Miksi pitäisi käydä töissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mut hei ap,ei sossukaan maksa loputtomiin toimeentulotukea jos kieltäydyt jatkuvasti töistä?
Tai mistäs mä tiedän,kun ei ole onneksi tarvinnut pahemmin siellä käydä..

Itseasiassa maksaa. Tuki ei tosin ole yhtä iso kuin normaali, mutta pulloja/marjoja keräämällä saa verotonta lisätuloa. Lisäksi metsästän jonkin verran omaan käyttöön.

No sepä hyvä,mä tässä viikon verran vielä lomailen ja lähden tienaamaan sullekkin niitä toimeentulotukea sun muuta tukea :D :D :D

Kiitoksia sinulle :D Voit ajatella töitä tehdessäsi, että autat samalla myös muita ja teet ihmisiä onnelliseksi. En minä sentään kiittämätön ole.

Työ tuo mielekkyyttä elämään. Tulevaisuudessa saa sitten eläkettäkin. En pystyisi olemaan yhteiskunnan elättinä enkä välittämään tällaista mallia lapsille.

Mä en oikein nyt käsitä sitä ajatusta, että tolla tavalla kuormittais vähemmän ympäristöä. Kun kuitenkin ympäristöystävällisemmät tuotteet maksaa reilusti enempi, joten kaikkeen menee enempi rahaa. Tietystikään ei voi ostaa niin paljon, mutta jos oikeesti luonnosta välittää, niin jättää turhat ostamatta ja turhat reissut tekemättä vaikka olis kuinka paljon sitä rahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
:laugh:
saisinkohan matkarahat suomeen, sieltà sossusta nimittàin.....

Minä kyllä aioin kävellä sinne, mutta Merlion sanoi sen kestävän liian kauan :D Ja pitäähän ne kengätkin ostaa :saint:

laivalla (salamatkustajana) saksaan, sieltà noin 1200 km italiaan. jos kàvelet 50 km pàivàssà, menee alle kuukausi =)

"Kun nostan tukea, on se joltain muulta pois eikä tuo muu pääse sitä kuluttamaan." Voi herran jestas jos tää on joku ekologinen peruste. Köyhyysrajan alapuolella elävät (ts. pelkän suomalaisen toimeentulotuen avulla) ovat yllättävän kuormittavaa sakkia ympäristön kannalta. Lisäksi kyseinen väestöryhmä joutuu tukeutumaan keskimääräistä enemmän julkisiin sosiaali- ja terveyspalveluihin, joista moni saa palkkansa, jota sitten kuluttaa ympäristöä kuormittavasti. Joten ekologisesti sossupummina eläminen on huono peruste. Toki jos on muuten korpeutunut kommunistivihreä niin voinee perustella ekologisesti elämäntapansa. Mutta ei se siltikään ole peruste yhteiskunnan tuella elää.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
laivalla (salamatkustajana) saksaan, sieltà noin 1200 km italiaan. jos kàvelet 50 km pàivàssà, menee alle kuukausi =)

Ei kai sitä ihan noin pitkästi oikeasti jaksaisi joka päivä kävellä. Osmo Soininvaara pyöräili Nizzaan kuukaudessa =)

onko aloittajalla murrosikäisiä lapsia? miten hän aikoo kustantaa koulun laskettelureissut, vaatteet, leffaliput? entäs kun lapsilisä loppuu 17 veenä ja nuori asuu kotona, eikä saa opintotukea: miten ap kustantaa lukio/amiskirjat ja matkat?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
käymme töissä, koska:
1) tahdomme elättää lapsemme, murrosikäisillä alkaa olemaan kuluja
2) hauamme matkustella ja siten kehittää henkistä hyvinvointiamme sekä kohottaa ko maan kansantaloutta (turismi on monessa maassa ainoa tapa tienata leipänsä )
3) kasvattamme kansantalouttamme
4) maksamme tuloveroja, jotta saamme käydä kirjastossa, terveyskeskuksessa tai uimassa
5) tahdomme, että verorahoilla maksetaan myös sosiaalipummeille kohtuullinen elämä (hyväntekeväisyyttä siis)
6) työmme kehitttää meitä henkisesti, sosiaalinen elämäkin on vilkasta
7) opetamme lapsillemme, ettei raha tipu taivaasta
8) rahallamme voimme tehdä eettisiä ostoksia: vaatteet, lähi- ja luomuruoka

mitä arvoja aloittaja opettaa lapsilleen? että, joo, toiset elättää meidät, voidaan pummeilla ihan ok?

Sen että tämä on meidän ainoa elämämme ja meidän pitää elää se mahdollisimman onnellisesti itsemme kannalta. Minusta onnellisuus on tärkein arvo, kaikki muu on sille alisteista.

Tässä arvot joita lapsillesi opetat: Laiskuus, itsekkyys, lapsellisuus, sellainen elämä ettei oteta vastuuta itsestä ja omasta toimeentulosta kuten aikuisten kuuluu. Ei voida olla lapsia ikuisesti ja vain tehdä mikä on KIVAA ja mikä tekee MUT onnelliseksi. Aikuinen joutuu tekemään ikäviäkin asioita ja sekin on tärkeää opettaa lapselle, että on arkea ja työtä sen kaiken muun kivan lisäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja OmitinenOtus:
-Sitä hävettävää on olla sosiaalipummi että:

Ttt on tarkoitettu hetkellisesti käytettäväksi, esim. jonkun onnettomuuden; tulipalon, työttömyyden tmv äkillisen tilanteen yllättäessä.

Sitten *"oikean avun tarpeessa" olevat jäävät paitsi, koska eivät osaa tai jaksa olla yhtä häikäilemättömiä kuin pummit.

-Ja toinen joka minua henkilökohtaisesti kiehuttaa: Kuten otsikko kertoo:

On liikaa terveitä (en tiedä sinusta, ehkä olet ehkä et) ihmisiä, jotka eivät viitsi käydä töissä, ja kuluttavat yhteiskunnan rahoja. Ja jopa leuhottavat sillä kuinka helppoa ja mukavaa plaa plaa.

Ja sitten on tällaisia minunkin kaltaisia ihmisiä, joilla olis halu tehdä työtä ja elättää ittensä, mutta...

Pitkä lista sairauksia on vienyt työ ja toimintakyvyn jo nuorena, alle kaksikymppisenä, mutta silti tällä yhteiskunnalla ei ole mitään annettavaa. Ne verorahat se on iloiten ottanu vastaan jotka on pitäny palkasta maksaa ku on henkensä pitimiksi pitäny käydä töissä.

Mutta nyt kun sitä työkykyä ei ole, eikä tule, niin lekurit yms luulee että uudelleenkouluttamalla tästä saadaan vielä veronmaksaja. Mitään tukiaisia ei tipu vaikka kaiketi ne kuuluis. MUTTA kun olet niin nuori niin ei eläkkeestä puhutakkaa ennenku on ihan kaikki tiet kokeiltu.

Eikä riitä kerta eikä kaksi uudelleenkoulutusta. Varmaan riepotelllaan niin kauan että henki menee niin saadaanpa yks kuluerä pois että voidaan juopot ja pummit pitää leivän (pullon) syrjässä kiinni.

Eli on se vaan todella loistava asia että joillakin on kotoa opittu malli olla itse vastuussa itsestään taloudellisesti ja muutenkin!

Olen terve ja luultavasti pysynkin terveenä. Ja kyllä niitä tukia riittää samalla tavalla tarpeessa olevillekin. En ole juoppo, yhteiskunnan elätti olen. Täälläpäin on yhä paljon työttömyyttä, eikä töitä riitä edes kaikille halukkaille. Mikä minä olen viemään työn sellaiselta, joka tulisi siitä onnelliseksi. Minun onnellisuus ei kasvaisi työstä yhtään, luultavasti vähenisi. Paikkakunnan kirjastopalveluja käytän paljon ja samoilen metsissä ihan ilmaiseksi, joten harrastukseni eivät vie rahaa juuri ollenkaan. Vaatteeni ostan kirppareilta, ruokani on suurelta osin viimeisen myyntipäivän tuotteita. Joten ekologiselta kannalta ajatellen elän hyvin. Olen vastuussa vain itselleni, perheelleni ja äiti Gaialle.

onko aloittajalla murrosikäisiä lapsia? miten hän aikoo kustantaa koulun laskettelureissut, vaatteet, leffaliput? entäs kun lapsilisä loppuu 17 veenä ja nuori asuu kotona, eikä saa opintotukea: miten ap kustantaa lukio/amiskirjat ja matkat?

Eikun ap:n teinit muuttaa peruskoulun jälkeen joko kommuuniin tai jonkun maailmaarakastavan järjestön sisäoppilaitokseen. Tai siis Etelä-Amerikkaan plantaasille töihin. Lasketteluharrastus se vasta on s**tanasta..

Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Mä en oikein nyt käsitä sitä ajatusta, että tolla tavalla kuormittais vähemmän ympäristöä. Kun kuitenkin ympäristöystävällisemmät tuotteet maksaa reilusti enempi, joten kaikkeen menee enempi rahaa. Tietystikään ei voi ostaa niin paljon, mutta jos oikeesti luonnosta välittää, niin jättää turhat ostamatta ja turhat reissut tekemättä vaikka olis kuinka paljon sitä rahaa.

Kuinka moni tähän oikeasti pystyy? Tilaisuus tekee herkästi varkaan.

Miksi ihmeessä ap:n lapset menisivät peruskoulun jälkeen johonkin kouluun? Eikö kouluja käydä ammattia varten ja ammatti hankita työn tekemistä varten?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Miksi ihmeessä ap:n lapset menisivät peruskoulun jälkeen johonkin kouluun? Eikö kouluja käydä ammattia varten ja ammatti hankita työn tekemistä varten?

ainiin, sori...luulin, että hän kasvattaisi heistä yhteiskuntakelpoisia, miten näin hairahduinkin ajattelemaan!!! hyi minua.

Miksi minun pitäisi käydä töissä, kun pärjään hyvin toimeentulotuellakin? Jos menisin töihin, käyttäisin rahat kuitenkin matkusteluun ja sitä kautta kuormittaisin maapalloa. Täällä kuitenkin kaikki toitottavat, että töissä on käytävä eikä saa olla yhteiskunnan elätti. Minä kysyn, miksi?

Et sä vois kaikki rahoja matkusteluun käyttää, jos töissä olisit. Sulta tod.näk. lähtis as.tuki pois, ja se tttukikin. Joutuisit itse maksaan koko vuokras, laskus jne. Ei siitä paljon matkusteluun jäis :D

Alkuperäinen kirjoittaja työssään viihtyvä:
Koska se on niin kivaa. Oletko koskaan ollut sellaisessa työssä, josta todella pidät? Jos et, niin suosittelen ehdottomasti. Aivan huippua.

En ole. Harrastuskin muuttuu ikäväksi silloin, kun sitä pitää tehdä kellon tahdissa 8h vuorokauteen. Käyn silloin tällöin lyhyissä töissä, jos se on kivaa. Esimerkiksi pari kuukautta hoitoapulaisena vanhuksia auttamassa tai koululla koulunkäyntiavustajana. Mutta sitten haluan taas olla vapaa tekemään mitä ilman aikatauluja.

Alkuperäinen kirjoittaja Orion:

Kuinka moni tähän oikeasti pystyy? Tilaisuus tekee herkästi varkaan.

Totta, mutta mä uskon, että jos oikeasti, aidosti rakastaa tätä luontoa ja tahtoo että täälä on hyvä elää 20 vuoden päästäkin, niin kyllä silloin toimii niin että mahdollisimman vähän sitä luontoa kuormittaa. Niitä vaan on niin vähän, jotka on valmiita tinkimään omasta mukavuudesta luonnon hyvinvoinnin puolesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kimppa:
Tässä arvot joita lapsillesi opetat: Laiskuus, itsekkyys, lapsellisuus, sellainen elämä ettei oteta vastuuta itsestä ja omasta toimeentulosta kuten aikuisten kuuluu. Ei voida olla lapsia ikuisesti ja vain tehdä mikä on KIVAA ja mikä tekee MUT onnelliseksi. Aikuinen joutuu tekemään ikäviäkin asioita ja sekin on tärkeää opettaa lapselle, että on arkea ja työtä sen kaiken muun kivan lisäksi.

Vastuu pitää ottaa omasta elämästään ja itsestään. Opetan lapset aina miettimään tekojaan. Mitä he saavat siitä ja mitkä ovat pitemmän tähtäimen vaikutukset? Mitkä ovat heidän motiivinsa kyseiseen tekoon? Eli itsetietoisuutta ja logiikkaa. Suurimmissa päätöksissä käytän apuna SWOT analyysiä, miten tekoni vaikuttavat elämääni. Asetin jo nuorena 90-luvulla itselleni päämääräksi elää elämäni niin, että elämäni kokonaisonnellisuus olisi mahdollisimman korkea.

Miksi minun pitäisi käydä töissä, kun pärjään hyvin toimeentulotuellakin? Jos menisin töihin, käyttäisin rahat kuitenkin matkusteluun ja sitä kautta kuormittaisin maapalloa. Täällä kuitenkin kaikki toitottavat, että töissä on käytävä eikä saa olla yhteiskunnan elätti. Minä kysyn, miksi?

Kaikki eivät kuitenkaan voi elää samalla tavalla, yhteiskunta kurjistuisi. Muutaman vapaamatkustajan se kestää. Toisaalta minua ei häiritse toisten valinnat. Olen itse psyykkisesti ja fyysisesti terve ja jaksan käydä töissä ja ansaita mukavasti. Olen kiitollinen siitä ja pyrin kuitenkin toimissani huomioimaan myös ekologiset arvot.

Alkuperäinen kirjoittaja Kimppa:

Vastuu pitää ottaa omasta elämästään ja itsestään. Opetan lapset aina miettimään tekojaan. Mitä he saavat siitä ja mitkä ovat pitemmän tähtäimen vaikutukset? Mitkä ovat heidän motiivinsa kyseiseen tekoon? Eli itsetietoisuutta ja logiikkaa. Suurimmissa päätöksissä käytän apuna SWOT analyysiä, miten tekoni vaikuttavat elämääni. Asetin jo nuorena 90-luvulla itselleni päämääräksi elää elämäni niin, että elämäni kokonaisonnellisuus olisi mahdollisimman korkea.

hei, etkö tiedä, että SWOT on kapitalistinen analyysitool? hyi sua, miten semmosta voit käyttää?! ja muutenkin mua naurattaa sen käyttö johonkin muuhun ku pisnekseen. muista sitten, että lastesi onnellisuus voi koostua ERI asioista kuin sinun, joten annahan heidän tehdä omat valinnat. vaikka oletkin henkisen herätyksen saanut, musita että ihmisen olemassaolon tarkoitus on myös elää tätä elämää, jonne olemme syntyneet, ottaa siitä maksimaalinen ilo irti ja elää maallinen elämä maallisesti. henkinen minä kyllä siinä samalla kehittyy.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:

He saavat itse päättää mitä tekevät. Kunhan kykenevät perustelemaan päätöksensä ja huomaan heidän ajatelleen asiaa syvällisesti ja laajasti. Opinnot yms asiat hoituvat kyllä, Suomessa kaikilla on mahdollisuus opiskeluun. Rahallisesti tilanteeni ei juurikaan poikkea perheistä, joilla on suuret asunto ja autovelat hengittämässä niskaan.

Mut hei ap,ei sossukaan maksa loputtomiin toimeentulotukea jos kieltäydyt jatkuvasti töistä?
Tai mistäs mä tiedän,kun ei ole onneksi tarvinnut pahemmin siellä käydä..

Itseasiassa maksaa. Tuki ei tosin ole yhtä iso kuin normaali, mutta pulloja/marjoja keräämällä saa verotonta lisätuloa. Lisäksi metsästän jonkin verran omaan käyttöön.

No sepä hyvä,mä tässä viikon verran vielä lomailen ja lähden tienaamaan sullekkin niitä toimeentulotukea sun muuta tukea :D :D :D

Kiitoksia sinulle :D Voit ajatella töitä tehdessäsi, että autat samalla myös muita ja teet ihmisiä onnelliseksi. En minä sentään kiittämätön ole.

Mutta haluton menemään töihin :kieh:

Yhteistyössä