minä ja mies ollaan ihan epätoivoisia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aniida
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuon ikäinen ko ymmärtää sääntöjä. Joten kuten muutkin on täällä sanoneet selkeät iltasäännöt. KUn on pesut ja pisut tehty sitten luette/laulatte pari tiettyä juttua. Ja sitten pitää ruveta nukkumaan. Ja jos nousee pois, viette takaisin (eikä mitään palveluksia ). Tai jos huutelee, mene rauhallisesti ilmoittamaan että esim. "pää tyynyyyn, suu suppuun ja unta palloon".

Tämä tehosi meidän esikoiseen. ;)

Meillä auttoi iltarauhoittumiseen hiljaisella soitettu, rauhallinen musiikki. "Pitää olla hiljaa, että kuulee hienon musiikin" Huom. ei lauluja vaan instrumentaalista musaa.

3v ja rapiat poika on siitä asti ,kun minä meidän kuopuksen synnytin ja olin sairaalassa, on nukahtanut olkkarin sohvalle ja siitä sitten siirretty omaan sänkyyn nukkumaan kun on nukahtanut ihan kunnolla.. aina ei ole hiljaista täälläkään vaikka on tuommoinen ratkaisu kehitelty..ennen 3v ikää pojalla oli kausi joka kesti kaikenkaikkiaan n.2kk jolloin huudettiin joka ikisenä ltana ja yöllä...ei auttaneet rutiinit ei mikään..nyt odotellaan milloin kuopuksella alkaa ne yö kukkumiset

Meilläkin on niin, ettei uni tule illalla, mikäli päikkärit nukuttu. Mutta sille palvelulinjalle ei kannata opettaa. Jos jossain asioissa antaa periksi, lapsi huomaa, että huomiota saa, kun tarpeeksi ruikuttaa. Kuten jo edelläkin sanottiin, säännönmukaisuutta kehiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Aniida:
kiitos kaikille!

jotenkin täytyy vaan luottaa itseensä ja ehkäpä keskustella miehen kanssa TÄSTÄ VIELÄ ETTÄ JOS TOISELLA MEINAA MENNÄ HERMO, NIIN TOINEN YRITTÄÄ RAUHOTTAA tilanteen (hups, anteeksi isot kirjaimet). ja tota tarrakeinoa ja itsekseen nukahtamista me kokeillaan varmasti. ehkäpä se tästä...

Meillä toimii paremmin se, että sovitaan keskenämme, kumpi hoitaa nukutuksen ja toinen ei puutu asiaan. (paitsi jos nukuttajalta menee niin hermo, että pyytää apua ). jos tykkäätte lenkkeilystä tms, toinen voisi mennä vaikka ulos siksi aikaa kun toinen nukuttaa.

Tarvitsette myös "lomaa" nukutuksesta yms. Hankkikaa lapsenvahti ja pyytäkää tätä laittamaan tekstari kun lapsi nukkuu. Sitä ennen ehditte käydä elokuvissa, teatterissa tai syömässä.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Mä en nyt lukenut koko ketjua, mutta siirtykö se lapsi käytännössä vain pois teidän sängystä, vai vaihtoko huonetta myös?

vaihtoi huonetta. meillä ei mahdu yhtään ylimääräistä sänkyä tonne aikuisten makkariin...makuuhuoneet on kyllä ihan vierekkäin.

Alkuperäinen kirjoittaja Apuva täydelliset....:
Alkuperäinen kirjoittaja piitu pipari:
Alkuperäinen kirjoittaja Aniida:
Alkuperäinen kirjoittaja piitu pipari:
Mitä tarkoittaa käytännössä se että teillä alkaa pinna palaa? Miten käyttäydytte silloin?

No huudetaan että "nyt sä nukut" tai "pää tyynyyn!" jotain sellasta...mua alkaa joskus itkettämäänkin kun tuntuu pahalta huutaa ilkeesti. Ja sitten monesti me huudetaan vielä toisillemmekin kun kummallakin hermo tiukassa. Ja sitten se paha mieli joka jatkuu sitten koko illan.

No just... itsekin varmaan ymmärrät että tuo vain pahentaa tilannetta! Lapsi ei varmasti rauhoitu illalla jos vaistoaa että vanhemmilla on pinna kireällä, saati silloin kun vanhemmat huutavat lapselle tai toisilleen.

Kannattaisi nyt ihan ekana muuttaa sitä omaa käytöstä. Pieni lapsi ei tuota kiusallaan tee.

Kyllähän on helppo neuvoa..kylää pieni lapsi,tuon ikäinen juuri,osaa tahallansa kokeilla ja ärsyttää,sehän nimenomaan kuuluu tuohon ikään!!!!Vuorotelkaa...vaikea juttu!Menee ohi ajan kanssa yms.

niin, ei me kuitenkaan koskaan olla fyyisitä väkivaltaa käytetty eikä kiroilla tms uhkailla, jotenkin vaan...se hermo tuntuu olevan niin tiukassa mulla ja miehellä. ehkä vähän mä ainakin jo etukäteen pelkään koko tilannetta nykyään...ihan hölmöä ja lapsellista. pph:n kanssa juttelin ja sanoi että lapsi ihan selkeesti nyt just sielläkin kokeilee että kuka se pomo onkaan.

Muistakaa ennenkaikkea se johdonmukaisuus. Jos keinot ja reaktiot muuttuu ja kokeilette eri juttuja, ei lapsi opi. Vaikka itkeskelisikin, niin loppujen lopuksi se tuo lapselle turvallisuuden tunnetta, kun asiat menevät samanlailla ja vanhemmat pysyvät samassa linjassa. Ja tietty mahdollisimman rauhallisina ja lempeinä, vaikka jämäkkyyttäkin tarvitaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Mun keinoni olisi jättää päiväunet pois.

Samaa tuumailin..meillä jätettiin päikkärit pois silloin kun nukutusrumba alkoi koskea myös niitä ja kas kummaa, johan loppu päivä-ja iltaunirumbat.

Ja ap:lle :hug: , tiedän tunteen kun hermot kiristyy...mutta kärsivällisyyttä vaan..( helpommin sanottu kuin tehty, tiedän :ashamed: )

Yhteistyössä