milloin laitatte tontut ikkunaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitirapunen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma-78:
Mä laitan yleensä itsenäisyyspäivän aikoihin tontut. Eilen tein sellaisella lumisprayllä (onpa vaikee sana) ikkunaan "kehykset" ja laitoin silkkipaperista leikattuja lumihiutaleita.
Muaki kiinnostaa tuo lumispray; mistä saa ja paljonko maksaa? Olis ihana tytön huoneeseen laittaa jotain vaihtelua :xmas:

Teen itse aina piimällä nuo lumet. Ei maksa paljoa ja on tosi helppo puhdistaa joulun jälkeen.
Meillä on sit sellaisia silkkipaperi tonttuja, joiden reunat on pahvista ja housut, paita ja lyhty on tehty eri väreistä. Hirveä homma niitä tehdä, mut joka vuosi teen muutaman lisää ei tunnu niin pahalta urakalta.

Ajateltiin viikonlopun aikana saada ainakin keittiöön "jouluikkuna", eli ikkunan väliin pumpulilumi, jonne lapset saa asetella mieleisensä tontut ikkunaa koristamaan :xmas:

joulukalenterit hankitaan myös viikonloppuna, JOS niitä enää on :whistle:

ja ne imukupilla kiinnitettävät tontut laitetaan vasta loppukuusta lastenhuoneiden ikkunaan

Yleensä laitan ekana adventtina joulua, eli jouluverhot, joulu pöytäliinat ja joouluvalot, niin ja muutaman tontun... Mutta tänä vuonna tein sen jo aikasemmin eli viimeviikonloppuna kun meil o tulevana viikonloppuna kaverin häät.
Mun mielestä itsenäisyyspäivänä voi olla joulua(y´tuolla ylempänä joku laitto et ei sovi), koska musta itsenäisyys on hienojuttu! Muistellaan tietty niitä jotka menehty taistellessaan meille itsenäisyyden, mutta ilman heitä ei olisi myös itsenäisyyttä. Joten mulla ainakin on kunnioitus heitä kohtaan, mutta ei se että on jo joululaitettu vie siitä sitä kunnioitusta pois.

Yhteistyössä