Miksihän valkovuotoni haisee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja idfa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

idfa

Vieras
Niin, siinäpä se ongelma jo tulikin. Olen kärsinyt jo useamman vuoden ajan tästä vaivasta, välillä tilanne on mielestäni ollut parempi, ja välillä hajut pahenneet. Muutoin valkovuoto on mielestäni ihan normaalia, vaikkakin melko runsasta, tosin niin se on kohdallani ollut jo jonkin aikaa.Kyseessä ei ole ns. kalanhajukaan, vaan valkovuoto on vain vähän voimakkaamman hajuista. Eikä se varsinaisesti sieltä mihinkään lemahda, mutta jos oikein haistelemaan alkaa, niin sen kyllä huomaa. Eikä "tuore" valkovuoto välttämättä sinäänsä vielä haise pahalle, vaan haju muodostuu pikemminkin päivän mittaan, illemasta. Peseydyn kerran päivässä, ja ihan pelkällä vedellä.

Viimeisimpien kuukautisteni jälkeen hajua ei ollut muutamiin päiviin. Kuukautiskierrossani olen nyt kutakuinkin ovulaation kohdilla, ja hajut alkoivat taas. Onko kenelläkään kokemusta voiko näillä hajuilla olla jotakin tekemistä kk-kierron kanssa?

Lääkärissä kävin n. 2 viikkoa sitten "rakenteeltaan" epämääräisen valkovuodon takia, testasivat hiivan ja bakteeriviljelyn. Hiivan tuloksia en ole vieläkään saanut, mutta bakt.viljelystä löytyi streptokokki, johon söinkin penisilliinikuurin. Ja sillä se vaiva hävisi.

Olen tänä keväänä rampannut lääkärillä kyseisen vaivan takia ihan riittämiin, eikä huvittaisi sinne taas lähteä. Muutamien viimeisten kuukautisten jälkeen olen käyttänyt vagi-c kuurin (tasapainottavat emättimen bakteerikantaa), minkä jälkeen hajut ovat aina hävinneetkin. Kuitenkaan tästä bakteeriviljelystä ei mitään epäspesifiä tulehdusta löytynyt...?

Vai voisikohan kyse olla yksinkertaisesti jostakin ph-tason heittelemisestä? Pitänee vissiin käydä TAAS apteekista hakemassa jonkunsortin aineita, alkaa vaan käydä kukkarolle aika kalliiksi kun kokoajan saa siellä rampata...

Lisäänpä vielä, että yhdyntöjä ei ole ollut, eli sukupuolitaudit poissuljettu.

Mutta tosiaan, heittäkääpä kommenttia ja mahdollisia omia kokemuksianne, alan jo tuskastua tähän...

Niin ja tosiaan siitäkin voisin vielä mainita, että minua ihmetyttää ja huolestuttaa aina toisinaan esim. pyyhkiessä paperiin jäävät punaruskeat pienet "hiput/hiutaleet"? Joskus näitä tulee myös valkovuodon mukana.

Oon nykyään jo aivan sekaisin siitä, mikä valkovuodossa on normaalia ja mikä ei, joten ei mitään käsitystä onko noikaan normaalia...

Eikö kukaan osaa oikeasti sanoa yhtään mitään? Mua huolestuttaa niin pirusti...
Huomiselle onnistui onneksi saada jo aikaa yksit. gynelle, toivottavasti sais papan otettua siellä..

Onko kenelläkään mitään käsitystä, miltä kuolleet kudokset/kudospalat näyttävät valkovuodossa?
Kun sehän on yksi kohdunkaulan tai/ja(?) kohdunrungon syövän ensioireista...Pelottaa, että tää on sitä.

Yhteistyössä