Miksi sairaanhoitajat ei alota uutta lakkoa?? :O

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kaak"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kaak"

Vieras
Noista palkoista, kuitenkin työ on raskasta ja koulutus amk joten luulis VAATIVAN enemmän :O
Pulaa muutenkin niistä niin ehkä se houkuttelis vähän lisää työntekijöitäkin, muuten itsekin hakisin, mutta pakko lukea jotain muuta talouden kannalta : /

Niin miksi ei tule uutta lakkoa?
 
mitä alaa nyt opiskelet?

mä haluaisin kans sairaanhoitajaks mut ei ole mahdollisuutta.. pitäis epätoivoisesti keksiä uusi ala josta myös tienaisi jotain. Nyt olen lähihoitaja mutta hoitoala pitää vaihtaa terveyden vuoksi
 
mitä alaa nyt opiskelet?

mä haluaisin kans sairaanhoitajaks mut ei ole mahdollisuutta.. pitäis epätoivoisesti keksiä uusi ala josta myös tienaisi jotain. Nyt olen lähihoitaja mutta hoitoala pitää vaihtaa terveyden vuoksi

Haen lääkikseen tai biologiksi, en ole vielä päättänyt, varmaan haen ainakin molempiin, olen guru niissä asioissa :D Entien haluaisin kyllä sairaanhoitajaksi, mutta se palkka... :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja häh;23382162:
Mitä se tarkoittaa siis, en tajua näistä jutuista mitään :D

Jos vaikka laitat googgeliin työehtosopimuskausi niin sillä luulis jotaki tietoo löytyvän. Mut siis ei voi lakkoilla ennenku työehtosopimus on katkolla, se tehdään tietyksi ajaksi siis tietyksi määräksi vuosia aina kerrallaan. Kun se on katkolla niin neuvotellaan, et miten edetään ja tuskimpa uutta lakkoa ihan äkkiä tulee.
 
Jos vaikka laitat googgeliin työehtosopimuskausi niin sillä luulis jotaki tietoo löytyvän. Mut siis ei voi lakkoilla ennenku työehtosopimus on katkolla, se tehdään tietyksi ajaksi siis tietyksi määräksi vuosia aina kerrallaan. Kun se on katkolla niin neuvotellaan, et miten edetään ja tuskimpa uutta lakkoa ihan äkkiä tulee.

Millon se on katkolla seuraavan kerran?
 
[QUOTE="vieras";23382067]Siks kun se ei viimeksään toiminut.[/QUOTE]

Ei toiminut niin, koska liiton johto valehteli, että palkka muka kohoaa enemmän kuin mistä oikeasti sovittiin. Lisäksi vellihousut tutisivat kun painostettiin töihin.
 
Mä en sh ole joten en niiden puolesta sano mitään, mut mun mielestä lähihoitajat vois pitää lakon! Ei palkan takia, vaan omien oikeuksien takia! Ihan hullua miten pidetään pätkätyöläisenä ja riepotellaan miten halutaan. Mä olen päättäny et mua ei riepotella, katon lait tarkkaan ja pidän oikeuksistani kiinni!
 
[QUOTE="mooi";23382978]Mä en sh ole joten en niiden puolesta sano mitään, mut mun mielestä lähihoitajat vois pitää lakon! Ei palkan takia, vaan omien oikeuksien takia! Ihan hullua miten pidetään pätkätyöläisenä ja riepotellaan miten halutaan. Mä olen päättäny et mua ei riepotella, katon lait tarkkaan ja pidän oikeuksistani kiinni![/QUOTE]



Samaa se on sairaanhoitajillakin :/
 
Muistatteko mitä kokoomus lupas 4 vuotta sitten ennen vaaleja. Nostaa sairaanhoitajien palkkaa 500e. Kuinkas kävikään?

Älkää nyt vaan tehkö samaa virhettä uudestaan siellä äänestyskopeissa, sairaanhoitajat.
 
Ei se enään onnistu.. tai mikä lakko se on et 10:stä hoitajasta 5 on lakossa ja loput 5 on pakotettyja tulemaan töihin + tekemään niiden lakkoilevienki työt! Hoitoalalla ku ei voi laittaa puljua kiinni!
En muista tarkkaan, mut eikö lain säädäntöä muutettu edellisen lakkoyrityksen jälkeen?
 
Muistatteko mitä kokoomus lupas 4 vuotta sitten ennen vaaleja. Nostaa sairaanhoitajien palkkaa 500e. Kuinkas kävikään?

Älkää nyt vaan tehkö samaa virhettä uudestaan siellä äänestyskopeissa, sairaanhoitajat.

Ihmiset on tyhmiä, kun uskovat. Eihän yksi puolue nyt voi päätää palkan nostamisesta. Palkka kuitenkin on noussut 400 e nyt yhteensä sen työtaistelun jälkeen, joten kyllä se kannatti.
 
[QUOTE="vieras";23383621]Ihmiset on tyhmiä, kun uskovat. Eihän yksi puolue nyt voi päätää palkan nostamisesta. Palkka kuitenkin on noussut 400 e nyt yhteensä sen työtaistelun jälkeen, joten kyllä se kannatti.[/QUOTE]

Niin kuin on noussut kaikilla muillakin aloilla, ei siis ollut mitään hyötyä!!!! Kerro toinen Ammattikorkeakoulu tasoinen ammatti jossa näin surkea palkka..
 

Similar threads

K
Viestiä
156
Luettu
4K
V
S
Viestiä
8
Luettu
3K
Seksi
nimimerkitön elli jatkaa
N
Y
Viestiä
4
Luettu
3K
Aihe vapaa
vierailija
V
O
Viestiä
6
Luettu
2K
A

Yhteistyössä