Miksi teille joillekin on ylpeilynaihe se, että ei juo juhannuksena tai muina pyhinä?

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Ootteko muuten koskaan nähneet absolutistia jolla olis tosi hauskaa?
Itse en ole.

Kovin ne hokee tätä "hauskaa voi pitää selvinpäinkin" loilotusta, mutta naama on väärinpäin jokasella. Tai sitten puristetaan väkisin pepsodenthymy naamalle ja ollaan katkeria kaikille oikeesti ilosille ihmisille.... sellasia tekohauskoja.. plää.

voi pientä..

Mä olen tietyllä tapaa kyllä ylpeä/iloinen siitä että meidän juhlapyhiin ei kuulu alkoholi mitenkään pakollisena asiana.
Mun lapsuuttani varjosti alkoholisti-isä joten siinä yksi suuri syy miksi oon tosi onnelllinen ja vaikka nyt sitten ylpeäkin siitä ettei mun lapseni joudu koskaan mitään vastaavaa näkemään.

Itse en ole.

Kovin ne hokee tätä "hauskaa voi pitää selvinpäinkin" loilotusta, mutta naama on väärinpäin jokasella. Tai sitten puristetaan väkisin pepsodenthymy naamalle ja ollaan katkeria kaikille oikeesti ilosille ihmisille.

Mäkin kuvittelin noin, kunnes tutustuin opiskelukavereihini ja sieltä sitten omaan ystäväjoukkooni. Heistä suuri osa on juomattomia syystä tai toisesta, ja meillä on aivan käsittämättömän hauskaa illanvietoissa, polttareissa ja bileissä, vaikkei kukaan juokaan itseään humalaan. Mulla ei varmaan ole koskaan ollut niin hauskaa kuin niiden absolutistien kanssa. =)

Itse en ole.

Kovin ne hokee tätä "hauskaa voi pitää selvinpäinkin" loilotusta, mutta naama on väärinpäin jokasella. Tai sitten puristetaan väkisin pepsodenthymy naamalle ja ollaan katkeria kaikille oikeesti ilosille ihmisille.... sellasia tekohauskoja.. plää.

Niin tai sitten hirveen usein pitäis tehdä jotain tosi idioottia niiden kännisten mieliksi, että olis "hauska". Aika usein se "hauska" tarkoittaa selvinpäin olevalle jotain muuta kuin niiden humalaisten sönkötys ja konttailu lattialla. Tai muu vastaava.

Alkuperäinen kirjoittaja MolliMelooni:
Mäkin kuvittelin noin, kunnes tutustuin opiskelukavereihini ja sieltä sitten omaan ystäväjoukkooni. Heistä suuri osa on juomattomia syystä tai toisesta, ja meillä on aivan käsittämättömän hauskaa illanvietoissa, polttareissa ja bileissä, vaikkei kukaan juokaan itseään humalaan. Mulla ei varmaan ole koskaan ollut niin hauskaa kuin niiden absolutistien kanssa. =)
Kai ne jotain pilviveikkoja on ja pilleristejä.

Itse en ole.

Itseasiassa olen, mulla on tuttu joka on uskossa, eikä käytä alkoholia ollenkaan jne jne..Useasti oli mulle kuskina ja mukana menossa, jumankeut et meillä oli hauskaa porukalla!Taitaa olla ihan ihmisestä kiinni miten asiat ottaa.. :)

Mulle on ihan luonnollista, etten juo. En juhannuksena, vappuna tai minään muinakaan vastaavina päivinä. Mä en ole absolutisti, mutta mun mielestäni alkoholi on pirun pahaa. En ole koskaan juonut hyvänmakuista alkoholia. Miksi siis joisin sitä, kun samalla pitäisi pidättää henkeä ja niellä maistamatta? Ei mun tapani ole mikään ylpeilunaihe, muttei myöskään sellainen, jonka takia tuntisin huonommuutta. Yhtä lailla alkoholia juomattomat (tässäkin ketjussa!!!) tuomitaan kuiviksi ja tylsiksi ihmisiksi vain sen takia, ettei viina maistu. Oikeestaan mä olen välillä h.lvetin tympääntynyt selittämään sitä, miksi mä en juo...:kieh:

Mun mieheni taas juo silloin tällöin, ei tosin mitään lärvejä vedä, mutta juo oluen tai kaksi. Eikä se minua häiritse. Ja silloin harvoin (kerran pari vuodessa) kun käy kavereiden kanssa jossain, niin vetää kyllä ns. perseet olalle. Eikä sekään häiritse minua.

Itse en ole.

Mä tiedän monia ihmisiä jotka ovat kännissä kaikkea muuta kuin kivaa seuraa. :whistle:

minusta siinä ei ole mitään ylpeilemistä juoko tai on juomatta. mutta se mua ihmetyttää, että sellaisiin paikkoihin missä juodaan pitää sitten lapsia raahata mukaan. ja juodaan sitten kun lapset nukkuu. siitä voi olla ikävätkin seuraukset. kuten muutama vuosi sitten kaksi lasta hlukkui mökkirantaan juhannus pyhänä, kun krapulaiset vanhemmat ei heränneet kun lapset heräsivät ja menivät rantaan ja hukkuivat.

Ei siinä mitään ylpeilemistä ole. Eikä pitäisi olla siinäkään, että juo juhannuksena tai muina pyhinä!

Minusta on ihan omituista, miksi pitää JUODA! Siis mitään alkoholipitoista alkoholin vuoksi ja humaltuakseen.
Omaa alkoholin käyttöni tuskin on "juomista", saatan juhannuksena ottaa saunaoluen tai sitten en... yleensä se on kotona punaviiniä tai joskus siideriä.

Ja todettakoon vielä, että minulla EI ole lapsia, enkä silti kännää... ja tuskin lapset muuttaisivat minun alkoholin käyttöä mitenkään - paitsi tietysti raskaus ja imetys

Alkuperäinen kirjoittaja sartsukka:
Eikö se oo aika tyhmää. että on vedettävä viinaa kun muutkin vetää... Jotenkin naurettavaa mennä massan mukana ilman omia aivoja.

Joo ihan sen takia mä juon kuin muutkin.
Kun ei mulla ole aivoja, muuten vaan teen vaativaa työtä.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja sr:
Alkuperäinen kirjoittaja Mammis:
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Eikös se ole sama juttu, kun kysytään "mitä on lasissa?" Onko ne ylpeitä siitä?

No tuossa ketjussa jotkut nimenomaan mainosti sitä, että ovat YLPEITÄ kun eivät ota mitään.

Millainen on henkilön itsetunto, jos tuntee alemmuutta (väittäen muita ylemmyydentuntoiseksi) tuollaisen kommentin luettuaan?
Onko se ihan hyvä, kun noin vahvasti kirpaisee, että joku jossain on ylpeä itsestään, valinnoistaan, arvoistaan. Se että on ylpeä jostain mikä liittyy itseen (hyvä puoli, hyvä valinta jne.) ei todellakaan tarkoita: "olen muita parempi".
Jos tuon lukee noin ja se vaikuttaa itseen, millainen on lukijan itsetunto, onko ihan ok?

Kuka tässä on alemmuutta tuntenut? Mä ainakin ihmettelen, että mikä ylpeilyn aihe tuo nyt sitten on. Monelle se on vain sitä, että ei juo.

En tiedä kuka, kysyt väärältä ihmiseltä (jos minulta kysyt).

En ymmärrä, mikä ihmetyttää siinä että joku on ylpeä itsestään, valinnoistaan, arvoistaan.

Sanotaanko näin, että joo näin 32 vuotiaana olen ylpeä siitä, etten ole kertaakaan alkoholia juonut jos nyt ei simaa lasketa mukaan ;) Olen ylpeä siitä, että teininä pystyin kaverien painostuksesta huolimatta päätöksessäni. Tosin nykyään asialla ei ole merkitystä koska VIHDOIN kaikki läheiseni uskovat, että en huoli alkoholia. Ja itseasiassa vieraatkin sen hyväksyvät jo helposti.
Että muuten en ole sen ylpeämpi tämä on minun tapani elää.

Itse olen alkoholistin tytär joka on varmasti suurin syy päätökseeni. Mutta punnitsin asiaa joskus reilu parikymppisenä uudestaan ja totesin, etten tosiaan tarvitse alkoholia mihinkään. Mä olin/ olen kuskina, mulla menee paljon vähemmän rahaa baari-iltoina, ei tarvitse valittaa asiasta. Ja oletteko mietineet kuka siellä baarissa tietää oletko sä humalassa? Mulla on ainakin ollut aina hauskaa kun olen ystävien kanssa ollut juhlimassa, känniääliöt sitten erikseen jotka ei tajuu, että musta ei ole hauskaa vaikkapa niiden limaiset vitsit ja hikiset kourat.

On varsin surullista jos joku ei osaa nauttia elämästään ilman alkoholia tai edes rentoutua ystävien seurassa.

Lisäys: kukaanhan ei voi toiselle sanoa mistä hän saa/voi olla ylpeä.
Käsittääkseni olemme yksilöitä ja joku on ylpeä asiasta A, toinen asiasta B.
Toiset terveen ylpeitä, toiset epäterveesti.

Ihmetyttää nämä: "turhaan siitä kukaan ylpeä", "ei kukaan saa olla siitä ylpeä", "ei ole kellekään ylpeydenaihe".
Ihan käsittämätöntä mitätöintiä ja kontrollointia.
Jokainenhan päättää itse onko ylpeä vaikka hiuksistaan, opinnoistaan, lapsistaan, urheilusuorituksistaan, raittiudestaan (mahd. raitistumisesta). Jokaisella oikeus olla itsestään ylpeä.

Itse en ole.

Joo ja pelaavat mölkkyä tai jotain muuta yhtä järkevää. Väliin kiljahtelevat, kun on niiin muka hauskaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Itse en ole.

Mä tiedän monia ihmisiä jotka ovat kännissä kaikkea muuta kuin kivaa seuraa. :whistle:

joo kaikki ei ole kännissä kivoja, joillekin alko saa rähinäremmin päälle

Minä olen näitä "en juo"-tyyppejä nykyään. Mitenkään en siitä ole ylpeä, se vaan on minun tapani elää. Minua puolestaan ihmetyttää, kun joudun AINA selittelemään, miksi en ota sitä yhtä tai kahta enempää. Ja usein tunnen itseni sitten ilonpilaajaksi tietyssä seurassa :( Minua ei tippaakaan haittaa toisten juominen juhlissa, mutta en ymmrrä sitäkään, että joutuu ikään kuin "puolustautumaan" jos ei tahdo juoda :(

Pitäiskö tähän sanoa, että eikö oo typerää suunnitella ryyppäys johonkin tiettyyn päivään, tai vastaavasti suunnitella olevansa ilman alkoa, eikö se vois olla spontaania?
Mie tuskin juon jussina (alkoa ), kun en tykkää ees alkon hajusta =)

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Mä olen tietyllä tapaa kyllä ylpeä/iloinen siitä että meidän juhlapyhiin ei kuulu alkoholi mitenkään pakollisena asiana.
Mun lapsuuttani varjosti alkoholisti-isä joten siinä yksi suuri syy miksi oon tosi onnelllinen ja vaikka nyt sitten ylpeäkin siitä ettei mun lapseni joudu koskaan mitään vastaavaa näkemään.

peesi

Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Jos ei ole kovasti muuta millä ylpeillä? Pitää alkoholia syntinä ja kaiken pahan alkuja ja juurena ja siitä nauttivat ovat pahoilaiselle sormensa ojentaneita ja syntiin langenneita ;)

Saattaa olla että otan, voinpa olla ottamattakin

Aika monessa perheessa alkoholi on kaiken pahan alku ja juuri. Suomessa paljon tavallisia ns. hyviä miehiä, jotka käyvät töissä ja pitävät huolta perheestä. Kossupullo naamaan niin jo lähtee perhe pakopirtille. Samoin naisia, jotka ihan normaaleja äitejä kunnes viinanhimo kolkuttaa ja lapset unohdetaan ja jätetään jopa yksin.

No mä en kyllä käsitä miten se ylpeilyksi väännetään, jos ilmoittautuu pinoon jossa nimenomaan kysellään juomattomia. Enkä käsitä niitä juomisellakaan ylpeileviä, eiköhän jokainen tee ja elä itse oman elämänsä, ei siihen tarvi muiden mielipiteiden vaikuttaa. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
No mä en kyllä käsitä miten se ylpeilyksi väännetään, jos ilmoittautuu pinoon jossa nimenomaan kysellään juomattomia. Enkä käsitä niitä juomisellakaan ylpeileviä, eiköhän jokainen tee ja elä itse oman elämänsä, ei siihen tarvi muiden mielipiteiden vaikuttaa. :D

Juurikin noin. Ellei sitten ap:hen iskeytynyt keppi, kun oli ketju meistä juomattomista :D

Yhteistyössä