D

Tottahan toki ihmiset elelee tuilla, niin kauan, kuin se on vain mahdollista. Lainsäädännössä se vika on, eikä niissä ihmisissä. Aika harva menisi töihin, jos saman rahan tai hieman enemmänkin jopa saisi ilman työtä.

Luulen, että useampi meistä kävisi töissä kuin jättäisi käymättä, vaikka työstä saisi vain sen saman rahan. Työssä käymiseen liittyy kuitenkin autonomisuuden tunne ja sosiaalinen aspekti.

Et kai sä valmista niitä tuotteita vaan niille, jotka käy töissä? Kai ne kaikille on...

Heh,kyse oli nyt siitä että ap on kykenevä menemään töihin,mutta ei mene.
Siksi sanoin noin,ymmärrän toki jos joku on lapsen,sairauden ym vastaavan asian takia pois työelämästä.
En mä ja monet muut työntekijät halua elättää moisia loisia,näin suoraan sanottuna!!

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Mä en ainakaan halua olla lopun elämääni pienituloinen vaan haluan saada kunnon palkkaa töissä käymällä. En mä edes kestäisi kovin pitkään kotona makailua.
Mä taas voisin hyvinkin luopua paljosta, mitä palkallani saan. Keksisin kyllä itselleni ajanvietettä lopuksi elämääni, jos joku kustantaisi meidän perheen elämisen. Olen jo kauan haaveillut siitä, että jos vaan joskus olisi AIKAA, kysyisin tuosta lähistön palvelutalosta, tarvittaisko siellä vapaaehtoista mummojen ulkoiluttajaa tai ihmistä, joka kävisi vaikka pari kertaa viikossa lukemassa vanhuksille päivän lehdet. Yhden päivän viikosta olisin ainakin Hesyn löytöeläintalossa hoitelemassa miukulaisia ja muita löytöeläimiä. Kesäisin keräisin marjoja, syksyllä sieniä. Mulla meni jo 3 vuotta sitten rikki se raja, jolloin palkalla oli merkitystä. Ent työnantaja tarjosi yli 6000 euron kuukausipalkkaa, jos jään ko firmaan. En jäänyt, koska halusin jotain muuta. Noh, ojasta allikkoon menin, yrittäjänä tienaan vähemmän, mutta teen töitä enemmän ja vastuukin on suurempi kuin palkansaajana. Joskus mietin, että jos vaihtaisi takaisin palkansaajaksi. Mutta tässä oman itsensä herrana olemisessa on kuitenkin sellaisia hyviä puolia, etten taida enää työpaikkaa vaihtaa.

Tykkään kyllä työstäni, mutta en työmäärästä. Mutta kunhan tuon junnun saan aikuiseksi, mietin hyvin tarkkaan, mitä loppuelämälläni teen. En ainakaan paina niska limassa duunia.

Alkuperäinen kirjoittaja kismet:
Eri ihmiset on eri asioista onnellisia ja tyytyväisiä! Toisten pitää aina vaan saavuttaa jotain ollakseen onnellisia, toisten pitää teettää kaikki muilla ja itse laiskotella ollakseen onnellisia, ja toiset (ONNEKSI ILMEISESTI KUITENKIN SUURIN OSA) on onnellinen tavallisesta arkielämästä =)

Tosin tosiasiassa en saa toimeentulotukea, vaikka se ei minun valintani olekaan. Puolisollani on kantilainen ote elämään, joten hän tienaa rahat elämiseemme.

Joten oma kokemukseni ei ole sen puolella, että ihmiset olisivat syvästi onnellisia työssä ollessaan poikkeuksia lukuunottamatta.

Eli kyse onkin siitä, että miehesi tienaa ja sinä olet kotona! No mikäs siinä on ollessa, sitten on tosi helppo heittää vapaalle. Mäkään en töissä kävisi, jos muuten pärjäisi taloudellisesti. Niiin paljon en töitäni rakasta, vaikka hyvässä ja kiinnostavassa duunissa olenkin.

Ymmärsin, että elätte toimeentulotuilla. Silloin elämä tuskin on kovin onnellista ja ruusuista kuten ap antoi osoittaa. Silloin päällimmäisenä voisi olla huoli ja stressi ja pinnankireys siitä, että miten pärjätään kuun loppuun ja miten varmistetaan, että lapset saavat riittävästi ruokaa. Puhumattakaan minkä sotkun heti yksikin yllättävä meno saisi aikaiseksi.

En mäkään onnellisimmillani ole töissä, mutta se on minulle tärkeää elämän tasapainon kannalta. Ja se tuo sitä onnellisuutta elämän yhtenä osana. Olen niin yksinkertainen, että jos minulla olisi koko ajan "lomaa" tai vapaa-aikaa, en nauttisi siitä yhtä paljon kuin silloin kun tiedän sen olevan rajallista ja erityisherkkua.

Tsiisös, mitä täällä kysytään?!
Eiköhän liene ihan itsestään selvyys, että töissä käydään, jotta voi huolehtia itsestään ja lapsistaan!!
Minkähänlaisia sosiaalipummeja ap:n lapsista tulee, kun näkevät tollasen esimerkin kotoaan... Ja monesti se tuppaa kulkemaan "isältä pojalle" tuo sosiaalipummina eläminen.
Häpiä!!

. Minä kaipaan älyllisiä haasteita, enkä missään nimessä halua veltostua henkisesti sillä tavalla, mikä monissa kotonaolijoissa on nähtävissä. Olisiko niin, että työn vältteleminen johtuu juuri tästä?

Allekirjoitan tämän ihan täysin. Hyvin harvoja poikkeuksia lukuunottamatta kotona pysyy yhtä "vireänä" kuin työelämässä mitä tulee sosiaalisiin suhteisiin, oppimiseen, kehittymiseen ja älyllisiin haasteisiin.

Itselleni töissä käyminen on ennen kaikkea henkistä rikkautta - on suuri onni, että rakastamastaan työstä saa vielä palkkaakin; olisi ikävää tehdä elantonsa eteen jotain, mistä ei pitäisi. Minä kaipaan älyllisiä haasteita, enkä missään nimessä halua veltostua henkisesti sillä tavalla, mikä monissa kotonaolijoissa on nähtävissä. Olisiko niin, että työn vältteleminen johtuu juuri tästä?

En tiedä. En juurikaan tunne muita samanlaisia kotonaolijoita. Minulle työnteko oli haittaavaa. Se oli suhkot mukavaa, mutta aikaavievää. Kun hoidat lapset ja kodin työn lisäksi, niin vähään jää oma aika. Kävin töissä ennen, mutta kotihoidontuella vietetty aika herätti minut ajattelemaan joutenolon mukavuutta. Lisäksi totuin tulemaan toimeen vähällä ja huomasin, ettei niukkuus ole pahasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:

Mä elän nyt opiskelujen ajan pienellä rahalla, mutta jos koko elämä pitäisi elää sossun avulla niin :headwall: :headwall: Ei kiitos!

Niinpä. Kolme vuotta eläny opintotuella ja nyt pääsen elokuun loppuun asti töihin niin helpottaa kummasti.

En voi ymmärtää miten jollain ei ole mitään halua saada haastetta elämään.
Maata vaan kotona...Ei mun mielestä anna kovin hyvää mallia lapsilleen... :O

En tiedä. En juurikaan tunne muita samanlaisia kotonaolijoita. Minulle työnteko oli haittaavaa. Se oli suhkot mukavaa, mutta aikaavievää. Kun hoidat lapset ja kodin työn lisäksi, niin vähään jää oma aika. Kävin töissä ennen, mutta kotihoidontuella vietetty aika herätti minut ajattelemaan joutenolon mukavuutta. Lisäksi totuin tulemaan toimeen vähällä ja huomasin, ettei niukkuus ole pahasta.

Niin, ja tulevaisuuden turvan tuojana on oma työssäkäyvä mies. Kyllä olisi ihan eri asia, jos eläisitte VAIN tuilla kuten mä ymmärsin aloituksesta. Silloin olisi arjesta ruusuinen idealismi kaukana.

Alkuperäinen kirjoittaja Paapu:
En voi ymmärtää miten jollain ei ole mitään halua saada haastetta elämään.
Maata vaan kotona...Ei mun mielestä anna kovin hyvää mallia lapsilleen... :O
Miksi aina mielletään, että "makaa kotona", jos ei käy kodin ulkopuolella töissä, josta maksetaan palkkaa? Mä ainakin haluaisin tehdä vapaaehtoistyötä, mutta valitettavasti palkkatyössäkäymiseni estää sen.

Yhteistyössä