Miksi puhutaan yllätysraskauksista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minna

Vieras
vaikka ei tietääkseni raskaus voi tulla yllätyksenä jos ollaan yhdynnässä. Toki jos on streriloitu ja tulee raskaaksi niin sitten on varmasti yllätysraskaus, mutta muuten on kyllä ihan turha puhua yllätyksistä. Minua henk. koht. ärsyttää että käytetään sitä sanaa.

Mieluummin puhun yllätyksestä kuin vahingosta. Meiän yllätyspoika nyt tässä mun sylissäni möngertää (pillerit petti säännöllisestä syönnistä huolimatta), mutta vahingoksi tätä lasta koskaan kutsuisi!
Mut olihan se aikamoinen yllätys, kun ei lapsia enää ollut suunnitelmissa, ja ehkäisyn piti olla kunnossa. Toki mikään ei ole varmaa, mut pitäshän noiden pillereiden aika varmoja olla oikein käytettynä!

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:
Jaa...Tuskin kukaan ehkäisyä käyttävä ajattelee tulevansa raskaaksi..

Jos esimerkiksi sulla on kierukka ollut 7vuotta ja tulet raskaaksi, niin kyllä se yllätys ihan varmasti on.

No meille kävi just noin, eli kierukasta huolimatta tulin raskaaksi (kierukka oli ehtinyt pari vuotta olla). Ja olihan se todellakin yllätys, sillä onhan se nyt tosiasiassa niin, että kierukan käytöstä huolimatta raskaaksi tulevien osuus ei kauhean suuri ole, kun puhutaan kyseisen ehkäisymenetelmän tehosta.

Mua taas ärsyttää enempi puhe vahinkolapsista, se yllätysvauva on jotenkin positiivisempi nimitys.

mikään ehkäisykeino( paitsi selibaatti) ei ole 100% varmaa, joten nuo yllätykset ärsyttää minuakin. Ei se nyt hirveä yllätys voi olla jos sekstailee, niin siitä voi tulla lapsi!

Alkuperäinen kirjoittaja fgö:
mikään ehkäisykeino( paitsi selibaatti) ei ole 100% varmaa, joten nuo yllätykset ärsyttää minuakin. Ei se nyt hirveä yllätys voi olla jos sekstailee, niin siitä voi tulla lapsi!

No ehkäisy on kuitenkin otettu ehkäisemään raskautta, ja useamminhan se toimii kuin ei toimi. Joten kyllähän se sitten ylläri on.

Sun kannattee muistaa tuo sitten 45vuotiaana kun raskaustesti näyttääkin vielä positiivistä, kun olethan harrastanut seksiä :whistle: Muista ettet ylläty yhtään, yllättyä kun kuitenkin voi mistä vaan.

Siis niiq sekstailee? siis ihqq, ei se silloin voi olla ylläri,siis daa-a..

No joo, mutta mikäli ehkäisymenetelmän teho on lähes 100%, niin yllätyksestä voi kyllä puhua. Miksi ylipäätään sitten missään yhteyksissä puhutaan yllätyksista? Periaatteessahan kaikki on mahdollista, joten yllätyksiä ei pitäisi sitten muussakaan elämässä olla olemassa. Jos nyt siis pillkua ruvetaan noin tarkasti n....maan.

Et kai sä vaan ole niitä ihmisiä, jotka ottaa pillerit joka ilta sekunnin tarkkuudella, käyttää lisäksi ehkäisynä kondomia ja keskeytettyä yhdyntää varmoja päiviä laskien, ja silti panikoi joka ikinen kuukausi että iiiik mä oon ihan varmasti raskaana? :kieh:

Mä söin pillereitä, kun tulin raskaaksi joten kyllä se yllätys oli mulle ja miehelle. Ja yllätysraskaudesta puhun siksi, että mun lapsi ei kuitenkaan vahinko ole. Kyllä me hänet halusimme elämäämme, raskaus ihan tarkoituksella jatkui ja hän syntyi erittäin odotettuna ja toivottuna. Oikein sieppaa kun tuttavammekin ovat kummeitoineet, et eikö hän ole vahinko... Miten voi sanoa ihanasta suloisesta lapsesta niin?

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:

Et kai sä vaan ole niitä ihmisiä, jotka ottaa pillerit joka ilta sekunnin tarkkuudella, käyttää lisäksi ehkäisynä kondomia ja keskeytettyä yhdyntää varmoja päiviä laskien, ja silti panikoi joka ikinen kuukausi että iiiik mä oon ihan varmasti raskaana? :kieh:

olen! Eipähän tarvitse kauhistella palstalla Vahingoista tai "yllätyksistä"

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
No joo, mutta mikäli ehkäisymenetelmän teho on lähes 100%, niin yllätyksestä voi kyllä puhua. Miksi ylipäätään sitten missään yhteyksissä puhutaan yllätyksista? Periaatteessahan kaikki on mahdollista, joten yllätyksiä ei pitäisi sitten muussakaan elämässä olla olemassa. Jos nyt siis pillkua ruvetaan noin tarkasti n....maan.

Peesi ja :flower:

olen! Eipähän tarvitse kauhistella palstalla Vahingoista tai "yllätyksistä"

Tiedoksi vaan, että tuo "iikmäoonvarppinaraskaanavaikkenoomiestätässäkuussanähnytkäänjamulonkierukkamutraskaustestiienootehnykuoonvarmaetoonraskaana"- panikointi on tuhat kertaa ärsyttävämpää kuin se, että joku toteaa "hupsista, syön pillereitä ja olen silti raskaana".
En tunne ketään, joka olisi varsinaisesti kauhistellut sitä, että tuli raskaaksi ehkäisystä huolimatta, vaikka tottakai se hieman ihmetyttää, ehkäisyn nimi kun on ehkäisy sen takia että sen pitäisi ehkäistä raskauksia.

Alkuperäinen kirjoittaja Nina:
Mä söin pillereitä, kun tulin raskaaksi joten kyllä se yllätys oli mulle ja miehelle. Ja yllätysraskaudesta puhun siksi, että mun lapsi ei kuitenkaan vahinko ole. Kyllä me hänet halusimme elämäämme, raskaus ihan tarkoituksella jatkui ja hän syntyi erittäin odotettuna ja toivottuna. Oikein sieppaa kun tuttavammekin ovat kummeitoineet, et eikö hän ole vahinko... Miten voi sanoa ihanasta suloisesta lapsesta niin?

Samoin meillä esikoisen kanssa.Aina kuulen kommentteja "tämähän oli toivottu raskaus, kun aikaisempi oli vahinko" kerran jopa kuulin tälläisen kommentin ja oli lähellä etten tirpassu " Tämä tulee sitten olemaan rakastettu lapsi, vahinkoa ei varmasti voi rakastaa niin kuin toivottua lasta" :kieh: Pikkuisen tuli paha mieli tuosta kommentista, varsinkin lapsen vuoksi :(

No... siis kyllä ihmiset ovat tulleet raskaaksi steriloinnista huolimatta.

Jos ehkäisy pettää ja tulee raskaaksi niin onhan se yllätys, ei ainakaan suunniteltu.

Vahinko on kurja sana kun lapsesta puhutaan.

No vaikkei ehkäisyä käytettykään oli raskaus silti meille yllätys. Meillä kun oli selkeät viitteet etten raskaaksi tule ilman apukeinoja ja niin vain olinkin raskaana pari kuukautta ehkäisyn lopettamisen jälkeen ilman hoitoja.

Kyllä minusta voi myös olla vahingossa raskaana, varsinkin jos siitä ehkäisystä on huolehdittu. Lapsi ei silti ole vahinko, vaikka raskaus olisikin.

Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:

Mä sanon aina, että raskaus voi olla vahinko mutta lapsi ei. Positiivisen raskaustestituloksen ja lapsen kanssa sairaalasta kotiutumisen välillä kun on vaihtoehtoja, jotka voi valita jos se lapsikin olisi vahinko.

Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:

Mä sanon aina, että raskaus voi olla vahinko mutta lapsi ei. Positiivisen raskaustestituloksen ja lapsen kanssa sairaalasta kotiutumisen välillä kun on vaihtoehtoja, jotka voi valita jos se lapsikin olisi vahinko.

Nojoo.

Meillä koulussa opetettiin aikoinaan, että lähtökohta on se, että lapsi syntyy toivottuna ja niinhän se on...

Mutta jotkut siis vahingostakin puhuu.