Miksi tavalliset ihmiset käyttää hissiä kauppakeskuksissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Tuli toisesta aloituksesta mieleen, että kauppakeskuksessa on liukuportaat joilla pääsee hienosti ylös ja alas, niin miksi tavalliset hyvin liikkuvat ihmiset menee aina hissillä? Ja ärsyttää odottaa vaunujen kanssa monesti todella pitkään kun ei mahdu sinne terveiden joukkoon.

Missä hissit on varattu vain vaunuja varten? ja missä oikein käyt jos tavalliset hyvin liikkuvat käyttävät AINA hissiä kuten kirjoitit eivätkä koskaan liukuportaita? Itse olen nähnyt todella harvan liikkuvan hissillä.

no en jaksa johonki kampin ylimpään kerrokseen mennä liukuportailla, kun on hissikin vieressä millä pääsee nopeempaa. En itse ainakaan vaunujen kanssa liikkuess kuvittele olevani jotenkin etuoikeutettu hissiin.

Alkuperäinen kirjoittaja kira:
no en jaksa johonki kampin ylimpään kerrokseen mennä liukuportailla, kun on hissikin vieressä millä pääsee nopeempaa. En itse ainakaan vaunujen kanssa liikkuess kuvittele olevani jotenkin etuoikeutettu hissiin.

kampissa on just ihan karsee tilanne päästä rattaiden kanssa mihinkään, kun hissi aina kiroilevia, laiskoja nuoria tänä, *TANA!

Esim. Kampin keskuksessa on kuusi kerrosta, joten hissillä pääsee paljon kätevämmin ylös kuin liukuportaita pitkin menemällä. On ihan oma päätös tuoda se skidi kauppakeskukseen, joten ihan rauhassa voi kärsiä hissijonossa.

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Miksi tavalliset ihmiset ei saisi käyttää hissiä? Ja näkyykö kaikki "tavallisuus" aina ulospäin?

En minä tätä pahalla tarkoita, mutta kun minä en vaunujen kanssa pääse niitä portaita, niin olisi kiva välillä mahtua sinne hissiin.

Minua ei tuo ihmisten hissienkäyttö ärsytä, mutta kummastuttaa kyllä. Usein portaita pääsisi niin paljon nopeammin ja kätevämmin. Se ärsyttää, jos ei portaisiin päästetä vaunujen kanssa. Onneksi ei kovin monessa paikkaa vielä näin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja ärsyttää odottaa vaunujen kanssa monesti todella pitkään kun ei mahdu sinne terveiden joukkoon.

Oletko sä sitten jotenkin sairas niiden vaunujesi kanssa? Kyllä meillä ainakin stockalla ne kaikki hissit on tarkoitettu ihan kaikille asiakkaille ketkä haluaa mennä 10 kerrosta liukuportaita tai portaita nopeammin ylös tai alas :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No onpa kamalaa jos joutuu ihan seuraavaa hissiä odottamaan.. se hissi on ihan kaikkia varten, miksi vaunuilla pitäisi olla etuoikeus?

En minä mistään etuoikeudesta ole puhunutkaan!! Vaan siitä kun harmittaa ettei mahduta kyytiin kun sellaiset jotka voisivat hyvin mennä portaita, menevätkin hissillä.

Miksei vaunuilla kulkeva saisi saada tilaa hissistä??

Alkuperäinen kirjoittaja ihme aloitus:
Miksi niillä vaunuilla ei voi mennä liukuportaita. Sinä ole käsittääkseni terve? Vai tekeekö vaunut sinusta sairaan jotenkin?

Kato kun mulla on vauva vaunuissa niin kaikkien pitäisi se ymmärtää että minä ensin kun mulla on vauva!

Alkuperäinen kirjoittaja ihme aloitus:
Miksi niillä vaunuilla ei voi mennä liukuportaita. Sinä ole käsittääkseni terve? Vai tekeekö vaunut sinusta sairaan jotenkin?

vaarallistaha se on, ja monissa paikoissa kiellettyäkin, ja ihan syystä

No onpa kamalaa jos joutuu ihan seuraavaa hissiä odottamaan.. se hissi on ihan kaikkia varten, miksi vaunuilla pitäisi olla etuoikeus?

En minä mistään etuoikeudesta ole puhunutkaan!! Vaan siitä kun harmittaa ettei mahduta kyytiin kun sellaiset jotka voisivat hyvin mennä portaita, menevätkin hissillä.

Samalla tavalla kuin muutkin, odotat seuraavaa hissiä johon mahtuu! Liukuportaissa pääsee vaunujen kanssa myös.

Siksi että niillä ei pääse portaita...?

Minuakin on ap:n tavoin ihmetyttänyt sama asia. Ymmärrän sen Stockalla, Kampissa, mutta monissa muissa paikoissa mennään yksi kerrosväli hissillä! Vanhukset ja liikuntarajoitteiset ymmärrän, en täysin liikuntakykyisiä.

Samalla tavalla kuin muutkin, odotat seuraavaa hissiä johon mahtuu! Liukuportaissa pääsee vaunujen kanssa myös.

ei pääse, vaarallista ja kiellettyä

Pääseekö? No, ehkä meidänkin tuplarattailla pääsee, mutta en uskalla tai halua. Odotan sitten mielummin seuraavaa hissiä, josta purkautuu esim. kikattava teinityttölauma, joka on hississä suihkutellut hiuslakkaa - jee.

Yhteistyössä