Miksi vieläkin ihmiset antaa Emmaa ja Ellaa tytöilleen nimiksi vaikka nää nimet on jo ainakin 5v keikkuneet TOP3:ssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on Ella 8kk:heart:

Olen aina tykännyt nimestä. Sitä annettiin Suomessa 1900-l alussa paljon, hautausmaalla kun kävelee niin siellä on paljon Elloja kivien alla.

En seuraa mitään top10-listauksia. Olin tietoinen että Ella on suosittu nimi enkä ihmettele! Silti tämä ei vaikuttanut mitenkään haluumme antaa tämä nimi pienelle tytöllemme. Näiden vuosien aikana (esikoinen on 5v) mitä on tullut liikuttua tarhassa ja lasten tapahtumissa, tasan yksi Ella-niminen tyttö on tullut vastaan.

En ole koskaan ymmärtänyt että ei anneta jotain nimeä sen vuoksi koska se keikkuu listojen kärjessä. Erikoisuuden haku kummastuttaa lasten nimissä.

höh...meidän emma oli liki 1v, kun sain tietää, että oli syntymävuotensa topten listalla! Ja kolme muuta lasta joiden nimet ei löydy omien syntymävuosiensa listoilta!

Itse olen myös täällä palstalla keikkuessani ihmetellyt tätä nimipolitiikkaa.

Kaikki tahtovat nykyään antaa lapselleen "harvinaisen" nimen. Silti nämä "harvinaisuudet" ovat niitä nimiä jotka ovat sillä hetkellä muodissa, ja parin vuoden päästä sen nimisiä lapsia on vaikka kuinka paljon.

Mutta, jos joku täällä palstalla haluaisi poiketa massasta, ja antaa lapselleen vaikka nimeksi Jenna, Hanna, Joni, Toni ym, niin johan heti "muodikkaat" palstamammat kiljuvat "tuo on niiiiiiiiiin 80- lukua!!! yäk!!"

Ja sitten taas jos joku heittää tällä hetkellä muodissa olevat nimet romukoppaan, ja tekee jo olemassa olevasta nimestä jonkin muunnoksen, tulee kasapäin kommentteja "En antaisi edes eläimelle nimeksi! Siis kamalan outo!"

Myöskään ulkomaalaiset nimet eivät palstan mukaan kelpaa.

Joten mitä tästä päättelemme? Palstalaiset tahtovat antaa lapsilleen "harvinaisia" nimiä, jotka kuitenkin ovat sen hetken top 10:stä, ja harvinaisiksi jääneet 80-luvun nimet ovat yäk, kun taas oikeasti harvinaiset nimet ovat eläinten nimiä.

Älä siis koskaan kysy palstamammoilta mielipidettä lapsesi nimeen

PEESI

Ihana ketju :D Tunteet alkaa jo kuumeta selvästi.

Täytyy kyllä sanoa, ettei tulis mieleenkään antaa lapselle nimeksi Aada, Nea, Veeti tai Leevi, just sen takia että niitä on satatsiljoonaa. Ja monet E:llä alkavat ylipäänsä alkaa tulle korvista ulos. Mutta varmaan monet yökkäilee meidän lapsen nimellekin. Tällä hetkellä tytön nimistä oon miettinyt (jos meille tulisi tyttö): Eeva, Olga, Moona, Helena, Kaisla tai Loviisa. Poikien nimistä ikisuosikkini on Lauri.

Kyllä kyllästyttää Aino, Emma ja Ella täälläkin. Eritoten myös Neeeeeea ja Aaaaada. Emiliakin, jota on jo mun ikäisillä (-83) ja buumi vaan jatkuu ja jatkuu. Tulee tietty olo kun kuulee huudettavan muotinimilapsia :D
Meilläpäin on myös samassa tarharyhmässä kolme Helmiä ja kaksi Veetiä.

Omilleni olen tahtonut astetta raikkaammat ja se meillä tarkoittaa harvinaisempia.

Täytyy vielä kommentoida, että Kaija 28 v:n kommentti oli hellyyttävä <3 Mun mielestä Kaija on pähee nimi :) Vähän samanlaiset mietteet kyllä oli muinaisella poikaystävälläni, jonka nimi oli Pertti (nyt 32 v.). Jostain syystä halusi tulla kutsutuksi nimellä Pete.

Toisaalta, nyt on alkanut tulla taas pieniä Urhoja, Paavoja ja Martteja, joten eiköhän Kaijat ja Pirkotkin oo taas pian in!

Kai se vähän riippuu mitä nimiä ympärillä pyörii. Meillä on Emma ja mä tiedän yhden Emman, joka on sekin ihan puolituttu. Eikä ole tullut kerhoissa ym. vastaan. Mutta tottahan se on, että en mäkään sellaista nimeä anna, jotka mun mielestä kaikki tutut ja kaverit on antanu. Mutta tarkoituksella en lähde hakemaan jotain muuta nimeä, kun kerran Emma miellytti.

mä päätin lasteni nimet jo 15vuotiaana, kumpikaan ei ihan top 5listaan mene mutta top 10 taisi olla tai ehkä vieläkin.. enpä tiedä kun en sellaista listaa ole koskaan mistään lukenut. että jos joku vaikka sit listais se suomen top 10nimilistan niin näen missä mun lasten nimet menee :D

Yhteistyössä