milloin äitiysloma alkaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
eli siis kun sulla alkaa 35+0 se on eka äitiysloma päivä. Mutta sitä en muista vaikuttaako jotkut pyhät siihen esim joulu silloin voi alkaa muutama päivä aikaisemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joo mutta vaikka aloittaisin 50pv ennen niin voinhan minä jatkaa äitiysloman jälkeen kuitenkin 3v asti lapsen kanssa kotona.

Se vähennetään se 20 päivää sitten tuosta ajasta.

Eli se vaikuttaa vain siihen kuinka paljon saan tukia vai siihen kuinka kauan voin olla lapsen kanssa kotona?
Sori en tajua näitä, vasta ekaa kertaa lueskelen, ekaa odotan. :)

kuinka kauan voin olla lapsen kanssa kotona?

Tähän nimenomaan vaikuttaa. Miksi siis olisit ennen vauvan syntymää nuin kauan kotona? Mieluumminkhan sitä on sitten vauvan kanssa...?

Kukin tietysti tekee niinkuin itse tahtoo.

Vääntäkääs tää mullekin rautalangasta. Esikoisen hoitojuttujen takia jäisin mielelläni jo 50 päivää ennen. Palkattoman hoitovapaan oikeus mulla kuitenkin on siihen asti, kun nuorimmainen täyttää 3 v (eikä 20 päivää ennen sitä). Eikö vaan?

Vääntäkääs tää mullekin rautalangasta. Esikoisen hoitojuttujen takia jäisin mielelläni jo 50 päivää ennen. Palkattoman hoitovapaan oikeus mulla kuitenkin on siihen asti, kun nuorimmainen täyttää 3 v (eikä 20 päivää ennen sitä). Eikö vaan?

Siis just mä tätä kanssa haen. Siis Kelalta saan rahaa hoitovapaalla siihen asti kun lapsi on 3v, aloitan äitiysloman sitten joko 50 tai 30 päivää ennen?

Yhteistyössä