Miksköhän cipralex aiheuttaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aina jotain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aina jotain

Vieras
agressiivisuutta?? Ainoa masennuslääke mikä muuten sopii ja auttaa, mutta aiheuttaa kamalan impulsiivista agresiivisuutta. Muista lääkkeistä ei tällaista ole tullut...
Sepram ei aiheuttanut agresiivisuutta, mutta ei muuten auttanut.Teki ihan tunteettomaksi.

No jos noin vähän aikaa olet vasta syönyt niin haittavaikutus varmasti lähtee ajan kanssa pois :)
Tuollaista se on usein kun alottaa uuden lääkityksen, koita vaan jaksaa vielä hetki, ja sitten katso tilannetta uudestaan. Jos ei agressivisuus lähdekkään pois niin sitten soittoa lääkäriin sanoisin minä :)

ei mulla ollut agressiivisuutta vaan jotenkin täys olo päässä kun aloitin. väsymystä ja kuvotusta myös. nyt oon pari kuukautta syönyt ja sivuoireet hävinnyt ja tilalle tullut normaali olo. siis lähes poissa ovat syyt miksi lääkkettä syön. mulla annos 10mg. aloitin 5mg 8pvän ajan ja sitten nosto. en meinannut tohtia nostaa mutta rohkeasti vaan.

No, pitää varmaan nyt vielä seurailla tilannetta. Ajattelin vain kun ei mulla sepramista tullut mitään tällaista, niin voiko olla aloitukseen liittyvää..vai vaikuttaako lääke minuun näi ihan pysyvästi.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen:
ei mulla ollut agressiivisuutta vaan jotenkin täys olo päässä kun aloitin. väsymystä ja kuvotusta myös. nyt oon pari kuukautta syönyt ja sivuoireet hävinnyt ja tilalle tullut normaali olo. siis lähes poissa ovat syyt miksi lääkkettä syön. mulla annos 10mg. aloitin 5mg 8pvän ajan ja sitten nosto. en meinannut tohtia nostaa mutta rohkeasti vaan.

Mulla ei oo kuvotusta, mutta kamalat ruokahaluton tullut :(
Ja väsymys tosi rajua...tuntuu että voisin nukkua kellon ympäri.

Varmaan liittyy aloitukseen, monilla potilailla mitä olen hoitanut, on nuo haittavaikutukset lähtenyt ajan kanssa pois.
Muutenkin kun noissa lääkkeissä kestää n. 3-4vkoa ennenkuin se varsinainen hyöty alkaa tuntua.

Alkuperäinen kirjoittaja jj:
Varmaan liittyy aloitukseen, monilla potilailla mitä olen hoitanut, on nuo haittavaikutukset lähtenyt ajan kanssa pois.
Muutenkin kun noissa lääkkeissä kestää n. 3-4vkoa ennenkuin se varsinainen hyöty alkaa tuntua.

Oih..sulla on siis kokemusta että hoidettavilla on saattanut alkuun tulla agressiivisuutta??? Lohdullista kuulla :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Oih..sulla on siis kokemusta että hoidettavilla on saattanut alkuun tulla agressiivisuutta??? Lohdullista kuulla :)

Juu, agressivisuutta ja paljon muitakin, juurikin noita ruokahalun lisääntymisiä ym. Ihan normaalia siis tuo on .. vaikkei se varmaan nyt siltä tunnukkaan. :)

mä olin kans ihan nukuksissa kaiket päivät aluks. ajattelin että onpa huippua kun olin muutenkin väsynyt niin vaiva vaan pahentui. mut sivuoireet kesti mulla n. 4vkoa. ja teho kuulemma vielä nousee optimitasolle. oon ollut tosi tyytyväinen lääkkeeseen ja paniikkioireet joihin syön on lähes poissa. vuoden syön ja sitten katsotaan lopetus. tsemppiä aloitusoireitten kanssa ja toivottavasti lääke sopii =)

Juu, agressivisuutta ja paljon muitakin, juurikin noita ruokahalun lisääntymisiä ym. Ihan normaalia siis tuo on .. vaikkei se varmaan nyt siltä tunnukkaan. :)

Oih, kiitos kun kerroit :)
Olen ollut tosi huolissani, kun mun muutamalla tutulla tää lääke käytössä, ja ovat ihan ihmeissään kun olen kertonut tästä agressiivisuudesta.Kun heillä ei ole sellaista ollut missään vaiheessa.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen:
Mitä muuten tarkoitat tuolla "täys olo päässä"..eli millainen olo??

niin kuin aivot olis ihan tukossa. raskas olo päässä. sellanen outo olo

Tuttua tuokin. välillä olen aamulla ollut niin jumissa, etten ole osannut kahvin keitintäkään käyttää kunnolla :) Tosi hajamielistä käyttäytymistä aika ajoin.

Yhteistyössä