Milloinkahan tuo Temosten perheidylli kaatuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kade, minäkö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Antakaa nyt toisten olla onnellisia vaan :)

kun ei pysty, kun tämä oma elämä on niin ankeeta ja kamalaa, enkä pärjää, vaikka on vaan 2 lasta, eikä yhtään eläimiä :) kateeksihan tuollainen täydellisyys käy.

Minulle heistä aina on välittynyt jotenkin lämmin ja sellainen "näin meillä"-kuva.
Ei siis sellainen pipo tiukalla leikkipuistossa ja sykemittari taskussa-meininki.

Että ehkä osaavat myös antaa itselleen luvan tehdä asiat omalla tavalla eikä seurata niin paljon miten kuuluisi tehdä, olla ja elää.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja haluaisin maatilan:
No asuuhan niiden vanhemmat lähistöllä, että saavat apua.

sen Olgan vanhemmat oli joutunut kyllä myymään jonkun rakkaan kotitalonsa, että olivat päässeet muuttamaan näiden viereen asumaan (ja varmaan ilamaisiksi orjiksi samalla)

saattaahan se olla, että Olgan sisaruksetkin ois tarvinnut vanhempiensa apua, en tiedä...

Niinpä tietysti :kieh:
Mua ei vanhemmat ole koskaan auttaneet, mutta siskoa passataan kyllä.

Eilisessä hesarissa oli just kolumni tosta Kotivinkin jutusta. Miten se on niin idylli, kun joku julkkis asuu noin, mutku tavis elää noin, ei se olekaan hohdokasta...

Kyllä sitä vähän aikaa jaksaa, mutta pari tuommosta pari vuotiasta ja yksi kuusiviikkonen vauva on jo itsessään aika haastellinen yhtälö. Katsotaanpa vaikka vuoden päästä uudelleen tilannetta ;)

Mä kans luin just kotiin tulleesta postin asiakaslehdestä heistä ja olin ihan et apuuua!

Sanoin miehellekin et kuuntele nyt: ensiksikin ne asuu vanhassa talossa maalla, okei. Sit niil on eläimiä, okei. Sit ne viljelee kauheasti ite, joo-o.... ja sit just on sijoituslapsiakin! Niil on meidän elämä! Mutta ainakin kolme sellaista!

Alkuperäinen kirjoittaja Halikatti:
Mä kans luin just kotiin tulleesta postin asiakaslehdestä heistä ja olin ihan et apuuua!

Sanoin miehellekin et kuuntele nyt: ensiksikin ne asuu vanhassa talossa maalla, okei. Sit niil on eläimiä, okei. Sit ne viljelee kauheasti ite, joo-o.... ja sit just on sijoituslapsiakin! Niil on meidän elämä! Mutta ainakin kolme sellaista!

joo, siis unohdin kokonaan, että he ovat myös ruoan suhteen miltein omavaraisia! kaikki viljellään itse ja tietenkin spelttiä, eikä vehnää laitetaan leipään! auuuhhhh!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja haluaisin maatilan:
No asuuhan niiden vanhemmat lähistöllä, että saavat apua.

sen Olgan vanhemmat oli joutunut kyllä myymään jonkun rakkaan kotitalonsa, että olivat päässeet muuttamaan näiden viereen asumaan (ja varmaan ilamaisiksi orjiksi samalla)

saattaahan se olla, että Olgan sisaruksetkin ois tarvinnut vanhempiensa apua, en tiedä...

Niin joo, että vanhemmilla ei ole päätösvaltaa itsensä suhteen, vai? "Joutuneet.." Huhhuh. Samaa sarjaa kuin ne voivottelut, kun jonkun mummo alkaa hoitamaan lapsia äidin palattua töihin; suurin osa on varmasti vain käsittämättömän kateellisia. Ei kukaan voi olla niin tyhmä, että edes luulisi että tuollaiseen isoon juttuun voi ketään pakottaa tai painostaa. Omasta halusta se lähtee.

Musta ihana perhe, ja nämä ketjut kyllä saa sitä Suomessa loppuunkulumatonta kateuskorttia heilahtamaan aina. Että JOS niillä nyt onkin kaikki vielä hyvin niin hähhää, kyllä se elämä vielä opettaa jne.. ;)

Joillekin tuollainen elämä vain sopii, jotkut ovat luonteeltaan hyvin aikaansaavia ihmisiä ja nämä Temoset kuulostavat juuri sellaisilta.
Ihan tyhmää alkaa heidän elämäänsä (tai ylipäänsä kenenkään) arvostelemaan... Itse olen ainakin niin tyytyväinen omaan elämääni ettei ole heitä tarvetta kadehtia, ihan hyvä vain että erilaisia perheitä on.

Alkuperäinen kirjoittaja No:
Minä en voi kuin ihmetellä moista energian määrää.

jos niillä on adhd ;)
Mut oikeesti ei voi olla sitäkään ihmettelemättä, mikä tarve heillä on päteä tuota "täydellistä elämäänsä" jokaisessa lehdessä...

Olen jo aiemmin ihmetellyt miten joku voi toteuttaa kaiken tuon. Kuulostaa ihanalta mutta hengästyttävän kiireiseltä. No jotkut on aikaansaavia tai sitten vaatii niitä ilmaisia ja puoli-ilmaisia orjia.

Alkuperäinen kirjoittaja Vernis:
Joillekin tuollainen elämä vain sopii, jotkut ovat luonteeltaan hyvin aikaansaavia ihmisiä ja nämä Temoset kuulostavat juuri sellaisilta.
Ihan tyhmää alkaa heidän elämäänsä (tai ylipäänsä kenenkään) arvostelemaan... Itse olen ainakin niin tyytyväinen omaan elämääni ettei ole heitä tarvetta kadehtia, ihan hyvä vain että erilaisia perheitä on.

Mä olen ehkä vähän kateellinen, mutten niin pahasti että pitäis tällaisella palstalla alkaa pahaa toisille toivomaan/manaamaan. Tiedostan silti sen, ettei minusta olisi tuollaiseen elämään. Aikaansaava olen kyllä, enkä ole koskaan ymmärtänyt miten jollakulla voi olla rankkaa yksin yhden lapsen kanssa kun itse mennyt aina yksin kahden, nykyään kolmen lapsen kanssa (en tarkoita nyt yksinhuoltajuutta vaanesim. kaupungille liikkumista yksin lasten kanssa). Ja kahdella ekalla ikäeroa vain vuosi.
Moni ihmettelee miten mä ehdin kaikkea (harrastan käsitöitä, kulutan aikaani paljon tietokoneella, vien lapsia harrastuksiin, harrastan hyväntekeväisyyttä ja vapaaehtoistyötä, katson paljon tv:tä) mutta se on vaan järjestelykysymyksiä ja asiat pitää laittaa tärkeysjärjestykseen. Jos mun lapseni tarvitsee mua, ei mulla ensimmäisenä ole mielessä että voi, voi, pyykitkin pitäis pestä. Ne kyllä odottaa.
Ja ei, isovanhemmat eivät ole myöskään apuna, eikä liioin sisarukseni. Mies on yleensä viikot reissuhommissa, joskus viikonloputkin.
Mutta Temoset, kaikkea hyvää heille! <3

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

jos niillä on adhd ;)
Mut oikeesti ei voi olla sitäkään ihmettelemättä, mikä tarve heillä on päteä tuota "täydellistä elämäänsä" jokaisessa lehdessä...

Onkohan ne kuitenkaan itse tarjonneet haastatteluja, vai olisiko pyydetty lehden puolesta?

Ehkä haluavat haastatteluihin suostumalla esim. tuoda julkisuutta ekojutuille, sijaisperhetoiminnalle jne.. Ei siihen välttämättä hyperitsekkäitä motiiveja tarvitse olla. Voi olla sillä periaatteella, että haastatelkoot niin kauan kuin kiinnostaa.

jos niillä on adhd ;)

Voiskohan olla niin että heiltä on pyydetty haastatteluita, eivät ole itse itseään tyrkyttäneet? Ja miksi kieltäytyä hyvällä maulla tehdystä haastattelusta jos siitä saa rahaa perheen elatukseen? En mä ainakaan kieltäytyisi.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
hienoa, jos ovat onnellisia =)
minust tuollanen panettelu "täydellisen elämän" kaatumisesta ei voi olla muutakuin omaan elämään tyytymättömän ihmisen puhetta :/

mä olen kyllä samalla linjalla. Kaikilla on päivässä käytettävänä sama määrä aikaa, on eri asia miten sen käyttää. Heillä ei varmasti ole juuri kodin ulkopuolisia harrastuksia ainakaan kovin usein.

Alkuperäinen kirjoittaja eeve:
minust tuollanen panettelu "täydellisen elämän" kaatumisesta ei voi olla muutakuin omaan elämään tyytymättömän ihmisen puhetta :/

mä olen kyllä samalla linjalla. Kaikilla on päivässä käytettävänä sama määrä aikaa, on eri asia miten sen käyttää. Heillä ei varmasti ole juuri kodin ulkopuolisia harrastuksia ainakaan kovin usein.

Niin ja istuuko he tällä tavalla nettipalstoilla kuten me? Tämänkin ajan voisi toki käyttää hyödyllisemminkin. ;)

Saanko lisätä vettä myllyyn? Pariskunta oli taannoin jossain keskusteluohjelmassa, olisko ollut aamusydämellä, ja siinä kävi muistaakseni ilmi, että Olgan vanhemmat on muuttaneet siihen lähelle, koska äiti on sairas ja tarvitsee/tulee tarvitsemaan apua. Eli isovanhemmista ei välttämättä ole apua, vaan HEkin tarvitsevat nuoremman pariskunnan apua...

Minusta ihana perhe ja pariskunta. Energian määrä ja periaatteiden mukaan eläminen todella arvostettavaa!

jos niillä on adhd ;)

Jos vaikka rahan tarve ;)

Mä olen lukenut juttua kahdesta lehdestä, ja niistä välittyi reipas ja lämminhenkinen kuva =)

Juur näin. :) Jotenkin tuli ihan vittuuntunut fiilis kun tulin aukaisseeksi tämän ketjun. "Kohta tulee että ne eroo" yms... Nyt munkin on pakko vetää esiin se kuuluisa keteuskortti! ;)

Yhteistyössä