Miksi vauvanvaatteet ei kelpaa kellekään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kinsella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kinsella:
Asun sellaisella seudulla, että kaupunki on aika pieni. Luulisi kuitenkin olevan jossain sellaisia äitejä jotka ostavat kirppikseltä vaatteita ja kaikki euronkin lastenvaatteet vietäisiin käsistä. Mutta eipä mee. :(

Mun vaatteet on kyllä kaikki hyvässä kunnossa, ei nukkaa, ei reikiä tai kulumia. Eihän niitä ole käytetty kuin tytölläni muutaman kuukauden ajan.
Monet kuitenkin on sanoneet että eivät kehtaa maksaa esim. vauvan bodeista kun 1? korkeintaan olkoonsa mitä merkkiä tahansa.

Mä luulen, että suurin osa ostajista ajattelee noin: eivät maksa isoja summia käytetystä. itse kuulun samaan joukkoon. Käytetty on kuitenkin aina käytetty, oli merkki mikä hyvänsä. Itse oon saanu isommalla summalla myytyä lähinnä kalliimpia merkkivaatteita, esim me&I, Lego, Elle ym.

laita pakettina ja fiksu lähtöhinta, mä en ainakaan jaksa erikseen selata kaikkia uhden vaatteen ilmoituksia...

itse myin perus vauvan vaatetta lastenvaatekirppiksellä 1?/tuote, jotkut erikoisemmat ja uudet max 2?. melkein kaikki meni. Osa oli siis itsekkin käytettyinä ostettuja, niin ei niistä paljon voittoa halunnut tehdä..

Mulla ei ois varaa myydä kirpparilla jos kaiki pitäis antaa 0,50-1e pois. Pöytävuokra 35?/viikko. Saa olla aika tolkuton kasa sitä vaatetta ettei mene itsellä miinukselle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla ei ois varaa myydä kirpparilla jos kaiki pitäis antaa 0,50-1e pois. Pöytävuokra 35?/viikko. Saa olla aika tolkuton kasa sitä vaatetta ettei mene itsellä miinukselle.

No meillä menee miinukselle näillä näkymin. Pöytämaksu 30 euroa ja 50 sentillä yritän myydä tavaraa, mut ei mee silläkään hintaa oikein.:/

Kyllä mä olen saanut kaikki myytyä ja hyvään hintaan, bodyt 2-4e, paidat 4e, housut 4e.
Kai se vähän riippuu että minkälaisessa kirpparissa myy ja missä päin.
Isoissa kaupingeissa varmaan hankalampaa kun tarjontaa paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja km:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Mä oon myyny ihan perinteisellä kirpparilla ja siellä menny hyvin kaupaksi. Muistathan kuitenki huomioida vaatteiden kunnon suhteessa hintaan. Noilla hinnoilla vaatteiden tarvii olla lähes uudenveroisia.

täh, että eurolla pitäis olla uudenveroisia :o

Mä en henk koht ainakaan osta esim bodeja kirpputorilta jos ne maksaa euron ellei kyseessä ole joko kallis merkkituote tai sitte uudenveroinen halvempaa merkkiä oleva vaate. itse kun myyn lasteni vaatteita niin bodyt maksaa euron jos ne on kuin uusia tai sitte jos ne on jotain kallista merkkiä (silloin saatan pyytää enemmänkin jos on lisäksi vielä uudenveroises kunnos). Mutta jos on vähänkään käytön jälkiä niin oon laittanu maks 50 senttiä/body. Olen kokeillu kalliimmillakin hinnoilla mutta kaikki jäi myymättä, joten kantapään kautta oon löytäny ainaki oman paikkakuntani hinnat, joilla vaatteet menee hyvin kaupaksi.

ok. se saa mut entistä vakuuttuneemmaks siitä että mä en myy noita ipanan vaatteita... mieluummin makuutan kaapeissa ja käytän vaikak pölyrätteinä sitten.. :|
jos mä maksan housuista uutena 14? ja poika niitä käyttää 6kk satunnaisesti niin muutamalla eurolla en niitä myy..
täytynee toivoa siis että saan lisää lapsia ja että seuraavakin on poika :D

Yleisesti ottaen sopivana kirppishintana pidetään 10% vaatteen hinnasta uutena. Eli 14 euron housuista sopiva hinta on 1,40e. Niillä hinnoilla menee kaupaksi, isommilla ei ainakaan täällä. En oo ikinä tajunnu miten joku olettaa että esim Reimatecin haalarista, jossa on kulumaa polvissa ja takamuksesta, joku maksais jonku 40 euroa. Ite en henk koht maksais enkä ite henk koht myisi. Ite oon mýyny 130e reimatecceja hintaan 10-15e riippuen siitä minkä kuntoisia ovat.

Makuuta kaapeissa jos haluat ja sulla on tilaa, mutta kannattaa muistaa, että pienikin summa käytetystä vaatteesta on enemmän kuin ei mitään rahaa siitä. Pienistäkin summista kertyy yllättävästi rahaa, itse sain viimeksi 290e viikossa vaikka myin tuollaisilla naurettavan pienillä hinnoilla vaatteita.

Hyvä on myös vaatteen myynnissä ajatella sitä, että mitä itse olis valmis maksamaan kyseisestä vaatteesta jos olis ostamassa sitä käytettynä.

pieni summa käytetystä vaatteesta on toki ihan jees, mutta jos pelkästään kirppispöydästä joutuu maksamaan sen 35? niin melkoisen paljon saa vaatetta myydä että jää yhtään voitolle... lisäksi jos tarkoitus on saada ostettua uutta vaatetta niillä rahoilla mitä myydessä saa, niin turhaa vaivan näköä se mulle on jos loppupeleissä jään voitolle 20?

mä maksan esim lapsen sammareista/farkuista jopa 10? riippuu koosta ja kunnosta, ostan vain itseäni miellyttävää vaatetta ja jos sellasita löydän niin niistä olen valmis maksamaan.. jos näen että t_paita on kuin uusi, se on mieluinen niin miksi en maksaisi siitä 4? jos olisin valmis maksamanas iitä 7? kaupassa... mä säästän rahaa ja saan hyvän tuotteen...
kas kun mä en oleta saavani kirpparilla ilmatteeks niitä vaatteita..

Itse en ole netistä käytettyä vaatetta ostanut lapsilleni lainkaan, enkä osta. Syynä se, että haluan oikeasti nähdä ja silmämääräisesti arvioida vaatteet, ovatko ne sopivia ja tulevatko varmasti käyttöön. Sama koko eri valmistajilla tarkoittaa niin eri asiaa. Lapseni käytti jo 1v:nä 74-92 kokoisia vaatteita, joten pelkäisin netistä ostavani valmiiksi liian pientä tai niin suurta, että vie pitkään turhaa tilaa pienestä asunnosta. Toisekseen netissä joutuu ostamaan joko paketin, jossa paljon itselleni turhiakin vaatteita mukana tai postikulut nostavat liikaa muuten hyvän ja edullisen vaatteen hintaa.

Parhaiten lasten vaatteet menevät kaupaksi siisteillä kirpputoreilla, kun ne on puhtaita, hyväntuoksuisia ja sileitä. Henkariin ripustaminen esim. bodeilla tekee ne heti "paremman" näköisiksi, samoin monilla muilla vaaatteilla. Kirppareilta olen ostanut paljon uuden veroista vaatetta 20-50 snt/kappale. Jos joku myy halvalla, ei haluta ostaa siltä, joka pyytää "sopivampaa hintaa".

Kyllä ainkin huuto.netin kautta menee lastenvaatteet tosi hyvin. Bodyt sun muut pienten vaatteet, kun kulkevat suomessa ihan kirjepostilla, niin ei postikulutkaan päätä huimaa. ja postikulut on tosi iso osa nettihuutokauppojen syntymisessä. Itse myyn lastenvaatteista kirjoihin ja kaikkea siltä väliltä, mutta "ilman postikuluja". Arvioin postikulujen hinnan jo valmiiksi huutohintaan, jolloin kohteet menevät helpommin. Totuus vaan on se, että ihminen ostaa helpommin farkut 10 eurolla, kuin 3 eurolla + postikulut. Aivot vaan ei kykene käsittämään sitä, että kohde olisi millään muotoa edullinen, jos postikulut ovat 7 euron luokkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kinsella:
Mulla on kyllä niin ihania tyttövauvan vaatteita. Kumma kun kellekään kelpaa edes ilmaiseksi vaikka kaupassa maksaneet kuiteskin aika lailla. No, pitää miettiä mitä niillä tekee jos ei kukaan osta. Mutta pitää vielä yrittää. :D

Minkäs kokosia ne olikaan? Ja mullekkin vois laittaa kuvia :D Jos siis on 80 ->

Yhteistyössä