Miltä kuullostaa? (Vhh-ruokavalio apuna painonpudotuksessa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ~SeaWind~
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mulla tulee vaan mieleen et jos oot ennen syöny miten sattuu niin pystytkö pysymään noin tiukassa ruokavaliossa? eikö olis helpompi jos asteittain vähentäis/tekis terveellisemmäks

Tunnen itseni todella hyvin, ja tiedän jo nyt sanoa että ei onnistu. Multa ei tuommonen asteittainen tai "pikkuhiljaa" tyyli onnistu, jos edes yrittäisin niin antaisin kokoajan itselleni anteeksi kaikenlaisia repsahduksia. Mitä tiukempaa niin sen helpompaa. Samana päivänä kun aloitin tämän elämäntaparemontin, lopetin myös tupakoinnin. Senkin tein niinkuin seinään, suoraa punaisesta tupakasta, ja melkein kaksi askia päivässä tadista. Ei mitään pikkuhiljaa hissutteluja, minulla toimii ainoastaan nopeat ja radikaalit, välittömät muutokset, kunhan olen tarpeeksi motivoitunut ja halu muuttua lähtee minusta itsestäni. Nyt minulla on motivaatiota enemmän kuin tarpeeksi, nimittäin perheenlisäys. Haluan mahdollisimman pian perhenlisäystä mieheni kanssa, mutta koska takana on yksi hyvin ikävästi päättynyt riskraskaus, niin juteltiin miehen ja lääkärin kanssa että ennen seuraava raskautta pitäisi saada pois -15% painosta. Oma tavoite on vielä korkeampi, mutta lääkäri on tyytyväinen tuohon.

Kyllä nyt laitan kertaheitolla itseni 100% likoon, ja vuonna 2016 aion olla jo täysin normaali painoinen. Raskauteen annan itselleni luvan heti kun on -25kg, eli mahdollisestinjops tämän vuoden puolella! Oma äitini teki samoin, painoi aluksi 113kg, alkoi pudottaa painoa, tuli raskaaksi kun painoa oli 91kg, ja heti seuraavana päivänä synnyksestä äidin paino oli 64kg!! Eli 27kg putosi vielä raskausaikanakin.

Tunnen itseni todella hyvin, ja tiedän jo nyt sanoa että ei onnistu. Multa ei tuommonen asteittainen tai "pikkuhiljaa" tyyli onnistu, jos edes yrittäisin niin antaisin kokoajan itselleni anteeksi kaikenlaisia repsahduksia. Mitä tiukempaa niin sen helpompaa. Samana päivänä kun aloitin tämän elämäntaparemontin, lopetin myös tupakoinnin. Senkin tein niinkuin seinään, suoraa punaisesta tupakasta, ja melkein kaksi askia päivässä tadista. Ei mitään pikkuhiljaa hissutteluja, minulla toimii ainoastaan nopeat ja radikaalit, välittömät muutokset, kunhan olen tarpeeksi motivoitunut ja halu muuttua lähtee minusta itsestäni. Nyt minulla on motivaatiota enemmän kuin tarpeeksi, nimittäin perheenlisäys. Haluan mahdollisimman pian perhenlisäystä mieheni kanssa, mutta koska takana on yksi hyvin ikävästi päättynyt riskraskaus, niin juteltiin miehen ja lääkärin kanssa että ennen seuraava raskautta pitäisi saada pois -15% painosta. Oma tavoite on vielä korkeampi, mutta lääkäri on tyytyväinen tuohon.

Kyllä nyt laitan kertaheitolla itseni 100% likoon, ja vuonna 2016 aion olla jo täysin normaali painoinen. Raskauteen annan itselleni luvan heti kun on -25kg, eli mahdollisestinjops tämän vuoden puolella! Oma äitini teki samoin, painoi aluksi 113kg, alkoi pudottaa painoa, tuli raskaaksi kun painoa oli 91kg, ja heti seuraavana päivänä synnyksestä äidin paino oli 64kg!! Eli 27kg putosi vielä raskausaikanakin.

okei, no sit toi on sulle varmasti hyvä :) tsemppiä painonpudotukseen ja hienoa että lopetit myös tupakoinnin!

Sähän voisit kokeilla ihan normaalis ruokavaliota jos bmi on noin korkea ! :) Ihan reilusti kasviksia ja syöt lautasmallin mukaan :) Mun tuttava laihdutti tuolla tyylillä jo 30kg ja loput 20kg vhh dieetillä. Nyt on normaalipainoinen ja syö normaalisti lautasmallin mukaan.

Eli tässä on aika tarkalleen minun ruoat mitä päivän aikana syön, samat toistuu lähestulkoon päivittäin. Tarkoituksena laihduttaa tehokkassti, vähähiilihydraattisella ruokavaliolla.

Aamupala
Marjasmoothie

Välipala
1 hedelmä, yleensä omena.

Lounas
150g Raejuustoa
150g Tonnikalaa
200g suolakurkkua

Päivällinen
200g broileria
1 keitetty kananmuna
Keitetjä porkkanoita
Reilusti salaattia

Iltapala
Rahkaa ja Marjoja

Lisäksi B, C, ja D, sekä E -vitamiinit päivittäin. Ja paljon nestettä! Mitä mieltä olette? Varmaan heti tulee haukut epäterveellisestä ja liian radikaalista ruokavaliomuutoksesta. : D

Ei pahalla, mutta ottaisit selvää, mitä on VHH ennenkuin sanot sitä noudattavasi.

Jos et vielä älynnyt, niin kokoajan olen tekemässä tuolle BMI:lle jotain! Korkeimmillaan se on ollut jopa 49! Eikö ollutkin mukavaa käydä kääntämässä veistä haavassa? Nyt on varmaan tosi aikuinen ja ylpeä olo, hyvä sinä!

Stten ihmetellään kun ylipainoiset eivät laihduta, en yhtään ihmettele miksi moni ei uskalla ryhtyä, kun neuvoja kysyessäkin heti hyökätään kimppuun ja halutaan vielä vähän piikitellä, kun muutaman vuoden päästä tällä ihmisellä ei välttämättä enää ole sitä ylipainoa jota käyttämällä voisi vielä vähän nöyryyttää ja alentaa ihmisen itsetuntoa. Ai että se on sitten mukavaa saada toiselle lisää itseinhoa, kun itse on niin täydellinen. (:

Siksi sulle kuittaillaan, kun sanot noudattavasi VHH:ta, vaikka et siitä mitään tiedä. Et tunnu tietävän edes mikä on hiilihydraatti.
Sun laihdutusta ei mollata!

Komppaan edellistä. Ei tuo ole vhh:ta, vaan ihan normilaihtari. Vhh:lla on monia etuja verrattuna tuohon kituilulaihduttamiseen, kuten se ettei ole niin saatanallinen nälkä koko ajan. Jos minä söisin tuon aloitusviestin mukaisesti niin olisin jo puolitapäivin valmis syömään jonkun työkaverin. Tai naapurin koiran. Laihdutus sinänsä kannattaa aina jos bmi on yli 30. Terveimmillä ja pitkäikäisimmillä ihmisillä bmi ei suinkaan ole alle 25 vaan siinä 25 ja 30 välissä...

En ole sanonut noudattavani hiilihydraatiTONTA ruoka valiota, vaan VÄHÄhiilihydraattista. Teidän mielestännekö tuossa on kamalan paljon hiilihydraatteja? Niitä toki on, mutta _VÄHÄN_. Mutta ilmeisesti teidän mielestänne minun pitänee siirtyä suklaa-pulla-karkki-kakku-pitsa-burgeri-rasva-sokeri-läski linjalle, sinnehän me läskin ihrapallot kuulutaan.

Naurettavaa tulla arvostelemaan ihmistä joka taistelee hänelle toistaiseksi OUDON asian kanssa oman terveytensä puolesta! Vai oletatteko, että jos painan 130kg, niin minulla on vuosien kokemus "karppauksesta". Jeesus vie miten pöjä sanakin. "Mitä te teette?" - Me karppaillaan!

Te jos tiedätte paremmin, voisitte nälvimisen sijasta ehkä keskittyä neuvomaan sellaista, jolla ei ole kokemusta! Mutta hei, ettehän te halua että maailman läskit laihtuu, on vain mukavaa katsoa ja nauraa vierestä noita valtavia ihrakasoja, kunhan oma napa näyttää pelisitä hyvältä! :)

Turhaan ap täällä riehut ja mesoat, OTA SELVÄÄ ASIOISTA ENNENUIN PUHUT!
-niin muutkin ovat tehneet, ihan itse, eivätkä odota valmiita ruokalistoja toisilta...

ai muka 27kg raskausaikana.. tuskimpa..

Ei tässä ketjussa kukaan mallin mitoissa ole. Ite ollut painavimmillani 108 kiloa, nyt 30 vähemmän. Semmoista ei olekaan kuin "hiilihydraatiton ruokavalio". Ja kyllähän tässä neuvotaan, ihmeellisen aggressiivinen asenne sulla. Tuo ei ole karppausta vaan normi "vähän kaloreita" ruokavalio, mutta suhteellisen paljon kaloreita tulee kuitenkin hiilareista, koska rasvasta ei tule juuri lainkaan.

Karppaajat korvaavat hiilihydraatit rasvalla. Liian vähärasvainen ruokavalio aiheuttaa jo vaikeuksissa olevalle kropalle hormonaalisia ongelmia, ja niitä tuskin haluat. Ei sillä läträtä tarvitse (minä kyllä läträän) mutta valitse aina täysrasvaisia tuotteita, älä syö rasvatonta broileria vaan jotain rasvaisempaa lihaa, laita marjasmoothieen vaikka avokadoa, käytä voita ja oliiviöljyä.

En ole sanonut noudattavani hiilihydraatiTONTA ruoka valiota, vaan VÄHÄhiilihydraattista. Teidän mielestännekö tuossa on kamalan paljon hiilihydraatteja? Niitä toki on, mutta _VÄHÄN_. Mutta ilmeisesti teidän mielestänne minun pitänee siirtyä suklaa-pulla-karkki-kakku-pitsa-burgeri-rasva-sokeri-läski linjalle, sinnehän me läskin ihrapallot kuulutaan.

Naurettavaa tulla arvostelemaan ihmistä joka taistelee hänelle toistaiseksi OUDON asian kanssa oman terveytensä puolesta! Vai oletatteko, että jos painan 130kg, niin minulla on vuosien kokemus "karppauksesta". Jeesus vie miten pöjä sanakin. "Mitä te teette?" - Me karppaillaan!

Te jos tiedätte paremmin, voisitte nälvimisen sijasta ehkä keskittyä neuvomaan sellaista, jolla ei ole kokemusta! Mutta hei, ettehän te halua että maailman läskit laihtuu, on vain mukavaa katsoa ja nauraa vierestä noita valtavia ihrakasoja, kunhan oma napa näyttää pelisitä hyvältä! :)

Hiilihydraatitonta ruokavaliota ei olekaan. Mutta tuo sinun esimerkkisi ei ole edes vähähiilihydraattista. Sun on kyllä ihan itse etsittävä tieto VHH:sta. Siten tiedät mitä syödään ja ennenkaikkea miksi. VHH ei ole niin yksinkertainen. Voi joutua säätämään aika paljon ennenkuin löytyy oma taso. Siksi yleispäteviä tarkkoja neuvoja on täällä vaikea antaa. Koita nyt rauhoittua, sinua eikä sun laihdusta ei arvostella, vaan tiedon puutetta.

Kuka luulee että ap tietää laihdutuksesta mitään ? Eihän varmaan olisi lihava jos tietäisi. Keskustelupalstan tarkoitus on kysellä ja jutella. Ei vittuilla toiselle tietämättömyydestä. Ap varmaan on googlannut ja sen pohjalta mietti tuota päiväruoat- esimerkkiä.

Ja teille jotka nauroivat ap:n ruokaesimerkeille, tuo on lähellä vhh ruokavaliota vaikka muutettavaa onkin. Vhh dieetissä ei syödä viljatuoteita tms. Näittekö tuossa viljaa ? Ette. Karppauksessa ei ilmeisesti syödä yhtään hiilareita, niinkö ? En ole perehtynyt mutta näin uskoisin. Sehän olisi hiilihydraatiton dieetti, vai mitä ? Ja silloin ei syödä mitään ruokaa "jota syödessä diabeetikko joutuisi pistämään insuliinia" niinkuin ravitsemusterapeutti mulle on joskus sanonut :D Mitä karppauksessa sitten syödään ?

[QUOTE="jep";30067866]Karppauksessa ei ilmeisesti syödä yhtään hiilareita, niinkö ? En ole perehtynyt mutta näin uskoisin.[/QUOTE]

Kun se ei ole pelkistä hiilareista kiinni. Eikä edelleenkään hiilihydraatitonta ruokavalita ole olemassa, moneenko kertaan tämäkin pitää yhdessä ketjussa jauhaa. Tuo esimerkki on ihan normaalia laihdutuskamaa jota netti on pullollaan. Karppauksen erottaa niistä juuri viljatuotteiden puuttuminen, ja RASVA. Karppailu ei ole kitudieetti, enkä kituilua ikinä suosittelisi noin isolle ihmiselle. Enkä kenellekään muullekaan.

Omat hiilarit on n. 60 g/vrk, proteiinia n. 100g/vrk ja loput rasvasta. Rasvaa kertyy päivän aikana 150 - 200 grammaa.

[QUOTE="jep";30067866]Kuka luulee että ap tietää laihdutuksesta mitään ? Eihän varmaan olisi lihava jos tietäisi. Keskustelupalstan tarkoitus on kysellä ja jutella. Ei vittuilla toiselle tietämättömyydestä. Ap varmaan on googlannut ja sen pohjalta mietti tuota päiväruoat- esimerkkiä.

Ja teille jotka nauroivat ap:n ruokaesimerkeille, tuo on lähellä vhh ruokavaliota vaikka muutettavaa onkin. Vhh dieetissä ei syödä viljatuoteita tms. Näittekö tuossa viljaa ? Ette. Karppauksessa ei ilmeisesti syödä yhtään hiilareita, niinkö ? En ole perehtynyt mutta näin uskoisin. Sehän olisi hiilihydraatiton dieetti, vai mitä ? Ja silloin ei syödä mitään ruokaa "jota syödessä diabeetikko joutuisi pistämään insuliinia" niinkuin ravitsemusterapeutti mulle on joskus sanonut :D Mitä karppauksessa sitten syödään ?[/QUOTE]

Ap ei tiedä vhh:sta, mutta yleensä laihdutuksesta saattaa tietääkin. Hänen vhh-tietämystään arvosteltiin, ei muuta.
Sullakaan ei näytä tietoa olevan, joten älä arvostele arvostelijoita.
Karppaus=vhh. Hiilihydraatitonta diettiä ei ole.

Yhteistyössä