Milloin valmis äidiksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vauvahaaveissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vauvahaaveissa

Vieras
siis mistä tietää milloin on valmis äidiksi?
Mulla ei oo vauvakuumetta ja ajatus raskaudesta sekä
synnytyksestä pelottaa mua. Kuitenkin haluaisimme mieheni
kanssa oman lapsen ku ikää mulla on 34-v.
Eli apua!! mistä sen tietää kykeneekö äidiksi?

Minä ajattelin, että olen aina toivonut perhettä. Minulla ei ole koskaan ollut vauvakuumetta. Raskauden aikana aloin toivoa vauvaa :). Kalenterissa ei ole koskaan hyvää hetkeä! Jos toivot itsellesi lapsia ja lastenlapsia, toimi nyt ;).

Mä olin 18 ku aloin ensimmäistäni odottamaan ENKÄ TODELLAKAAN VALMIS, mutta raskauden myötä kasvoin paljon ja lapsen syntyessä olin niin valmis kun ikinä olisin voinut olla :)

sitten kun on selvittänyt lapsuutensa traumat :) eli oikeasti miettinyt mitä omassa lapsuudessa on mennyt pieleen, mitä tekisi omille lapsilleen toisin. parisuhde oikeasti tasapainoinen.

plus taloudellisen tilanteen täytyy olla kunnossa, mielellään ammatti, kenties työpaikka johon palata.

itselläni ei ollut näistä mitään.

Ei sitä kai mistään tiedäkään.
Mutta miksi haluat lapsen, jos sinulla ei ole edes minkäänlaista vauvakuumetta? Oletko varma, ettei syynä ole vain se, että se ikään kuin kuuluu asiaan? Silloin en ole aivan varma oletko valmis.
Itselläni ainakaan ei ollut minkäänlaista vauvakuumetta, ennen kuin kolmenkympin kieppeillä aloin enenävässä määrin ajatella lapsia ja lapsen saamista.
Aikaisemmin en todellakaan olisi ollut valmis, vaikka toki jos olisin aiemmin lapsen saanut, olisin varmasti tilanteeseen sopeutunut.

Juu..sitä minäkin mietin ett' jos jään oottamaan vauvakuumetta
tai pelkäämään liikaa nii sitte jää lapsi pelkäks haaveeksi!
Taidan nyt kypsytellä päätöstä ja jättää pian pillerit pois kun
enhän tiiä miten nopeesti lapsi tulee jos tulee ku en enää oo
niin nuori! :-)
Kaipasin kai rohkaisua ja sen teiltä nyt sain... KIITOS! :-))

jos ette asu vuokralla jossain narkomaanien ympäröimällä asuinalueella, teillä ei oo kovin monet laskut perinnässä ja maksuhäiriömerkintöjä vielä taustalla. Jos ette oo ollu viimeisen viiden vuoden aikana psykiatrisella osastolla hoidossa tai vankilassa tai päihdevieroituksessa. Jos teillä ei oo aina viikkoa ennen tilipäivää tilit tyhjänä. Jos anoppisi ei käy jo nyt hermoille neuvoillaan. Tässä nyt muutama kriteeri oletteko valmiita vanhemmiksi. Joku muu voi jatkaa listaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Sussu:
Mä olin 18 ku aloin ensimmäistäni odottamaan ENKÄ TODELLAKAAN VALMIS, mutta raskauden myötä kasvoin paljon ja lapsen syntyessä olin niin valmis kun ikinä olisin voinut olla :)

peesaan, ei se ikä merkitse onko valmis vai ei, äidiksi kasvetaan. :heart:

Äidiksi on valmis silloin kun on pakko olla äiti pienelle ihmiselle. Silloin teet parhaasi mihin pystyt. Itse tulin äidiksi jo 10 vuotta sitten 24-vuotiaana.

Kyllä muaki mietityttää synnytys ja se vauvan tulo ja raskaana oon :D Vieläpä hoidoilla lapsi saanu alkunsa. Ei kai sitä kokonaan oo valmis vauvan tuloon ku vasta sitten ku se syntyy. Tässä raskauden aikana huomaa kyllä, miten siihen äidiksi tuloon kasvaa pikkuhiljaa :)
Luotan siihen, että tulen olemaan lapselleni maailman paras äiti, vaikka välillä asia kauhistuttaakin.

Alkuperäinen kirjoittaja hmph:
Siinä 9kk:n aikana ehtii kyllä oppia ihan automaattisesti siihen hommaan. =)

Minun mielestä sitten se oppiminen vasta alkaa kun lapsi on putkahtanut ulos, tuo 9 kk siihen verrattuna lepolomaa (ainakin minulla kun ei mitään pahempia raskausoireita).

Alkuperäinen kirjoittaja ui:
Ei koskaan jos rupee odottaan oikeeta hetkeä. Äidiksi kasvaa vasta sitten lapsen myötä tai useimmat kasvaa.

Jotkut tietävät jo tyylin alakoulusta asti montako lasta haluavat. Joillakin se äidinvaisto nukkuu sikeästi - joillakin ei herää ikinä.
Nimim. 32v. ensimmäistä odottava

Yhteistyössä