millainen äiti sinulla on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SuSkI
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No.. Olen äitini kaltainen 50%.
Äiti on yleensä ihana ja huolehtivainen.
Moni asia mikä ärsyttää on oikeastaan vaan äidin tapa yrittää auttaa ja huolehtia.
eikä me riidellä ikinä muusta kuin joistain mielipiteistä esim. politiikasta.
Äiti huutaa minulle jos siihen on tarvetta.
aikuisiällä n.10 kertaa kun en ole suostunut kuuntelemaan.

Sosiaalinen ja puhelias, lupsakka savolainen. Höösää ja höpöttää. On toisaalta konservatiivi ja sovinnainen, jolle ympäristön mielipiteet ovat tärkeitä. Monessa mielessä hyvin erilainen kuin minä. Suukopua olemme aina saaneet aikaan helposti.
Kaikessa rasittavuudessaan mun rakas äitini :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja ProStroke:
Äiti on minulle erittäin rakas. Kovin on huolehtivainen ja rakastaa poikia paljon. Auttaa minua esim. mattojen pesussa ja suursiivouksissa ja hoitaa lapsia välillä. Nyt ku on yksin, aikaa on. Kyllä mua silti säälittää kun yli 40v ehti isän kanssa olla ja nyt isää ei enää ole... :'( Todella vaikeeta äidille.

Meil ihan sama juttu. Ehtivät olla yhdessä melkein 40 vuotta, kun iskä kuoli tammikuussa. Äiti elää nyt elämänsä vaikeinta aikaa, niinku me kaikki. Mutta tää elämäntilanne on vaan entisestään lähentänyt meitä ja hitsannut yhä tiukemmin yhteen.

Äiti on äiti ja alan muistuttaa omaa äitiä... :whistle:

Onneksi äiti auttaa sydämellä meitä ja haluaa vain hyvää meille. Ottaa lapsia mielellään mummolaan ja haluaisi meille miehen kanssa kahden keskistäkin aikaa... :heart:
Toisin on toinen mummi... Juonii ja valittaa ja esittää muille että elämänsä perustuu lapsenlapsiin ja peruu omia ystävien tapaamisiaan verukkeella, että hoitaa lapsenlapsia (joka ei siis ole totta)... Ja vaikka mitä voisin kertoa tästä tapauksesta, mutta nythän kerrottiin OMASTA ÄIDISTÄ...

mun äiti auttaa ja rakastaa mutta sen verran tempperamenttinen että suuttuu pienimmästäkin asiasta ja vetää herneet nenään, mut on kasvatettu kunnioittamaan äitiä niin että omaa mielipidettäni en saisi sanoa, joten 28vuotta ollaan menty periaatteella kyllä äiti, olet aivan oikeassa äiti....olen pari kertaa sanonut oman mielipiteeni vihapäissäni(on äitikin silloin vihainen ollut) niin on uhannu lyödä ja katkaista välinsä.
En edelleen uskalla sanoa omaa mielipidettäni jos se poikkeaa hänen mielipiteestään, hänen mielipide on se ainoa ja oikea, vaikka kuinka väittää että olemme aikuisia ja teemme kuten haluamme. Silti jos ajattelen omien lasteni parasta, niin heille on parasta tuntea isänsä puolen suku, äitini vihaa entistä anoppiani eikä hyväksy jos annan lapsia exanopilleni. Mutta oonpa ottanut sen kannan että minä teen niinkuin luulen lapsilleni olevan parasta...

IHANA! Maailman paras äiti. Toivottavasti itse olen edes puoliksi niin hyvä omalle lapselleni.
Emme riitele KOSKAAn äidin kanssa. Hän EI nalkuta tai arvostele...mutta on rehellinen realisti,mutta osaa sanoa asiat kauniisti.
Kannustaa, tukee, välittää, rakastaa ja arvostaa...ja näyttää ja kertoo sen. Elämäni enkeli.

Alkuperäinen kirjoittaja Oggi ja sen torakka:
Avulias,kiltti,ihana,kannustava.Saarnaa vain mun tupakanpoltosta,oli onnessaan ku lopetin...pettyny ku kerroin et taas poltan,aina vaa muistuttaa et voisit säkin lopettaa,olin jo niin ylpee susta...

Mulla samanlainen. Ainoa narina tosiaan tuo tupakanpoltto. Nyt tyytyväinen kun lopetin.
Välillä ehkä vähän liian avulias. Haluais olla pelastava enkeli vähän joka asiassa. Mutta toisaalta näin itsekin äitinä ymmärrän sen nyt paremmin kuin ennen.
Nykyään ei riidellä, ennen > sillon mun teinivuosina, riideltiin tosi kovasti.
Muistaa tukea mutta sanoa myös suoraan. Joka päivä soitellaan. En vaihtais :heart:

ööö tota päätelkää siit mikä mee "suhde"o ku ollu nyt 3vkoa saikulla(huom.ei tarttuvaa)oon pyytäny n.50krt käymää(asuu 20km pääs ja käyny tänä vuon 3krt)ei oo näkyny ei kuulunu =( kautta rantain kuullu aina näist saikuistaki ja mun siskon tykönä 100km o käyny nyt 3krt tänä 3vko aikana että näin paljon sitä kiinnostaa omat lapsen lapset ja minä ylipäänsä,mut sen oon tietäny et must ei koskaa o ns.välittäny ku oon vahinko =( mut ei tarvis tunteitaa mun lapsil kostaa!!

Marttyyri,ei puolusta omiaan..On ottanut niin monesti "turpiinsa" jopa isältäni, että ihmettelen miksi ei ole jo nostanut kytkintä..Mikä sen saa vaan jatkamaan?
Mulle se ei huutele,antaa kyllä neuvoja jos pyydän.

Yhteistyössä