Minä en ymmärrä tuota Akaattia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24252040:
Olen minäkin asunut ulkomailla, mutta vastustan muuta kuin työperäistä maahanmuuttoa. Mitä kohtaa et ymmärrä?

Just tätä kaikkea. Minustakin tässä on käsittämätön ristiriita. Suomeen ei saa tulla opiskelemaan, rakkauden perässä eikä varsinkaan nälänhädän tai sodan vuoksi. Ainoastaan tekemään töitä?

Kai turistina saa tulla?

Just tätä kaikkea. Minustakin tässä on käsittämätön ristiriita. Suomeen ei saa tulla opiskelemaan, rakkauden perässä eikä varsinkaan nälänhädän tai sodan vuoksi. Ainoastaan tekemään töitä?

Kai turistina saa tulla?

Kuinka realistista olisi, että sä itse lähtisit ulkomaille pysyvästi vailla tietoa työpaikasta, luottaisit että yhteiskunta elättäisi sut, hommaisi sulle kämpän jne jne, parhaimmillaan vielä sun koko suvulle jotta sulla olisi mukavampaa ja helpompaa kotiutua sinne valtioon x? Menisit varmasti aika mielelläsi, mutta ai niin, eihän sellaista maata ole olemassakaan - paitsi Suomi.

• Tykkää
Reactions: Wicked Mary
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24252078:
Kuinka realistista olisi, että sä itse lähtisit ulkomaille pysyvästi vailla tietoa työpaikasta, luottaisit että yhteiskunta elättäisi sut, hommaisi sulle kämpän jne jne, parhaimmillaan vielä sun koko suvulle jotta sulla olisi mukavampaa ja helpompaa kotiutua sinne valtioon x? Menisit varmasti aika mielelläsi, mutta ai niin, eihän sellaista maata ole olemassakaan - paitsi Suomi.

Onpas, muutkin Pohjoismaat ja aika moni Euroopan maakin. Minun tuntemistani pakolaisista(kaan) ei yksikään ole luottanut siihen, että saavat kämpät ym. Ovat toivoneet pääsevänsä turvallisempiin olosuhteisiin. Rakkauden perässä muuttaneet ovat toivoneet saavansa töitä/pärjäävänsä, samoin kuin muut seikkailijat&reppureissaajat

Enkä mä lähtisi kotimaastani ja jättäisi perhettäni mielelläni, vaikka tietäisin saavani elatuksen muualla. Puhumattakaan jos en tietäisi tulevaisuudesta mitään, en edes pakomatkani kohdemaata.

Ja toivoisin kohdemaan asukkaiden olevan avarakatseisia =)

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24252078:

Et rakasta lapsiasi, perhettäsi, niin paljoa, että tekisit mitä tahansa suojellaksesi heitä ja tarjotaksesi heille parempaa tulevaisuutta, jos täällä asuminen tarkoittaisi nälkää, sairauksia, poliittista vainoa, kuolemaa tai kaikkea tuota yhdessä?

[QUOTE="vieras";24252165]Et rakasta lapsiasi, perhettäsi, niin paljoa, että tekisit mitä tahansa suojellaksesi heitä ja tarjotaksesi heille parempaa tulevaisuutta, jos täällä asuminen tarkoittaisi nälkää, sairauksia, poliittista vainoa, kuolemaa tai kaikkea tuota yhdessä?[/QUOTE]

Muuttuisinko sillä siunaamalla sekunnilla työkyvyttömäksi sossupummiksi? En käsitä kommenttiasi...

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24252181:
Muuttuisinko sillä siunaamalla sekunnilla työkyvyttömäksi sossupummiksi? En käsitä kommenttiasi...

Et käsittänyt, et, kun et vastannut kysymykseen.

Jos eläisit perheinesi pakolaisleirillä, et lähtisi sieltä johonkin turvalliseen maahan, ennenkuin pakolaisleirin työvoimatoimistosta osoitettaisiin sinulle työpaikka siinä maassa, jonne pääset turvaan? Kävisit vielä työhaastatteluissa leiriltä käsin, että voit varmistaa, että työpaikka on sitten varmasti odottamassa?

• Tykkää
Reactions: Neydan

Ei kukaan halua sosiaalipummiksi, paitsi suomalainen kolmannen polven syrjäytynyt..

Oletko sä testannut millasta on hakea vaikkapa koulutettuna naisinsinöörinä töitä Suomesta, jos olet albaani? Voin kertoo, että ihan helvetin hankalaa. Ennenkun osaa suomea hyvin, ei saa mitään töitä. Ja kun osaa, pääsee harjoittelijaksi koulusiivoojalle.

Voin sulle kertoa ettei maahamuuttaja oo töihin valituissa ihan ykkösenä. Nimensä vuoksi ei pääse edes haastatteluun.

Jos sut tältä istumalta nyt heitettäis yksin, kielitaidottomana vaikkapa Kolumbiaan niin hihkuisitko ilosta tietäen, ettet koskaan siellä saa koulutustasi vastaavaa työtä, vaan parhaimmillaan siivoojan hommia. Yrittäisit pärjäillä ja verkoistoitua, itsenäisesti kieltä opiskella jne.

No, mä lopetan aiheesta kun tiedän hakkaavani päätä seinään. Ja yritän suvaita sinunkin mielipiteesi, vaikka tiukkaa se tekee :ashamed:

Viimeksi muokattu:

Missäpäin sä asut? Näkyykö siellä paljonkin työkyvyttömiä sossupummeja? Täälläpäin näkyy mut ne on ihan syntyperäisiä suomalaisia.

Yhteistyössä