Milloinkahan tuo Temosten perheidylli kaatuu?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kade, minäkö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja No:
Minä en voi kuin ihmetellä moista energian määrää.

jos niillä on adhd ;)
Mut oikeesti ei voi olla sitäkään ihmettelemättä, mikä tarve heillä on päteä tuota "täydellistä elämäänsä" jokaisessa lehdessä...

Niitä voi olla pyydetty tekemään lehtijuttuja. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä tunsin Nooran ja perheen kotikaupungissani. Ne oli silloin TOSI mukavia, ei mitään leuhkoja todellakaan. Äitinsä tunsin (työnsä puolesta, oli mun ope) ja voin todella sanoa, että mukavampaa, rennompaa ihmistä ei ollutkaan. Aivan ihana, ja ehdottomasti yksi suosikkiopeista. Ei yhtään ihme, että lapsista kasvoi tuollaisia ihmisiä.

Hyvin oot tuntenut kun kutsut ks. ihmistä sen roolihahmon nimellä. :D
 
Että oli vapauttava ja ihana ketju vähään aikaan, kiitos siitä! Itse en pitänyt tätä pahanhaluamisena, eikö sitä saa sanoa, jos on kade toisten ihanannäköisestä elämästä?! Musta oli helpottavaa huomata, että en ollut ainut, joka tuntee, ettei pysty samaan, vaikka haluaisikin. Ja se harmittaa!!!!!
 
Mä luin heistä myös sen Kotivinkin jutun ja jotenkin liian idyllin ja täydellisen oloista ollakseen totta. Tietysti toimittaja kirjoittaa sellaisen jutun kuin haluaa ja tarkoituksena varmaan on ollutkin hakea tuollaista ihanaa maalaisidylliä, kauniita kuvia jne. Todellisuuss on aivan varmasti jotain ihan muuta, koska kukaan ei tuollaista pysty pyörittämään kuten lehtijutussa annettiin ymmärtää. Aivan samanlaista perhe-elämää siellä vietetään kuin muuallakin. Jos meidän perheestä tultaisiin tekemään lehtijuttua, totta kai meilläkin olisi koti viimeisen päälle kiillotettu, tukka ja vaatteet ojennuksessa, lapset puhtaita ja kauniissa vaatteissa ja varmasti kertoisin, kuinka ihanaa meidän elämä on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kultahamsteri:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja No:
Minä en voi kuin ihmetellä moista energian määrää.

jos niillä on adhd ;)
Mut oikeesti ei voi olla sitäkään ihmettelemättä, mikä tarve heillä on päteä tuota "täydellistä elämäänsä" jokaisessa lehdessä...

Niitä voi olla pyydetty tekemään lehtijuttuja. =)

Silloin yhdessä tv-ohjelmassahan ne nimenomaan sanoi, että monta kertaa oli pyydetty ennen kuin suostuivat, koska tuntuu nololta "esitellä" elämäänsä, jonka kokee täysin tavalliseksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Halikatti:
Että oli vapauttava ja ihana ketju vähään aikaan, kiitos siitä! Itse en pitänyt tätä pahanhaluamisena, eikö sitä saa sanoa, jos on kade toisten ihanannäköisestä elämästä?! Musta oli helpottavaa huomata, että en ollut ainut, joka tuntee, ettei pysty samaan, vaikka haluaisikin. Ja se harmittaa!!!!!

Jokainen pysyy elämään unelmaelämäänsä. Mitä kadehtimista tuossa on?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku Taikinaterapia:
Alkuperäinen kirjoittaja kultahamsteri:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja No:
Minä en voi kuin ihmetellä moista energian määrää.

jos niillä on adhd ;)
Mut oikeesti ei voi olla sitäkään ihmettelemättä, mikä tarve heillä on päteä tuota "täydellistä elämäänsä" jokaisessa lehdessä...

Niitä voi olla pyydetty tekemään lehtijuttuja. =)

Silloin yhdessä tv-ohjelmassahan ne nimenomaan sanoi, että monta kertaa oli pyydetty ennen kuin suostuivat, koska tuntuu nololta "esitellä" elämäänsä, jonka kokee täysin tavalliseksi.

Aijaijai. :D
 
Tervetuloa vaan maalle. Kyllä maalla on mukavaa. Ei kaupunkilaiset pysty mitenkään ymmärtämään miten erilaista elämä maatilalla voi olla. Maa antaa ainakin meille voimaa jatkaa eteenpäin. Ja mitä tähän kyseiseen perheeseen tulee, harvoilla ihmisillä on jalat niin tukevasti isänmaassa kuin heillä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja yksi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä tunsin Nooran ja perheen kotikaupungissani. Ne oli silloin TOSI mukavia, ei mitään leuhkoja todellakaan. Äitinsä tunsin (työnsä puolesta, oli mun ope) ja voin todella sanoa, että mukavampaa, rennompaa ihmistä ei ollutkaan. Aivan ihana, ja ehdottomasti yksi suosikkiopeista. Ei yhtään ihme, että lapsista kasvoi tuollaisia ihmisiä.

Hyvin oot tuntenut kun kutsut ks. ihmistä sen roolihahmon nimellä. :D

No joo, vähän väsy. Olin Olgan siskon Veeran kanssa samaan aikaan koulussa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kun itsellä menee päin helvettiä:
kateutta, kateutta. sitähän täällä katkerien palstamammojen keskuudessa riittää

Voi ei. Miks mä olisin kateellinen jonku muun elämästä? Mulla on ihan oma, omanlaiseni elämä, jota en taatusti vaihtaisi mihinkään temosiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kun itsellä menee päin helvettiä:
kateutta, kateutta. sitähän täällä katkerien palstamammojen keskuudessa riittää

Voi ei. Miks mä olisin kateellinen jonku muun elämästä? Mulla on ihan oma, omanlaiseni elämä, jota en taatusti vaihtaisi mihinkään temosiin.

kalikka kalahtaa..
 
Olettehan kateellisia! Onhan tuossa paljonkin mistä olla kateellinen. Kyllä kai te nyt nimettöminä sentään kehtaatte sen sanoa, että olen kateellinen! Miksi muuten pitää nälviä toisen elämää, ja toivoa eroa tai muuta, "milloin perheidylli romahtaa"... Hitto mitä kateellisia pissapäitä!
 
Että ihmisiä on monen laisia? Toiset hengästyy kun vain lukevat tuosta, mutta se on paljon kiinni asenteesta ja siitä, mitä haluaa elämältään.

Mulle ei tuollanen sopis sitten yhtään, mä olisin ihan hermoherneenä IHAN koko ajan. Mutta sitten taas mulla on kaveri, joka hoitelee eläimet ja lauman lapsia siinä sivussa, tekee kaikki leivät myös itse. En ole koskaan tavannut ketään yhtä rentoa ja rauhallista ihmistä. Hänelle lasten hoitaminen ei ole ongelma sitten alkuunsakaan, kaikki tuntuu sujuvan sinä sivussa, hermoja menettämättä, eikä mistään stressata. Yllättävän usein hänet voi kyläilemään mennessään löytää istumasta kahvikupin kanssa omenapuun varjossa, ihan kaikessa rauhassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä luin heistä myös sen Kotivinkin jutun ja jotenkin liian idyllin ja täydellisen oloista ollakseen totta. Tietysti toimittaja kirjoittaa sellaisen jutun kuin haluaa ja tarkoituksena varmaan on ollutkin hakea tuollaista ihanaa maalaisidylliä, kauniita kuvia jne. Todellisuuss on aivan varmasti jotain ihan muuta, koska kukaan ei tuollaista pysty pyörittämään kuten lehtijutussa annettiin ymmärtää. Aivan samanlaista perhe-elämää siellä vietetään kuin muuallakin. Jos meidän perheestä tultaisiin tekemään lehtijuttua, totta kai meilläkin olisi koti viimeisen päälle kiillotettu, tukka ja vaatteet ojennuksessa, lapset puhtaita ja kauniissa vaatteissa ja varmasti kertoisin, kuinka ihanaa meidän elämä on.

Se Olgan kolumni kasvihuoneen rakentamisesta oli jo ihanan arkirealistinen :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja ..ja koira älähtää:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kun itsellä menee päin helvettiä:
kateutta, kateutta. sitähän täällä katkerien palstamammojen keskuudessa riittää

Voi ei. Miks mä olisin kateellinen jonku muun elämästä? Mulla on ihan oma, omanlaiseni elämä, jota en taatusti vaihtaisi mihinkään temosiin.

kalikka kalahtaa..

Osuiko nilkkaan? :D
 
Kaikkea hyvää Temosille.

Mutta kun toisaalta ollaan niiiin ympäristötietoisia, sit toisaalta hups vaan ajellaan työmatkat omalla autolla (toki, ku julkisilla ei pääse). Muutoinkin oikeasti ekoteko olisi asua Temosten elämänasenteella kaavoitetulla taajama-alueella kaukolämmön piirissä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kaikkea hyvää Temosille.

Mutta kun toisaalta ollaan niiiin ympäristötietoisia, sit toisaalta hups vaan ajellaan työmatkat omalla autolla (toki, ku julkisilla ei pääse). Muutoinkin oikeasti ekoteko olisi asua Temosten elämänasenteella kaavoitetulla taajama-alueella kaukolämmön piirissä...

Niin se Olgakin sanoi Kotivinkin artikkelissa, että kaikkein ekologisinta olisi asua kaupungissa, mutta kun eivät siellä viihdy!

Ottaako päähän, kun tiesivät sen jo itsekin, etkä päässyt pätemään?
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kaikkea hyvää Temosille.

Mutta kun toisaalta ollaan niiiin ympäristötietoisia, sit toisaalta hups vaan ajellaan työmatkat omalla autolla (toki, ku julkisilla ei pääse). Muutoinkin oikeasti ekoteko olisi asua Temosten elämänasenteella kaavoitetulla taajama-alueella kaukolämmön piirissä...

Niin se Olgakin sanoi Kotivinkin artikkelissa, että kaikkein ekologisinta olisi asua kaupungissa, mutta kun eivät siellä viihdy!

Ottaako päähän, kun tiesivät sen jo itsekin, etkä päässyt pätemään?

Ei. Jonkunhan siellä maallakin pitää asua, että meillä urbaaneilla ihmisillä olis sitä idylliä, mitä kaks kertaa kesässä tillistellä. Tässä on musta vain isompikin ongelma kaikenmaailman ympäristöhöhöjen joukossa, että kovin halutaan sitä omaa idylliä perustella ekologisuudella ja ties millä. Siis ensin toteutetaan haave (missä sinänsä ei mitään pahaa ole, ei se multa pois ole) ja sitten keksitään ympäristöperusteet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Ei hyvän tähden, mitä rääpimistä taas. :o

Meiltä puuttuu tosta sijaislapset ja hevosia on vähemmän. Kestovaippoja en käytä, ompelen niitä muille.
Eikä viljellä itse, mutta marjat, omenat, tomaatit ja perunaa kyllä, metsästä hyödynnetään sienet yms.

Kaupungista maalle muuttaneena olen huomannut ainakin sen eron, että kun sitä tekemistä on vähän enemmän kuin riittävästi, niin siitä myös tulee sitä energiaa.
Mullakin oli lähiössä paritalossa vaikeuksia saada laitettua edes tiskit koneeseen. Täällä ehtii ja jaksaa ihan erilailla yhtä sun toista ja kolmattakin ihan tosta noin vaan.

Mitä pahaa siinä on, että joku elää kuten haluaa? Ja vielä kertoo sen vaikka lehdessäkin, jos pyydetään. (Ei ne välttämättä ollenkaan niitä juttuja sinne itse tyrkytä.)
Mä en edes ole minkään valtakunnan julkkis, ja multakin pyydettiin. Suostuinkin, ajattelin että jos joku haluaa tällaisesta elämästä lukea, niin mikäs siinä sitten.
Taitaa kuitenkin jäädä tekemättä se juttu...

Mie oon samaa mieltä. Maalla oikeesti jaksaa tehä enemmän oikeita asioita kun ei oo kaikkee turhaa häiriötekijää kuten kaupungissa on koko ajan. Outoa kateellisuutta heti kun joillakin menee hyvin :( Pariskunta mulle työstä tuttu ja en epäile mitään luurankoja olevan kaapissa, terveen tuntuisia ihmisiä, joilla on jalat tukevasti maassa ja elämänarvot kohdallaan.
 

Yhteistyössä