Millainen ihminen pärjää sairaalassa sihteerin työssä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vierailija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vierailija"

Vieras
Millainen ihminen pärjää sairaala/osastonsihteerin työssä? Onko työ vaativaa? Olen luonteeltani rauhallinen ja melko helposti stressantuvaa tyyppiä, kannattaako pyrkiä siihen ammattiin.
 
Huumorintajuinen, nippelitietoa imevä, kaikkien kanssa toimeen tuleva.
Kiire voi olla vaikka sykleissä, esim määrättynä kelloanikaan per päivä tai per viikko.
Tai sitten esim puhelintunnilla on pirun kiire.
 
  • Tykkää
Reactions: Wolt
Asiakaspalveluhenkinen pitää ehdottomasti olla. Joustava ja sietää painettakin. Kyky tulla toimeen erilaisten ihmisten kanssa, halu auttaa ja halu oppia mielettömästi vähän kaikkea kaikista on myös yksi perusedellytys.
 
Mä muuten olen siellä töissä, nimike on nyt erikoissairaanhoidon sihteeri.
Ja ammattipohjana on merkonomi sekä työpaikan puolesta vaadittu sihteerin ammattitutkinto,
jossa oli lisänä hoitohommia.
Lisäksi olen koulutettu hieroja, joten sekin on vähän auttanut, lähinnä toi latinapuoli.
=)
 
Jos olet helposti stressaantuva, niin unohda! Sihteeri on se, joka pitää kaikki langat käsissä ja tietää kaiken ns. kirjoittamattoman tiedon eli kuka on lomalla, kuka kahvilla, kuka potilaan kanssa röntgenissä, kuka toisella osastolla, kuka päivystää ja kuka jakaa lääkkeet. Samaan aikaan puhutaan puhelimessa ja häärätään tietokoneella ja vielä neuvotaan muita mistä löytyy mitäkin. Mä nautin siitä työstä, mutta mä olen semmoinen jokapaikanhöylä enkä stressaa työstä.
 
Kiitos kaikille kommenteista. Eipä taida siis minusta olla siihen ammattiin. Mikähän voisi sopia sitten rauhalliselle, tarkalle henkilölle. Siedän kyllä stressiäkin mutta jatkuva stressi ja hälinä ympärillä voi olla liian kuluttavaa minulle
 
[QUOTE="vierailija";26759326]Kiitos kaikille kommenteista. Eipä taida siis minusta olla siihen ammattiin. Mikähän voisi sopia sitten rauhalliselle, tarkalle henkilölle. Siedän kyllä stressiäkin mutta jatkuva stressi ja hälinä ympärillä voi olla liian kuluttavaa minulle[/QUOTE]

No saahan sitä rauhallinen olla ja tarkka PITÄÄ olla.
Kunhan ei ns. nysvää, se on ko. hommassa kaikkein kamalinta ;)
Ja tosiaan voi olla monta rautaa tulessa, puhelin soi, pari työkaveria tahtoo sulta vastauksen HETI ja samoin voi olla asiakas tai muutama jonossa siinä silmien alla.

Mä oon toisaalta turhankin nopee, enkä niin tarkka mitä pitäis, mutta onneks hommat voi sitte korjata.. Jotenkin. ;)
 
[QUOTE="vierailija";26759326]Kiitos kaikille kommenteista. Eipä taida siis minusta olla siihen ammattiin. Mikähän voisi sopia sitten rauhalliselle, tarkalle henkilölle. Siedän kyllä stressiäkin mutta jatkuva stressi ja hälinä ympärillä voi olla liian kuluttavaa minulle[/QUOTE]

Kirjanpitäjä, tilintarkastaja, joku muu sihteeri, kirjastontäti...
 
Kyllä sinustakin siihe työhön varmasti olisi. Sanoisin että jos on muutaman tai useamman lapsen äiti, niin siitä jos mistä on hyötyä tuohon työhön.
Osaat ehkäpä tehdä ja keskittyä moneen asiaan yhtä aikaa, olet ns nokkela organisoimaan ja suunnittelemaan. Osaat luultavasti työskennellä paineen alla ja levottomassa ympäristössä...
On myös paikkoja jotka ovat Pelkkää sanelujen kirjoittamista, ei ns asiakaskohtaamisia, mutta muuten työyhteisöön kuuluu hoitajat, lääkärit ym joiden kanssa joudut työskentelemään.
Vai olenkomväärässä?
 
Kyllä sinustakin siihe työhön varmasti olisi. Sanoisin että jos on muutaman tai useamman lapsen äiti, niin siitä jos mistä on hyötyä tuohon työhön.
Osaat ehkäpä tehdä ja keskittyä moneen asiaan yhtä aikaa, olet ns nokkela organisoimaan ja suunnittelemaan. Osaat luultavasti työskennellä paineen alla ja levottomassa ympäristössä...
On myös paikkoja jotka ovat Pelkkää sanelujen kirjoittamista, ei ns asiakaskohtaamisia, mutta muuten työyhteisöön kuuluu hoitajat, lääkärit ym joiden kanssa joudut työskentelemään.
Vai olenkomväärässä?

Sihteeri on sihteeri ja tekstinkäsittelijä on tekstinkäsittelijä. Ainakin tossa paikallisessa hospitaalissa tekstinkäsittelijät istuu ihan eri toimistossa eivätkä kohtaa hoitajia ja lääkäreitä, sihteerit ovat niitä jotka istuvat vastaanoton luukulla eivätkä pura saneluita kuin parilla eri osastolla (koska muuta työtä on niin vähän ja/tai sanelut on aina kiireellisiä, esim. leikkausosasto ja päiväkirurginen).
 

Yhteistyössä