Millainen lääkäri on puolisona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lääkärin kanssa yhteen?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minulla oli pitkä suhde gynekologiin. Pimpit on niille ihan sama juttu,kuin mekaanikolle autot, ei se sen kummempaa ole. Kyllä se oman vaimon pimppi on sitten ihan jotain muuta kuin ne joita päivittäin näkee tai riippuu siitä kuinka ja miten usein vaimo on sitä halukas käyttämään hänen kanssaan. Ja sitä paitsi nykyään enemmistö gynekologeista on käsittääkseni naisia.

Alkuperäinen kirjoittaja Jobs are jobs:
"Olipa omituinen aloitus. Kun me ihmiset olemme erilaisia, riippumatta ammatista."

Sanos muuta. Ainut kommentti kirjoitukseesi: Suomessa lääkärien palkat ovat keskimäärin huonommat kuin muualla Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa. Esimerkiksi Pohjoismaissa ne ovat 30-50% korkeammat kuin täällä.

juu ihan samaa olin viestivinäni tuossa sanat vaan solmussa ilmeisesti, eli Suomessa lääkäri ei tosiaankaan saa mitään mahtiliksaa. :) Kysymyksen ymmärtäisin jotenkin paremmin jossain muussa maassa, jossa ylipäänsä on sellainen mahdollisuus enemmänkin vallalla että yhden ihmisen liksalla tullaan hyvin toimeen.

Kyllä ne lääkärit ylenee hurjaa vauhtia. Ensin se oli dosentti, parin vuoden päästä oli jo ylilääkäri. Kirurgi oli. Sit kun yleni, niin vaihtoikin ykstyiselle.

Monessa ammatissa riittää, että on saavuttanut yhden korkeakoulututkinnon (varsinkin kauppakorkeakoulussa moni lukee vain kandiksi asti), mutta lääketieteessä aika harva jättää opintoja kanditasolle, vaan jatkaa ainakin lisensiaatiksi asti.

Jos lääkäri on kiinnostunut sekä tutkimus että hoitotyöstä, niin käytännössä se oikeastaan tarkoittaa sitä, että tutkimustyötä tehdään yliopistolla tai sairaalassa (julkisella puolella) ja sitten sitä rahaa saa siitä hoitotyöstä yksityisellä lääkäriasemalla ja samalla tietty työkokemus karttuu.

Alkuperäinen kirjoittaja sivusta seurannu:
Kyllä ne lääkärit ylenee hurjaa vauhtia. Ensin se oli dosentti, parin vuoden päästä oli jo ylilääkäri. Kirurgi oli. Sit kun yleni, niin vaihtoikin ykstyiselle.

Joopajoo! Kovin on ylennyt äkkiä!
Muuten, "dosentti" on yliopiston virka, ja "ylilääkäri" sairaalan virka. Eli tyyppi oli kahdessa paikassa duunissa ja sitten vielä meni kolmanteen duuniin yksityiselle.

Varmaan luulet, että tuomari tuomitsee lusimaan vankilaan ja varatuomari varavankilaan.

No kyllä mun lääkäri-isäni on ainakin auttanut meitä lapsia ja vaimoaan aina... Ehkä ei ole sellainen paapova, mutta aika harva mies onkaan. Pakostihan lääkäreille kehittyy suhteellisuudentajua siitä, että mikä tauti on oikeasti vakava, mikä ei, eikä sitä enää niin vähästä hätkähdä... Itse olen oppinut ehkä liiankin yliolkaisen suhtautumisen pieniin kremppoihin. Ja joskus niistä on sitten tullut isompia, kun en ole heti tajunnut hakea apua. Mihinkään flunssiin tai kuumeisiin enkä vatsatauteihin en ole tarvinnut lääkäriä, kun oli kotona jo tarpeeksi mittava lääkekaappi ja mahdolliset lääkkeet saattoi joku käydä hakemassa heti. Parempihan se on, ettei ruuhkauta turhaan päivystyksiä. Lapsuuteni on ehkä ollut turhan medikalisoitunut, päänsärkyyn tarjottiin heti särkylääkettä, etc. Aikuisiällä olen oppinut varovaisemmaksi.

Ei-akateemisen heilan jälkeen lääkäripoikaystävä on aivan jumalaisen ihana. Hänelle on siis oikein koulussa opetettu, että PMS-oireet ovat ihan oikeasti olemassa oleva asia, eikä veruke, jonka taakse paetaan itkuisuutta ja selittämätöntä pahaa oloa. Lääkärimies tietää, että silloin täytyy paijata ja tehdä hyvää ruokaa. Lääkärimies ymmärtää myös, että nainenkin on ihminen ja ihmisellä on tiettyjä ruumiintoimintoja - exä kun oli sitä mieltä, että ei ole suotavaa, että nainen istuu pitkään vessassa jne...

Alkuperäinen kirjoittaja naisIHMINEN:
Lääkärimies ymmärtää myös, että nainenkin on ihminen ja ihmisellä on tiettyjä ruumiintoimintoja - exä kun oli sitä mieltä, että ei ole suotavaa, että nainen istuu pitkään vessassa jne...

Niin, näistä ihmisen ruumiin toiminnoista tietämättömiä miehiä on vieläkin, kumma kyllä, maa täynnä. Taitaa olla heillä koulun biologia opiskelematta ja muutenkin yleissivistys vähän niin ja näin. On kyllä eroa amispojalla ja mieslääkärillä. Samoin amistytöllä ja naislääkärillä!

Ainakin minun on vaikea löytää yhteistä keskusteltavaa - ihan yleisiä aiheita ja satunnaisia pohdintoja lukuunottamatta - amislaisten kanssa (aika monella heistä on suoraan sanottuna putkiaivot ja elämäntyyli kädestä suuhun, ei toki kaikilla).

Dr.Phil tyyppinen lääkärismies olisi hyvä vaihtoehto. Ymmärtäväinen, empaattinen, raitis, huolehtiva ja muutenkin kaikin puolin mukava. Jos tulee ongelmia, voitaisiin keskustella asiat selviksi heti eikä kymmenen vuoden mykkäkoulun jälkeen. Katson joka päivä hänen ohjelmansa, siinä vasta viisas mies.

Olen samaa mieltä, että lääkäreitä on erilaisia ja suurin osa aivan tavallisia ihmisiä. Oman hoitoalan ammattini puolesta tiedän, miten vaativaa lääkärin työ on etenkin päivystyksessä isossa sairaalassa ja miten suuret paineet työ mukanaan tuo. Kumppanina ei ehkä ole helppo ymmärtää, millaista painetta ja toisinaan työmäärää, toinen joutuu etenkin päivystäessään kestämään. Jos aloittaa lääkärin kanssa suhteen on yritettävä vaan hyväksyä mahdolliset pitkät päivystykset, työn kuluttavuus ja mieslääkärin kyseessä ollessa se, että toinen työskentelee paljolti naisten kanssa. Uskon että olennaisinta on se, millainen toinen on ihmisenä eikä se, mitä työkseen tekee. Tietysti ihmisen suhtautuminen ja arvostus omaa ammattiaan kohtaan kertoo myös paljon ihmisestä itsestään.

Vastaus kysymykseen: Millainen lääkäri on puolisona? Noh, puolisona on sellainen lääkäri minkä kanssa se toinen on vihitty. Lääkäreitähän on niin monen sorttisia.

Minä olen kaunis, hyvin perinteisellä alalla oleva nainen. Minä ehdin olemaan työpaikallani 5-10
eri miehen kanssa, ennenkuin se oikea mies löytyi, en niin tarkkaan jaksa enää edes muistaa.
Tämä viimeisin mies osti minulle timanttisormuksen ja pääsin vihdoinkin naimisiin ja minusta tuli
oikea rouva.

En tiedä. Tunnen henk. koht. vain naislääkäreitä. Kukaan heistä ei ole lesbo. Miehenään heillä on kyllä ihan kohtalaisen hyvin tienaavia sivistyneitä miehiä.

Yhteistyössä