Millainen auto on ajaa Ford Focus (farmari)?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kokemusta diesel farkusta (-00), meillä ollut jo useamman vuoden ja kilometrejä jo yli 400t. Itse tykkään ajaa sillä, tosi vakaan oloinen ja hyvä ohjaus. Diesel koneessa on kyllä vääntöä, vaikka tehoja ei oiskaan paljoa ja kulutus on pientä (~5,4 l/100km kesärenkailla). Tekniikan kanssa oli silloin reilu 200t kohilla ongelmaa (syöttöpumppu), mutta sen jälkeen on vaan kuluvaa osaa tarvinnut vaihtaa ja nykyisiin kilometreihin nähden on kestänyt eikä talvellakaan ole tielle jättänyt. Ruostuminenhan siinä on iso miinus tekijä (en tiiä miten näissä uudemmissa). Viime syksynä ensimmäisen kerran ei mennyt ekalla kertaa katsastuksesta läpi, vaikka autolla oli kymmenen vuotta ikää (iskarit ja joku niveljuttu). Ihan tyytyväisiä ollaan oltu ja todennäköisesti seuraajakin tulee olemaan focus.
Joka autossahan on ne vikansa ja jokaisella on oma merkkinsä mistä tykkää :)
 
No mulla on Mondeo ja aina kun vien sen huoltoon niin oon saanu sijaisautoksi Focuksen ja täytyy sanoa että ero on kuin yöllä ja päivällä. Musta FOcus on hirveä sillipurkki joka kilisee ja kolisee vaikka on ihan uusikin. Ehkä se on makuasiakin ja riippuu siitä millaiseen on tottunu mutta jos Mondeota vertaan FOcukseen niin suosittelen kyllä ennemmin Mondeota!!!!
 

Yhteistyössä