Minä en sitten varmaan koskaan saa toista lasta (biologista)...hyvä jos säilyn hengissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

niin

Vieras
Ensimmäiseksi kiitollinen olen yhdestäkin, kun kaikilla ei ole mahdollisuutta lainkaan äitiyteen/isyyteen biologisen lapsen kautta...

Elämä on suoraan sanottuna palasina, yhtä helvettiä. En pääse eroon miehestäni sillä hän on uhannut tehdä elämästäni helvetin jos eroan hänestä tai "pitävänsä huolen", että en näe lastani jne.

Nykyinen mieheni käyttää sekä fyysistä että henkistä väkivaltaa. Olen hakenut apua kunnan tahoilta, mielenterveyskeskus, perhetyöntekijät jne. Lastensuojeluunkin on tehty ilmoitus omasta pyynnöstäni kun kerran aivan väsyneenä menetin hermoni ja tein jotain mitä ei pitäisi (en lapselleni!). Perhentyöntekijät (sos.työntekijöitä), joiden pitäisi meitä auttaa vaan puolustelevat miestäni ja hänen kaikki tekonsa ovat oikeutettuja (jopa lyöminen). Mielenterveyskeskukselle vaan pitäisi mennä yhdessä juttelemaan (siis sos.tnt:t, mieheni ja minä).Olen myöntänyt omat virheeni ja epätäydellisyyden ihmisenä ja halunnut itse hakea apua myös itselleni. Silti mieheni ei myönnä mitään eikä koe tarvitsevansa apua, vain minä kuulemma tarvitsen lääkitystä.

En tiedä enää mitä tehdä. En uskalla lähteä kenenkään luo, sillä pelkään, että satuttaa auttajianikin. Turvakoti on poissuljettu vaihtoehto, koska siellä sanoivat kerran erään pahointelyn jälkeen kun yritin sinne mennä, että jää odottamaan lyökö toisen kerran.

En ymmärrä miten voin olla vailla minkäänlaista apua. Mielenterveyskeskuksella olen käynyt ja todenneet, että olen ihan järkevä ihminen, vain väsynyt ja erittäin vaikeassa tilanteessa. Pelkään menettäväni tämän ensimmäisen lapsen. Ja koskaan, koskaan tule saamaan sitä toista tai useampaa, kun en tuon miehen kanssa halua lapsia enkä tästä suhteesta pääse eroon kuin kuolemalla.

Höpö höpö.
JOs oikeasti haluat apua, sinä saat sitä.
Nyt on kyse asenteestasi, ei mistään muusta.
Voit mennä vaikka heti turvakotiin ja selittää tilanteen siellä.
heidän velvollisuuksiinsa KUULUU AUTTAA SINUA.
Mutta jos haluat säälitellä itseäsi, niin kyllähän sekin onnistuu.
Ero miehestäsi on varmasti pitklätie, mutta se kyllä onnistuu, jos vain haluat tarpeeksi sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja se ainoa oikea:
Höpö höpö.
JOs oikeasti haluat apua, sinä saat sitä.
Nyt on kyse asenteestasi, ei mistään muusta.
Voit mennä vaikka heti turvakotiin ja selittää tilanteen siellä.
heidän velvollisuuksiinsa KUULUU AUTTAA SINUA.
Mutta jos haluat säälitellä itseäsi, niin kyllähän sekin onnistuu.
Ero miehestäsi on varmasti pitklätie, mutta se kyllä onnistuu, jos vain haluat tarpeeksi sitä.

juuri näin

En tiedä sitten onko se, että olen jo 2 vuoden ajan hakenut apua ja tulos on tämä. Miksi mielenterveyskeskuksen ihminen voi olla aivan eri mieltä asioista kuin perhekeskuksen työntekijät? Omalla psykologillani huoli minusta, perhekeskuksella huoli miehestä, jos tulee ero. Että kuinka nyt voin tehdä tuollaista, varmaan järkytys koko ero miehelle. Filmaan käynneillä ja kotona yhtä helvettiä.

Auttoi vaan kun sai "puhua" jollekin/jonnekin.

Miten itse reagoisit vastaavassa tilanteessa, uskaltaisitko lähteä turvakotiinkaan, jos olisi suoraan uhattu hengen menetyksellä tai elämän tekemisestä helvetiksi tai sillä, että en näe koskaan lastani (mielenterveyteen vetoamiseni). Mikään laki tai sääntöhän ei estä miestäni tekemästä mitään edellä mainituista. Rangaistu tulee vasta jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja ok:
Millaista apua sitten toivoisit? Hae asuntoa itsellesi nyt alkuun, sitten ilmoitat poliisille vaikka jos mies kiusaa muuton jälkeen.

mitä ne poliisit sille voi. Jos haen lähestymiskielto, se on vaan paperilla, ei se estä sitä tekemästä mitään.

Ehkä tämä pelkoni johtuu siitä, että katsoin taannoin yhden dokumentin lähimmäis-/perheväkivallvasta ja siinä vastaavissa tapauksissa kiusanteko ja pelko vaan jatkuivat eron jälkeen. Äidit pelkäsivät oman ja lastensa hengen puolesta.

Enkä tosiaan hae sääliä. Jos vaan joku vastaavassa tilanteessa ollut tietäisi olisiko jotain vielä "kymmenettä" tapaa/keinoja säilytä hengissä ja aloittaa uusi turvallinen elämä. Lapsesta tässä suurin huoli on.

Yhteistyössä