Miksi Suomessa ei saa olla eri mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyy hän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26089491]Olemme, sinä et tunnu olevan.

Sinähän voit käydä Mogadishussa katsomassa millaista on meno sataprosenttisessa somali-kahvilassa...[/QUOTE]

Tässähän on puhe Suomesta, mitä tekemistä Mogadishulla on tässä keskustelussa?

[QUOTE="vieras";26089499]Sitähän sä voit miettiä pienessä mielessäsi.[/QUOTE]Miksei voi sanoa, että oho, sorry, sotkin asiat, eikä tätä ikuista noloa "mieti sitä"-lässytystä?

[QUOTE="vieras";26089499]Sitähän sä voit miettiä pienessä mielessäsi.[/QUOTE]

Minun ei tarvitse, tiedän, missä on Somalia ja missä Namibia, mutta sinä nähtävästi et! :D

Ketjussa on sen verran paljon henkilökohtaisuuksiin käymistä, eikä keskustelua asiasta, että Halla-aho on oikeassa sanoessaan ettei Suomessa saa olla eri mieltä.

[QUOTE="vieras";26088930]Sinä olet käsittänyt sananvapauden ihan väärin. Sananvapautta on se, että jokainen saa sanoa sanottavansa, mutta jos se on lainvastaista siitä saa rangaistuksen. Sinä sen sijaan haluaisit kahlita sananvapauden, eli kieltää tietyistä asioista puhumisen. Jos sinä saisit päättää ei Halla-aho saisi sanoa sanaakaan.[/QUOTE]

En todellakaan ole, vaan te tietyt persut olette. Kuvittelette voivanne vitsailla mistä tahansa, vaikka todellisuudessa halveksutte muita, jotka eivät ole kuin te.

Mistä kritisoisit ja ketä haukkuisit, jos meillä ei olisi Suomessa ainuttakaan maahanmuuttajaa tai ulkomaalaissyntyistä?

[QUOTE="vieras";26089015]No, hän ei ole uhannut ketään. Panettelun ja solvauksen käsitän perusteettomana paskanpuhumisena, mutta se, että puhutaan oikeista, tapahtuvista ongelmista maahanmuuttajista ja heidän kulttuuristaan, käytöstavoistaan, ei ole minun, eikä lain mukaankaan panettelua ja solvausta.[/QUOTE]

Järkevä maahanmuuttokeskustelu olisi kaikin puolin tervetullut, mutta nyt nämä tietyt ääriainekset pilaavat koko keskustelun.

[QUOTE="Vieras";26089641]En todellakaan ole, vaan te tietyt persut olette. Kuvittelette voivanne vitsailla mistä tahansa, vaikka todellisuudessa halveksutte muita, jotka eivät ole kuin te.

Mistä kritisoisit ja ketä haukkuisit, jos meillä ei olisi Suomessa ainuttakaan maahanmuuttajaa tai ulkomaalaissyntyistä?[/QUOTE]

Mistä sinä kritisoisit ja ketä haukkuisit jos ei olisi perussuomalaisia?

[QUOTE="Vieras";26089676]Järkevä maahanmuuttokeskustelu olisi kaikin puolin tervetullut, mutta nyt nämä tietyt ääriainekset pilaavat koko keskustelun.[/QUOTE]

Sinä kuulut tähän ääriainekseen.

[QUOTE="Vieras";26089641]En todellakaan ole, vaan te tietyt persut olette. Kuvittelette voivanne vitsailla mistä tahansa, vaikka todellisuudessa halveksutte muita, jotka eivät ole kuin te.

Mistä kritisoisit ja ketä haukkuisit, jos meillä ei olisi Suomessa ainuttakaan maahanmuuttajaa tai ulkomaalaissyntyistä?[/QUOTE]

Mistä tahansa voi vitsailla, kuten Simpsonit, vitsailee kaikista tasapuoliesesti. Et sinä voi sanoa, että persut halveksuu muita. Ei tuohon ole mitään perusteita.

Löytyyhän sitä muitakin kritiikin kohteita: Suomen korruptio, hyvä veli-verkostot, julkisen sektorin rahapula jne. Tässä ketjussa vaan oli kyse nyt näistä mamuista ja niiden luomista ongelmista.

[QUOTE="Vieras";26089676]Järkevä maahanmuuttokeskustelu olisi kaikin puolin tervetullut, mutta nyt nämä tietyt ääriainekset pilaavat koko keskustelun.[/QUOTE]

Minä kirjoitin tämän kyseisen kommentin, mutta en ole tuo joka vastaa 'mieti sitä' jne.

Mun mielestä olen keskustellut tässä ihan asiallisesti ja tuonut esille noita kulttuurieroja.

Mistä tahansa voi vitsailla, kuten Simpsonit, vitsailee kaikista tasapuoliesesti. Et sinä voi sanoa, että persut halveksuu muita. Ei tuohon ole mitään perusteita.

Löytyyhän sitä muitakin kritiikin kohteita: Suomen korruptio, hyvä veli-verkostot, julkisen sektorin rahapula jne. Tässä ketjussa vaan oli kyse nyt näistä mamuista ja niiden luomista ongelmista.

Ei ole perusteita? Miksi vain persuille on "sallittua" tämä ns. vitsailu? "Hassuttelu" jonka varjolla halveksutaan muita ihmisiä? Jos tällaisesta vitsailijasta vitsaillaan takas, niin se on aivan törkeyden huippu...persujen mielestä.

Ghettoutuminen ei ole alkamassa. Sitä oli jo 70-luvulla: Jakomäki, Korso, Kontula jne. Itse asiassa jo ennen sotia oli eroa sillä, kummalla puolella Pitkänsillanrannasta katsottuna asuit.. toisella puolella asuivat hyväosaiset ja toisella vähäosaiset.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26089883:
Ghettoutuminen ei ole alkamassa. Sitä oli jo 70-luvulla: Jakomäki, Korso, Kontula jne. Itse asiassa jo ennen sotia oli eroa sillä, kummalla puolella Pitkänsillanrannasta katsottuna asuit.. toisella puolella asuivat hyväosaiset ja toisella vähäosaiset.

Nyt on Keittis hyvä kyse ihan eri luokan asiasta kuin siitä kummalla puolella Pitkääsiltaa asuu hyväosaiset.

[QUOTE="vieras";26089896]Nyt on Keittis hyvä kyse ihan eri luokan asiasta kuin siitä kummalla puolella Pitkääsiltaa asuu hyväosaiset.[/QUOTE]
Pointtini olikin se, että meillä on iät ja ajat ollut NIMBY-asenne.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26089938:
Pointtini olikin se, että meillä on iät ja ajat ollut NIMBY-asenne.

Juu, se on ihmiseen sisäänrakennettu asenne. Se mua vaan jaksaa ihmetyttää miksi kovimman luokan suvikset eivät halua asua samalla asuinalueella maahanmuuttajien kanssa jos se kerta on niin ihanaa kuin väittävät.

Mun mielestä tässä on nyt jankkaamista olet-etpäs ole- itse olet- tyyliin.

Kukaan näistä antipersuista ei ole kommentoinut mun asiapitoisia linkkejä. Oliko ne liian asiallisia? On helpompi vain heilutella natsikorttia, kuin ottaa oikeasti kantaa?

Mua kiinnostais nyt tietää jonkun esim. Hakunilalaisen mielipide asiasta. Miltä tuntuu, kun oma 70-luvun lähiö muuttuu maahanmuuttajalähiöksi. Oisko sellaisia paikalla?

Yhteistyössä