Mä laitan tähän useemman lapsen (siskojeni, veljeni, omien muksujeni) kävelemäänoppimiset ni tulee esiin miten eri aikaan muksut tosiaan oppii
siskoni oppi tasan 1v. kävelemään ja törrötteli paikallaan seisoen ilman tukea jo pari kk ennen.
itse lähdin kävelemään 13kk ikäsenä, en muista mitä on ollu puhe seisomaan oppimisesta
toinen siskoni oppi kävelemään 14kk ikäsenä ja lähti juoksemaan heti

pikkuveljeni vasta 16kk ikäsenä oppi kävelemään, oli tosi laiska ja istuikin vasta 9kk iässä eikä pahemmin muutenkaan liikuskellut.
Kaikki osataan tänä päivänä kävellä ihan yhtä hyvin
omat muksut sit..
esikoinen oppi seisomaan vajaa 9kk ilman tukea (tukee vasten vähän vajaa 7kk) ja lähti kävelemään melkein heti kun seisoi ilman tukea ja 10k ikäsenä jo juos :/
kuopus nous tukee vasten reilu 6kk, onneks taidokkaammin mitä esikoinen ja osaa hienosti myös laskeutua, esikoinen kun lenteli jatkuvasti selälleen! kävele ei vielä eikä tarviikkaan, ikää vasta 7kk pikkuisella kova hoppu päästä veljensä perään.
Mun muksut on ollu tosiaan nopeita liikkeelle lähtijöitä, muutenkin hirveen vilkkaita, mut esikoisen kohdalla sit oliki hienomotoriikka "myöhässä"
Kaverin tyttö ollu laiska liikkumaan, lähti ryömimään 9kk iässä ja nyt 15kk kävelee tukee vasten. muutenkin rauhallinen typy. oppi kyllä sitten syömään itse aikasiin ja muuten sorminäppäryyttä.
Turha näistä on alkaa riitelemään, kaikki oppii kävelemään omaan tahtiinsa, toiset aiemmin, toiset myöhemmin... muutaman vuoden päästä ei eroo edes huomaakkaan muuten kun vilkkaudessa