Miksi suomalaiset naiset haluaa kilpailla miehen asemasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jarno
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miksi miesten pitää aina vaan vaatia ja vaatia naiselta? Ruoka valmiina kun töistä tullaan, ja vitut! Miä oon ihan yhtä poikki töiden ja lsten jälkeen ku arvon herra |O

Vähän asian vierestä mutta ota ajatus käteen Jarski ja osallistu itekin siihen kodinhoitoon ja päästä vaimos töihin jos se sitä haluaa :kieh:

ja minä oon ainaki sanonu meijän emännälle että voi ostaa mitä tahtoo Mitä väliä sen silloin on kenen rahoja ne on kun naimisissakin ollaan. En minä niitä rahoja oo ittelle hankkinu vaan meidän perheelle.

Alkuperäinen kirjoittaja jarno:
sitten hoidetaan työasioita kun lapsi on tarpeeks vanha olemaan ittekseen ja kavereitten kans mut ei minun mielest kaks vuotias tiedä missä onkaan jos joutuu poijes kotoa. kyllä tämän pitäis mennä työn edelle.

Hehee, eli lapsen ollessa kouluiässä "emäntäsi" voisi ehkä alkaa harkita elämää kodin ulkopuolella:D Oot suoraan kuin unelmistani.

no siks tuhmahauva minä en haluukkaan että se vaimo sinne töihin menee että voi hoitaa yhden asian kerrallaan. enkä minä kyllä oo sitä ruokaakaan vaatinu jos on vaikka kaupungilla tai jossain, itte se on sen aina tehny ja se onkin minusta tosi kivaa. minusta sinä oot tuhmahauva just tyypillinen suomalainen nainen.

Joo mutta ei se raha korvaa kaikkea. Jos vaimos haluaa jotain OMAA muuta kuin olla sinun ja lasten käytettävissä 24/7. Mitäpä kun vaimos on eläny siulle ja lapsille 20 vuotta ja päätätkin lähteä toisen naisen matkaan? mitä vaimolles jää?
Mitäpä jos se vaimos ei saa kotoa tarpeeksi haastetta? TOiset on kunnianhimoisempia ja haluaa myös sitä työ elämää ja saavuttaa sillä saralla jotain?

Pelkäätkö jotain kun et halua "päästää" vaimoas pois kotoa? vai oletko vain niin mukavuudenhaluinen että haluat hänet sinne passaamaan itteas?

ja minä oon ainaki sanonu meijän emännälle että voi ostaa mitä tahtoo Mitä väliä sen silloin on kenen rahoja ne on kun naimisissakin ollaan. En minä niitä rahoja oo ittelle hankkinu vaan meidän perheelle.

Niin, no hienoa. Ei se silti riitä, että saa käyttää toisen rahoja, en vaan halua olla kenenkään elätettävänä, vaikka se ei toisen mielestä olisikaan mikään juttu. Se on kuitenkin eri asia tienata rahansa itse. Ei se ole mitään "miehen asemasta" kilpailua, vaan ihan normaalia 2000-luvun aikuisen ihmisen toimintaa.

Mä olen kasvanut itsenäiseksi ja omillani toimeen tulevaksi ihmiseksi ja mulla on myös mukava työ, jossa käymällä saan rahaa ja rytmiä elämään ja pääsen käyttämään pitkän koulutukseni aikana oppimiani asioita.

Voi sinnuu:D Kyllä se helpottaa, jarnoseni.

Minä vaikenen taas suomalaisen pirttihirmun edessä tuhmahauva. Ja sen puoleen vaimo kyllä tietää etten minä sitä jättäis, en vaikka mitä tulis ettei siitä voi kysymys olla. Minkälaista haastetta minun pitäis sitte sille hankkia? Ottaa perjantaina yhden saunakaljan lisäksi toinen? En mää ny oikeen ymmärrä, kyllä naiset on sitte vaikeita. Tää keskusteluki meni just tämmöiseks ettei oikeen osaa enää mitään sanoa kun aletaan pommittaa.

Mitä jos vaimosi haluaa jotain muuta.
Työelämää, kiireineen, aikuista seuraa päivisin, omaa tiliä.

Lapsenne on jo 2v joten pärjää kyllä hoidossa hienosti.

Sinun kirjoitustasi lukiessa nousi pikku kiukku pintaan, olet todella sovinisti. Naisen paikka, nykyaikana se on perhe ja työelämä tai mitä nainen sitten ikinä haluaakin, ennenvanhaan se oli hellanvieressä kauha kädessä, kymmenen lasta roikkumassa esiliinan reunassa.

Jää ite kotiin lasta hoitamaan, katotaan kauanko herra viihtyy ilman työkavereita ja työtä.

Sinun ihanne naisesi sitten on talvet ilman kenkiä ja kesät raskaana.

Minä vaikenen taas suomalaisen pirttihirmun edessä tuhmahauva. Ja sen puoleen vaimo kyllä tietää etten minä sitä jättäis, en vaikka mitä tulis ettei siitä voi kysymys olla. Minkälaista haastetta minun pitäis sitte sille hankkia? Ottaa perjantaina yhden saunakaljan lisäksi toinen? En mää ny oikeen ymmärrä, kyllä naiset on sitte vaikeita. Tää keskusteluki meni just tämmöiseks ettei oikeen osaa enää mitään sanoa kun aletaan pommittaa.

jarno pistää lisää vettä myllyyn:D

ja se on muuten saletti että kun sanon emännälle että olis kiva jos sekin menis töihin niin heti tulis satikutia siitä että pakotan töihin vaikka hänellä on kotikin hoidettavana.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Niin, no hienoa. Ei se silti riitä, että saa käyttää toisen rahoja, en vaan halua olla kenenkään elätettävänä, vaikka se ei toisen mielestä olisikaan mikään juttu. Se on kuitenkin eri asia tienata rahansa itse.

Ilmeisesti perhe ei ole kaikille yksi yhtenäinen yksikkö, tiimi...jos ajattelee, että on toisen elätettävänä.

Sehän riippuu ihan siitä mitä vaimos haluaa, ei sitä muut voi sanoa mitä haastetta hälel tulee antaa.

Mua vaan ottaa kuuppaan toi sun asenne että naisen tulee olla koton (tyyliin nyrkin ja hellan välissä). Sattumoisin oma aviomies kuuluu tohon sun idioottikastiin ja oon saanu ihan tarpeeksi sen kanssa tästä asiasta tapella joten osuit hermoon. Mä nään punasta tälläsistä asioista...

Ongelman ydin on se, että et kunnioita vaimoasi ja hänen halujaan. Loukkaantuisin, jos mieheni vaatisi tai painostaisi minua johonkin, jota en itse halua, oli asia mikä tahansa.

Seurasin lapsena vierestä kun äiti laittoi ruuat, siivosi yms. Ja mies (minun isä) kävi töissä, söi ruuan ja meni nukkumaan. Kun me lapset oltiin isoja, äitini joutui muuttamaan väkivallan tieltä pois ja kun ikää jo oli eikä ammattia/työkokemusta niin heikostihan siinä käy.

Haluan käydä töissä just sen takia ettei mies ala mulle V*ttuilemaan että sinä vaan hänen työrahansa tuhlaat...kuten olen sittemmin kuullut monien miespuolisten puhuvan porukassa. Naisen työtä kotona ei arvosteta ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Niin, no hienoa. Ei se silti riitä, että saa käyttää toisen rahoja, en vaan halua olla kenenkään elätettävänä, vaikka se ei toisen mielestä olisikaan mikään juttu. Se on kuitenkin eri asia tienata rahansa itse.

Ilmeisesti perhe ei ole kaikille yksi yhtenäinen yksikkö, tiimi...jos ajattelee, että on toisen elätettävänä.

Niin, no mihin on tottunut. Kyllä meillä perhe on tiimi, mutta olen kasvanut itsenäiseksi ihmiseksi ja haluan tulla myös toimeen omillani. Haluan käydä töissä ja ansaita itsekin, jos vain mahdollista. En pysty yhtäkkiä perheellistymisen myötä heittäytymään kotivaimoksi miehen tuloille, vaikka se miehelle olisikin ihan ok.

kyl nyt alkoi ahdistaa viel enemmän kuin ennenku tänne kaksplussaan tulin. Ei mun rouva viel näin pahaa syyllisyyden tuntoa oo mulle aiheuttanu. Nyt hää tuleeki tuolt tukka putkella lumia kolaamasta. Ei tiedä että oon taas yhtä keskustelua viisaampi. Kyl mää nyt sanon sille että tekee mitä huvittaa. Sitte hää sanoo että mikä tohveli minusta on tullu.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Jaa-a, en tiedä. Aika monelle tuntuu olevan kunniakysymys kituuttaa omilla pienillä tuloilla hoitovapaalla, sen sijaan että antaisi työssäkäyvän miehen kustantaa perheen elämisen. Kai siihen kyllästyy/toteaa niin vähällä pärjäämisen mahdottomaksi, ja haluaa töihin.

Hieman off topic; nykyään tuntuu olevan lähes rikollista, jos perheessä on naisella ja miehellä eri roolit. Mutta biologisesti me naiset olemme kuitenkin ihan erilaisia kuin miehet.

Mitenkäs se biologia sitten vaikuttaa?

kyl nyt alkoi ahdistaa viel enemmän kuin ennenku tänne kaksplussaan tulin. Ei mun rouva viel näin pahaa syyllisyyden tuntoa oo mulle aiheuttanu. Nyt hää tuleeki tuolt tukka putkella lumia kolaamasta. Ei tiedä että oon taas yhtä keskustelua viisaampi. Kyl mää nyt sanon sille että tekee mitä huvittaa. Sitte hää sanoo että mikä tohveli minusta on tullu.

:laugh: :laugh:

Mites se emäntä kolaa? Eikös se oo "Miesten työ" :whistle: vai kuuluuko sekin siihen kodinhoitoon? :laugh: :laugh:

Onko ap:n käsityksen mukaan esim minun asemani muuttunut jossain vaiheessa? Kun olemme mieheni kanssa menneet yksiin meillä oli jo ammatit, sama ammatti ja sama työpaikka, kyllä se oli ihan minun paikkan siinä kuin hänenkin. Milloin minun paikkani muuttui niin, että halutessani tehdä työtäni nyt kilpailenkin mieheni kanssa hänen (tai yleensä miehen ) paikasta?

No just sitä mieki ajattelin tuhmahauva että se olis minun homma mut se on just tätä naisten tasa arvoa että siihenki pitää olla vuoropäivät. nyt oli hänen vuoronsa ja hän halus pitää omasta vuorostaan kiinni vaikka minä sanoin et minä voin sen homman tehdä.