Miksi suomalaiset naiset haluaa kilpailla miehen asemasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jarno
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jarno

Vieras
Meidän emäntä haluaa ehdointahdoin töihin vaikka poika on vasta 2v ja olen sanonu että elätän kyllä ja musta on kivempi tulla kotiin missä on ruoka valmiina ku että nainen tulis samaan aikaan töistä kotia. Mikä suomalaisia naisia vaiovaa että pitää olla tommosia pirttihirmuja eikä naisen asema kelpaa?

Ajattele, miten ihanaa vaimosta olis tulla kotiin työpäivän jälkeen jos sä olisit kotona hoitamassa sitä teidän rakkauden hedelmää, tehnyt päivällisen ja siivonnut?? :)

Alkuperäinen kirjoittaja jarno:
Meidän emäntä haluaa ehdointahdoin töihin vaikka poika on vasta 2v ja olen sanonu että elätän kyllä ja musta on kivempi tulla kotiin missä on ruoka valmiina ku että nainen tulis samaan aikaan töistä kotia. Mikä suomalaisia naisia vaiovaa että pitää olla tommosia pirttihirmuja eikä naisen asema kelpaa?

Voi kun mun mies olisi tuota mieltä. Olisin mieluummin kotona vaikka 2v viihtyy hoidossa ja teen lyhennettyä päivää.

mut mää tienaan muutenkin paremmin niin on enemmän antaa sitä rahaa kokkailuun ku jos vaimo tois sen leivän pöytään. enkä ymmärrä miks pitää olla omat tilitkin vaikka maksaisin kuiteskin kaikki.

Naisilla on heikko itsetunto ja siksi he haluavat miehiksi miesten paikalle.

http://www.hs.fi/urheilu/jaakiekko/artikkeli/KOK+kimpaantui+Kanadan+kiekkonaisten+kultajuhlista/1135253270740

Mä taas oon ja olisin mieluusti kotona ja ukko tuo rahan, mä laitan sit ruuat valmiiks kun tulee töistä jne. :) En ymmärrä sitä että miks pitäis kiiruhtaa töihin, lapsilleki parempi et saa olla kotona tarpeeksi.

Ei mua pelota mut monelta äkäilyltä vaimo säästyis jos hyväksyis vaan sen et voi olla kotona eikä tartte puolittaa laskuja ja tehdä lumitöitä. Tukkaputkella tuolla painaa lumikolan kanssa ku väenvängällä on "hänen vuoronsa" tehdä...

Ennemminkin suomalainen mies tahtoo että nainen käy (tasa-arvon nimissä tietty) töissä ihan niinkun mieskin ja maksaa puolet laskuista. Mutta hoitaa silti kodin ja lasten hoidon kun nehän on naisten hommaa ja nainen ne parhaiten osaa.

No näin meillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
Miksei suomalainen mies halua jäädä kotiin lapsensa/lastensa kanssa?

Eiköhän suomalainen nainen ole monopolisoinut itselleen lasta koskevat päätökset. Miehellä ei ole nokan koputtamista jos nainen on toista mieltä.

Ei mua pelota mut monelta äkäilyltä vaimo säästyis jos hyväksyis vaan sen et voi olla kotona eikä tartte puolittaa laskuja ja tehdä lumitöitä. Tukkaputkella tuolla painaa lumikolan kanssa ku väenvängällä on "hänen vuoronsa" tehdä...

Jos hän haluaa antaa sinulle tärkeää isä-lapsi-aikaa?

Naisen asema? Mikä helvetin feodaaliajan jäämistökummitus sinä oikein olet? Onko jossakin perustuslaissa määritelty naisen asema? Kuuluuko siihen mottipäisen miehen palvelu, kotityöt ja omasta urakehityksestä haaveilemisen täydellinen lopettaminen? Vai?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
Miksei suomalainen mies halua jäädä kotiin lapsensa/lastensa kanssa?

Eiköhän suomalainen nainen ole monopolisoinut itselleen lasta koskevat päätökset. Miehellä ei ole nokan koputtamista jos nainen on toista mieltä.

Oho. No tuo ei kyllä koske suomalaisia naisia, vaan yksittäisiä tapauksia. Kuten kaikki muutkin yleistykset tässä ketjussa.

No sen takia ei halua jäädä kotia ku se on naisten hommaa! Kyl määki sen isyysloman pidin ei sen puoleen, mukavahan se oli poikaa hoitaa mutta emännältä ne imetyshommat sujuu vähän niinku luonnostaan. Enhän minä tiiä milloin se itkee nälkää ja milloin vaippaa, emäntä tietää heti. Ja mun kaveritkin on kyllä sitä mieltä että lapset hoidetaan kotona eikä missään muualla, en tiiä mistä te niitä miehiä ootte löytäny.

No jos sillä käy aika pitkäksi ja haluaa omaakin rahaa, jota voi laittaa omiinkin juttuihin? Lapsi on kuitenkin jo noin iso. En minäkään jaksaisi, edes noin pitkään. Tykkään myös, että mulla on ihan omaa rahaa, jonka olen itse ansainnut, ja onhan siellä töissä ihan mukava käydä. Olis myös outoa heittää kuuden vuoden koulutus hukkaan.

No sen takia ei halua jäädä kotia ku se on naisten hommaa! Kyl määki sen isyysloman pidin ei sen puoleen, mukavahan se oli poikaa hoitaa mutta emännältä ne imetyshommat sujuu vähän niinku luonnostaan. Enhän minä tiiä milloin se itkee nälkää ja milloin vaippaa, emäntä tietää heti. Ja mun kaveritkin on kyllä sitä mieltä että lapset hoidetaan kotona eikä missään muualla, en tiiä mistä te niitä miehiä ootte löytäny.

No mutta. Tarkoitin lähinnä äitiysloman jälkeen vaikkapa, miksei nainen voi silloin lähteä töihin ja mies jäädä kotiin?

sitten hoidetaan työasioita kun lapsi on tarpeeks vanha olemaan ittekseen ja kavereitten kans mut ei minun mielest kaks vuotias tiedä missä onkaan jos joutuu poijes kotoa. kyllä tämän pitäis mennä työn edelle.

Jaa-a..
Jarno asuu Porvoossa, mutta vastaan kuitenkin.
Jospa vaimo ei halua olla mies, mutta haluaa vain elämäänsä muutakin, kuin lapset ja kodin?
Jospa hän haluaa haasteita elämäänsä, muutakin sisältöä?
Ei nainen ole pirttihirmu, jos hän haluaa elämää kodin ulkopuolellakin.

Jaa-a, en tiedä. Aika monelle tuntuu olevan kunniakysymys kituuttaa omilla pienillä tuloilla hoitovapaalla, sen sijaan että antaisi työssäkäyvän miehen kustantaa perheen elämisen. Kai siihen kyllästyy/toteaa niin vähällä pärjäämisen mahdottomaksi, ja haluaa töihin.

Hieman off topic; nykyään tuntuu olevan lähes rikollista, jos perheessä on naisella ja miehellä eri roolit. Mutta biologisesti me naiset olemme kuitenkin ihan erilaisia kuin miehet.

Oih, jarno, vaikutat aivan ihanalta mieheltä. Juuri sellaiselta, josta suurin osa naisista haaveilee<3<3