Miksi Suomessa ei saa olla eri mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyy hän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä olen sitä mieltä, ettei uskontoja tule opettaa erikseen, vaan kaikille yhteisesti aine nimeltä uskontotieto tms. ja siinä käydään läpi 'kaikki' maailman uskonnot. Annetaan sitten lasten itse miettiä, mitä uskon asiaan haluaa uskoa. En siis kannata sitä, että vanhemmat päättävät, mitä yhtä ja ainoaa uskontoa heidän lapsilleen opetetaan.

En ole ollenkaan tietoinen näistä lestadiolaisten erioikeuksista/oikeudettomuuksista, mutta ei kyllä kuulosta hyvällä. Kerro lisää, jos sinulla on tietoa?

Siksi minäkin kysyin, miten sitten rajoittaa näitä asioita, koska ei kaikki suomalaiset todellakaan ole yhtä ja samaa, vaikka kuinka joku haluaa niin uskoa.
Siinä olen ihan samaa mieltä, että nykyaikainen uskonnonopetus, kristillisen aamunavaukset yms. pois koulusta, aivan turhaa. Tunnuksellinen uskonnon harjoittaminen on vanhempien homma opettaa lapsilleen, ei tavallisen koulun.

[QUOTE="vieras";26093649]Palstan suvismammat tietävät tämän paremmin kuin Merkel, Sarkozy ja Cameron. :xmas:[/QUOTE]

Ehkäpä "suvismammoilla" on enemmän kokemusta tavallisesta monikulttuurisesta elämästä kuin näillä linnoituksissaa asuvilla herroilla/rouvilla.

Vielä tästä keskittymisestä; vaikka he keskittyvät asumaan tietyille alueille, niin se, miten he siellä käyttäytyvät, on heistä itsestä kiinni, ei kaupungin virkamiehistä, eikä kantaväestöstä. Se, että mamualueet muuttuvat gettoiksi, johtuu ihan heidän omista toimistaan.

Tämä ei kyllä pidä paikkaansa. Usein ne mamu-alueet on jo olleet suomalaisten ongelmaperheiden, päihteidenkäyttäjien tai köyhien käytössä (koska niiltä löytyy paljon kaupungin vuokra-asuntoja. Esimerkkeinä vaikka Kontula tai Jakomäki. Ei se gettoutuminen siis johdu yksinomaan niistä mamuista vaan, pikemminkin moniongelmaisista suomalaisista niillä alueilla.

On toi Gettojuttu kyl täysin totta, huomaa selkeesti että on paljon alueita, joilla asuu juurikin somaleita eikä sitten paljon muita. I wonder why. Itäkeskus kuulemma juuri näitä ikävempiä alueita, itse en edes sinne mene, vaikka vähän houkuttaisi käydä katsomassa. Ei kovin hyvä maine paikalla.

Itse käyn siellä päivittäin ja ei siellä ole mitään huonoa:)
Tervetuloa vaan.
Ihan suotta et tule tännepäin käymään ostoksilla.

[QUOTE="vieras";26093687]Tämä ei kyllä pidä paikkaansa. Usein ne mamu-alueet on jo olleet suomalaisten ongelmaperheiden, päihteidenkäyttäjien tai köyhien käytössä (koska niiltä löytyy paljon kaupungin vuokra-asuntoja. Esimerkkeinä vaikka Kontula tai Jakomäki. Ei se gettoutuminen siis johdu yksinomaan niistä mamuista vaan, pikemminkin moniongelmaisista suomalaisista niillä alueilla.[/QUOTE]

Huomaatkos, koskaan vika ei ole mamuissa vaan aina jollain tavalla suomalaisissa. Pariisin lähiöissäkin asuu sinun tulkinnan mukaan paljon moniongelmaisia suomalaisia...

[QUOTE="vieras";26093746]Huomaatkos, koskaan vika ei ole mamuissa vaan aina jollain tavalla suomalaisissa. Pariisin lähiöissäkin asuu sinun tulkinnan mukaan paljon moniongelmaisia suomalaisia...[/QUOTE]

Onko se niin kauheaa myöntää, että suomalaisetkin voisivat hoitaa omat asiansa paremmin?! Mikä siinä on, että suomalaiselle on hirveän vaikea myöntää omat mokansa tai päin vastoin nauraa itselleen?! Ei ihme kun moni on täällä niiiiiiiin masentunut, surullinen, kovakuorinen kun mitään muuta kuin vihaa ei saisi tuntea.

[QUOTE="vieras";26093746]Huomaatkos, koskaan vika ei ole mamuissa vaan aina jollain tavalla suomalaisissa. Pariisin lähiöissäkin asuu sinun tulkinnan mukaan paljon moniongelmaisia suomalaisia...[/QUOTE]

Voi järki sentään. Aina kaikki vika on VAIN mamuissa tai VAIN suomalaisissa. Eheei, eihän se niin voisi olla, että molemmista ryhmistä ne ongelmalliset kasautuvat gettoihin.

Onko se niin kauheaa myöntää, että suomalaisetkin voisivat hoitaa omat asiansa paremmin?! Mikä siinä on, että suomalaiselle on hirveän vaikea myöntää omat mokansa tai päin vastoin nauraa itselleen?! Ei ihme kun moni on täällä niiiiiiiin masentunut, surullinen, kovakuorinen kun mitään muuta kuin vihaa ei saisi tuntea.

Miten tämä liittyy suomalaisten syyllistämiseen mamujen ongelmista?

Eräille on tosiaan todella vaikeaa myöntää erehtyneensä maahanmuuton ihanuudesta Suomelle ja suomalaisille...

[QUOTE="vieras";26093797]Voi järki sentään. Aina kaikki vika on VAIN mamuissa tai VAIN suomalaisissa. Eheei, eihän se niin voisi olla, että molemmista ryhmistä ne ongelmalliset kasautuvat gettoihin.[/QUOTE]

Eipä Suomessa ole aiemmin ollut ghettoja...

[QUOTE="vieras";26093829]Miten tämä liittyy suomalaisten syyllistämiseen mamujen ongelmista?

Eräille on tosiaan todella vaikeaa myöntää erehtyneensä maahanmuuton ihanuudesta Suomelle ja suomalaisille...[/QUOTE]

Miten et voinut ymmärtää pointtia?!

Maahanmuuttoa on kaikkialla maailmassa, herätys! :) Ei Suomi mikään onnela tai paratiisi kuitenkaan ole. Suomalaiset viranomaiset päättävät, miten asiat täällä menee, turhat purkaa sitä vihaa kaikkiin maahanmuuttajiin.

Miten et voinut ymmärtää pointtia?!

Maahanmuuttoa on kaikkialla maailmassa, herätys! :) Ei Suomi mikään onnela tai paratiisi kuitenkaan ole. Suomalaiset viranomaiset päättävät, miten asiat täällä menee, turhat purkaa sitä vihaa kaikkiin maahanmuuttajiin.

Koska sulla ei ollut järkevää pointtia.

Maahanmuuttoa on melkein kaikkialla, mutta miksi meillä on huonoa maahanmuuttoa, sellaista mistä ei suomalaisille seuraa hyvää.

Breivik ei purkanut vihaansa maahanmuuttajiin, sitäkö haluat?

Ötyä.

[QUOTE="vieras";26093955]Kohta on, ainekset on jo kasassa...[/QUOTE]

Miksi olisi?! Onko suomalaiset muka niin saamattomia ja laiskoja, että ei tee mitään sellaisen estämiseksi? Miksi aina pitäisi matkia muita?

[QUOTE="vieras";26093967]Koska sulla ei ollut järkevää pointtia.

Maahanmuuttoa on melkein kaikkialla, mutta miksi meillä on huonoa maahanmuuttoa, sellaista mistä ei suomalaisille seuraa hyvää.

Breivik ei purkanut vihaansa maahanmuuttajiin, sitäkö haluat?

Ötyä.[/QUOTE]

Kaikessa on aina hyvät ja huonot puolet. Oletko sinä muka täydellinen?

[QUOTE="vieras";26088730]Kyllähän toi ghettoutuminen on ihan totta. Mene esimerkiksi Itäkeskukseen ja huomaat että suurin osa vastaantulijoista on somaleja. Joissakin kahviloissa ei ole yhtään valkoihoista asiakasta. Tavallaan tietysti hyvä että heillä on hyvä yhteisö mutta sitetn se että se yhteisö eristäytyy kantasuomalaisista ei ole ollenkaan niin hyvä asia.[/QUOTE]

Niin, puhumattakaan niistä suomalaisten ghetoista. Ja mitä tuo Halliskin jaksaa aina jankuttaa siitä ettei saa olla eri mieltä ja plaaplaa...jatkuvasti se kuitenkin jaksaa omaa kantaansa esitellä. Se siitä saamisesta.

Minä olen kyllä sitä mieltä, että Suomessa on kohtalaisen suuri vapaus ilmaista mielipidettään, silloinkin kun se poikkeaa ns. valtavirrasta.
Itse olen sen verran rajoittunut, etten aina osaa ehkä riittävästi kunnioittaa kaikkia julkisuudessa riepotelutja ihmisten suusta loikahtaneita sammakoita mielipiteinä, teilaan ne suoraan tyhmyydeksi, tunnustan.

[QUOTE="vieras";26094217]Persuista saa potkut, jos on eri mieltä. Muuten Suomessa toimii sananvapaus kohtuullisen hyvin.[/QUOTE]

Näinpä! Mua melkein - siis melkein - käy Timo Soini sääliksi, oli aika vetämättömän näköinen Kympin uutisissa, tukka rasvaleteillä, parta ajamatta.. ei oo helppoa hänellä!

[QUOTE="vieras";26094249]Näinpä! Mua melkein - siis melkein - käy Timo Soini sääliksi, oli aika vetämättömän näköinen Kympin uutisissa, tukka rasvaleteillä, parta ajamatta.. ei oo helppoa hänellä![/QUOTE]

Timo Soinin olisi jo aika siirtyä eläkkeelle. Metabolinen oireyhtymä pian tappaa hänet.

[QUOTE="vieras";26094326]Timo Soinin olisi jo aika siirtyä eläkkeelle. Metabolinen oireyhtymä pian tappaa hänet.[/QUOTE]

Sasse! Häntä tuntui hengästyttävän pelkkä haastattelun antaminen!

en tiedä. Suomessa on just siksi niin tylsää ja ihmiset ikäviä, koska jos joku on toisen kanssa kaveri, niin se tarkoittaa automaattisesti että ne on yhdessä helvetin tyhmiä.

kaveritkaan ei koskaan sano toisilleen totutta toisistaan, eivät väittele, eivät ole eri mieltä.

se on ihan paskaa.

ihmiset ovat tyhmiä ja ikäviä. eivät opi toisiltaan mitään. kun ei osata puhua ja väitellä sivistyneesti.

Yhteistyössä