Millä perusteella joutuu raskausaikana sokerirasitukseen??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katmat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä on nykysin vaihtunu silleen, että jos on jossain aiemmassa raskaudessa "jääny kiinni" jostain arvosta, niin joutuu/pääsee kahdesti rasitukseen. Ekassa raskaudessa oli paastoarvo 5,1 kun raja oli 5,0 ja siksipä tässä kolmannessa kävin rv 11 ja meen n. rv 26. Toisessa raskaudessa arvot oli ok ja kävin vain kerran, nytkin arvot ok tuossa rv 11 rasituksessa.

Nykyään on suositus, että tehdään kaikille - en tiedä onko kuntakohtaisia eroja sitten, että tehdäänkö vai ei. Tän vuoden alusta ollu noin.
Ite olin viime keväänä. BMI on alipainosen rajalla, diabetestä ei kellään suvussa ja kaik muutenki ollu ok edellistenki vauvojen kanssa - niin että turhaltahan se vähän tuntu kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta eikö se olisi ihan hetken matkaa julmaa rankaista MINUA siitä, että MUMMUNI on syönyt itselleen diabeteksen..?

Et ole tosissasi? :o

Miksen?

Ensinnäkään sitä diabetesta ei vaan syömällä hankita, toisekseen se on perinnöllinen, kolmanneksi jos sun mielestä sokerirasitus on julmaa niin ei hyvää päivää. :D

Kyllä ylipaino voi tosiaan aiheuttaa diapeteksen, mutta ei ykkösluokan diabetestä...

Jees. Mummulla todettiin 2-tyypin diabetes kun ikää oli jo päälle päälle 60. Tiedän mummuni ruokailu- ja liikuntatavat. Epäilen hyvin vahvasti, että se olisi omalla käyttäytymisellään voinut aika paljon ennaltaehkäistä sairauttaan.

Onko vieraalla montakin fobiaa, kun noin kevyesti niistä voit puhua?

Kuten sanottu, diabetesta ( oletin että kaikki tietävät ilman erikseen sanomista että ykköstyypin diabetesta ei syömällä hankita joten en edes tarkentanut ) ei VAAN syömällä hankita.
Ei voi mitään mutta kyllä mua suunnattomasti naurattaa nämä jotka itkee jotain sokerirasituksen julmuutta.

Kuten sanottu, diabetesta ( oletin että kaikki tietävät ilman erikseen sanomista että ykköstyypin diabetesta ei syömällä hankita joten en edes tarkentanut ) ei VAAN syömällä hankita.
Ei voi mitään mutta kyllä mua suunnattomasti naurattaa nämä jotka itkee jotain sokerirasituksen julmuutta.

:hug: No se on kyllä hyvä että sua naurattaa. Sä varmaan naurat myös ihmisille, jotka pelkää korkeita paikkoja, avoimia tiloja tms.? Sä vaikutat todella lämminhenkiseltä ja empaattiselta ihmiseltä :flower:

:hug: No se on kyllä hyvä että sua naurattaa. Sä varmaan naurat myös ihmisille, jotka pelkää korkeita paikkoja, avoimia tiloja tms.? Sä vaikutat todella lämminhenkiseltä ja empaattiselta ihmiseltä :flower:

En tietenkään naura. Mutta nauran ihmiselle joka itkee elämän julmuutta kun joutuu sokerirasitukseen rangaistuksena mummosta.

En tietenkään naura. Mutta nauran ihmiselle joka itkee elämän julmuutta kun joutuu sokerirasitukseen rangaistuksena mummosta.

Ei rangaistuksena mummosta. Mun mummussa ei ole kertakaikkiaan mitään vikaa. Mutta se on ihan todella tehnyt kaikkensa saadakseen sen hiton diabeteksen ja todennäköisesti tunnustaa sen itsekin, täytyykin kysyä kun käyn seuraavan kerran. Ei se mikään umpiluu ole, vaan tietää varmaan ihan vallan mainiosti, ettei ole elänyt kovin terveellisesti. Ja jos joku on ihan oikeasti kerännyt vuosikymmenten saatossa itselleen jonkun sairauden, niin miksi ihmeessä pitäisi olettaa, että se olisi periytynyt 53 vuotta nuoremmalla lapsenlapselle tämän ollessa parikymppinen?

Ja niin kauan kun sä et kikattele lentokoneessa lentämistä pelkääville, niin mun mielestä sun on ihan turhaa nauraa sillekään, jos joku pelkää piikkejä.

Ja tottakai mä menen sinne rasitukseen, jos neuvolan lääkäri niin käskee. Mutta mä en todellakaan voi sille mitään, etten pysty nukkumaan moneen yöhön ennen sitä, jonkun on pidettävä mua paikallaan ja alan todennäköisesti hyperventiloida kun sitä ensimmäistäkään verikoetta on otettu. Jos se on sun mielestä ihan hirveen hauskaa, niin hyvä, onhan se hirmu positiivista, että edes joku saa siitä nautintoa.

Yhteistyössä