Minä olen onnekas

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Alkavan alkoholistin exä =-)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Alkavan alkoholistin exä =-)

Vieras
Joku valitti, että elämä on harmaata.

Minä tunnen itseni onnekkaaksi. On perjantai ja minä olen yksin. Jonkun mielestä minun elämäni varmaan onkin harmaata.

Mutta minä Nautin tästä - isolla N:llä. Siitä, että saan olla selvinpäin perjantai-iltana, eikä tarvitse katsoa kenenkään toisenkaan juomista. On tosi ihanaa, ettei viikonloppuihin kuulu viina tai edes se joillekkin niin tärkeä saunakalja. On ihanaa, ettei tarvitse enää seurustella ihmisen kanssa jolla on alkoholiongelma. On ihanaa, että vaikka kaapissa on "vaikka mitä", niin niitä ei tarvitse juoda. On ihanaa, ettei tarvitse kantaa kotiin alkoholia kassikaupalla ja jos sitä joskus tuonkin, niin se säilyy pitkään.

Tunnen itseni onnekkaaksi, kun ei tarvitse varoa sanoja tai tekemisiä ettei se juopuva heittäydy inhottavaksi. Ei tarvise elää kenenkään pillin mukaan ja joutua joustamaan joka asiassa.

Näin minä haluan elää. Olen onnekas.

Onnea sinulle! Vaikka olet oikeassa siinäkin, ettei kaikista ole pahaa se saunaolut...en minäkään ota siitä pulttia vaikka mies juokin pari saunaolutta, tai tekee paukun, itse en käytä ollenkaan. =)
Eri juttu onkin sitten jos on alkoholiongelma ja vielä väkivaltaisia taipumuksia...huh huh mikä yhtälö. =( Varmasti on mukavampaa olla yksin, onnea elämääsi! =)

Alkuperäinen kirjoittaja Leena:
Onnea sinulle! Vaikka olet oikeassa siinäkin, ettei kaikista ole pahaa se saunaolut...en minäkään ota siitä pulttia vaikka mies juokin pari saunaolutta, tai tekee paukun, itse en käytä ollenkaan. =)
Eri juttu onkin sitten jos on alkoholiongelma ja vielä väkivaltaisia taipumuksia...huh huh mikä yhtälö. =( Varmasti on mukavampaa olla yksin, onnea elämääsi! =)

Ei taida Leena tietää, että alkoholistille ei riitä se yksi saunaolut - niitä pitää juoda monta. Kuka hullu sitä jaksaa katsoa!

No enkös minä juuri sanonut että se on eri asia! Kyllä minä ikävä kyllä tiedän millainen on alkoholistin alkoholin käyttö.Vanhemmillani oli tämä ongelma, onneksi ovat nykyään aivan tavallisia ihmisiä.

Minä olen myös toinen onnekas, koska ei enää tarvitse katsella sohvalla kännissä örisevää ukkoa. Liian kauan sitä siedin, mutta lopulta mies älysi lähteä itse. Mikä onni ja autuus on todellakin rauhaisa, yksinäinen ilta, kun voi tehdä mitä vain omaan tahtiin, eikä tarvitse pelätä ja vahtia, mihin mies kaatuu naamalleen ja yrjöää. Oi juhlaa!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Vihellellen:
Minä olen myös toinen onnekas, koska ei enää tarvitse katsella sohvalla kännissä örisevää ukkoa. Liian kauan sitä siedin, mutta lopulta mies älysi lähteä itse. Mikä onni ja autuus on todellakin rauhaisa, yksinäinen ilta, kun voi tehdä mitä vain omaan tahtiin, eikä tarvitse pelätä ja vahtia, mihin mies kaatuu naamalleen ja yrjöää. Oi juhlaa!!!

Minun elämä on ollut yhtä onnea jo 10 vuotta. Joskus tuntuu uskomattomalta, että elin tuollaista härdeliä.

Mutta ei asia ole täysin vieläkään unohtunut. Moni asia nousee muistojen syövereistä, kun muistelen vanhoja asioita jo aikuisten lasten kanssa.

Kuulin muutama viikko sitten kaamean tositarinan kirkon tilaisuudessa. Viinasta on vaikea päästä eroon. Kahden pienen lapsen isä kertoi mikä hänet lopulta sai järkiin. Mies kaatui kännipäisssän lasin päälle ja takapuolesta valui verta. Sitten aamulla teki taas mieli viinaa, mutta eilisen illan tälli oli niin paha, että se jätti ajattelemisen aihetta.

Mies toimii nykyään erään papin avustajana. Ihana selviytymistarina, jonka voi käydä kuuntelemassa noissa tilaisuuksissa.

No enkös minä juuri sanonut että se on eri asia! Kyllä minä ikävä kyllä tiedän millainen on alkoholistin alkoholin käyttö.Vanhemmillani oli tämä ongelma, onneksi ovat nykyään aivan tavallisia ihmisiä.

Alkoholismi ei ole pelkkä ongelma, se on sairaus. Se on sairaus, joka ei lopu, vaan pysyy ihmisessä koko loppuelämän, vaikka juominen loppuisi. Et taida Leena tosiaankaan tietää mistä puhut.

Alkuperäinen kirjoittaja Alkavan alkoholistin exä =-):
Joku valitti, että elämä on harmaata.

Minä tunnen itseni onnekkaaksi. On perjantai ja minä olen yksin. Jonkun mielestä minun elämäni varmaan onkin harmaata.

Mutta minä Nautin tästä - isolla N:llä. Siitä, että saan olla selvinpäin perjantai-iltana, eikä tarvitse katsoa kenenkään toisenkaan juomista. On tosi ihanaa, ettei viikonloppuihin kuulu viina tai edes se joillekkin niin tärkeä saunakalja. On ihanaa, ettei tarvitse enää seurustella ihmisen kanssa jolla on alkoholiongelma. On ihanaa, että vaikka kaapissa on "vaikka mitä", niin niitä ei tarvitse juoda. On ihanaa, ettei tarvitse kantaa kotiin alkoholia kassikaupalla ja jos sitä joskus tuonkin, niin se säilyy pitkään.

Tunnen itseni onnekkaaksi, kun ei tarvitse varoa sanoja tai tekemisiä ettei se juopuva heittäydy inhottavaksi. Ei tarvise elää kenenkään pillin mukaan ja joutua joustamaan joka asiassa.

Näin minä haluan elää. Olen onnekas.

Onnea!

Tiedän mistä puhut.
Mieheni on samassa tilanteessa kanssasi.

Alkuperäinen kirjoittaja al-anon:

Alkoholismi ei ole pelkkä ongelma, se on sairaus. Se on sairaus, joka ei lopu, vaan pysyy ihmisessä koko loppuelämän, vaikka juominen loppuisi. Et taida Leena tosiaankaan tietää mistä puhut.

Jaa-a, ainkin vanhempani elävät nykyään ilman tuota alkoholia ja ovat onnellisia.Olen läpikäynyt eräänlaisen helvetin lapsuudessani tuon alkoholismin varjossa, että kyllä todellakin minä tiedän mitä on alkoholismi. =(

Myös minä nautin siitä ettei tarvitse pelätä milloin toinen juo ja missä kunnossa on ja kuinka monta päivää. Tai missä kunnossa örveltää kotiin. Ei tarvitse pelätä että kämppä poltetaan, yöllä ei tarvitse herätä maksamaan taksia tai jopa lähteä automaatille. Ei tarvitse katsella kännistä lupsuvia silmiä. Eikä pelätä rähinää. Ihanaa!

Saunakalja voi alkoholistin viedä useaksi päiväksi teilleen. Ei kaikilla ole mitään "pari saunakaljaa". Alkoholistin läheisen on raskasta katsella kun ne pari muuttuu mäyräkoiraksi ja ilta useaksi päiväksi.

Voi kuinka hyvältä kuulostaakaan tuo aloituksesi ap! Itse olen seurustellut yli kaksi vuotta miehen kanssa jonka jokaiseen päivään on kuulunut alkoholi. Olen huomannut että se on johtanut myös minun lisääntyneeseen alkoholin käyttöön ja olen alkanut inhota varsinkin viikonloppuja kun ainut asia mikä kiinnostaa on viinan kanssa läträäminen. Olen ollut kurkkuani myöten täynnä.

Nyt sain tilaisuuden vihdoinkin "levätä" kun mies lähti puoleksi vuodeksi töihin muualle. Tuntuu jotenkin ihanan rauhalliselta. Enää ei hermoa kiristä joka ikinen päivä ja kaljatkin saavat olla rauhassa jääkaapissa. Oli oikein vapauttava tunne kun tajusin ettei minun ole mikään pakko juoda, vaan voin olla juomattakin aivan mainiosti.

En usko että pystyn enää jatkamaan samaa rataa kun mies tulee takaisin. Joka päivä jännitin mitä tuleman pitää, onko mies baarissa ja kuinka kauan jne. Joka viikonloppu koitin kuumeisesti keksiä meille muuta tekemistä ettei vaan baari voittaisi mutta huomasin että miestä ei juurikaan mikään muu kiinnostanut kuin baarissa kaljoittelu. Usein myös riideltyämme hän lähti baariin koska minä "ajoin hänet" sinne ja muuten meni siksi kun ei nyt ollut muutakaan järkevää tekemistä. Eli oli niin tai näin niin lopputulos oli se, että hän oli baarissa ja minä kotona kiukkuisena.

En jaksa enää renkkua baareissa, mies sanoi että minusta on tullut vanha. Niin varmaan onkin ainakin siinä mielessä että haluan elämääni muuta sisältöä kuin kaljatuopin. Se on vaan niin helppoa jäädä siihen kuvioon kiinni, ei tarvitse miettiä mitään muuta kun kaveritkin on samassa paikassa.. Saas nähdä miten käy kun mies tulee takaisin.. uskon että minä olen muuttunut puolen vuoden sisällä niin paljon että minulla on voimaa tehdä samoin kuin sinä olet tehnyt. Eihän se yksin olo tosiaan mikään elämänloppu ole, vaan se voi olla uusi alku niinkuin sinustakin nyt tuntuu. Saa elää itselleen ja ottaa huomioon myös omat tarpeet ja toiveet. Se on terveellistä itsekkyyttä.

Se on itse hankittu sairaus. Mutta varmaan on helpompi todeta se sairaudeksi. Jokainen tyhmäpää tajuaa, että joku antanut holistille jonkinlaisen selityksen, ei tarvitse sitten enää syyttää itseään vaan vieretään syy sairaudeksi. Samoin on tupakan kanssa, onko sekin sairaus, kun polttaa. Ei taida olla älliä sillä joka puhuu palturia. Onkohan mä nikotistisairas, vaikka en polta? Joskus polttanut 25v sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja sairas sairaampi sairain:

Se on itse hankittu sairaus. Mutta varmaan on helpompi todeta se sairaudeksi. Jokainen tyhmäpää tajuaa, että joku antanut holistille jonkinlaisen selityksen, ei tarvitse sitten enää syyttää itseään vaan vieretään syy sairaudeksi. Samoin on tupakan kanssa, onko sekin sairaus, kun polttaa. Ei taida olla älliä sillä joka puhuu palturia. Onkohan mä nikotistisairas, vaikka en polta? Joskus polttanut 25v sitten.

Tietenkin sairaus nimeltä alkoholismi on itse hankittu, niin on myös liikalihavuus ja siitä johtuvat sydän- ja verisuonisairaudet ja moni moni muu. Ihminen voi itse vaikuttaa terveyteensä monilta osin. Alkoholismi on vain sitä ikävä sairaus, että vaikka ei olisi juonut tippaakaan alkoholia 25:een vuoteen, niin sen kanssa pitää taistella joka ikinen päivä ja usein tilalle otetaan jokin muu riippuvuuden muoto, kuten peliiriippuvuus tai läheisriippuvuus. Taustalla on kuitenkin viinanhimo, jota noilla korvikeriippuvuuksilla yritetään helpottaa. Tupakan kanssa käy niin että vuosien jälkeen himi siihen vähitellen loppuu, vaikka aikaa sekin vie, jos on todella ollut riippuvanen. Perimällä on vain se vaikutus, että alttius näille riippuvuuksille on suurempi, jos vanhemmilla on ollut alkoholismia. ja jos jälkikasvu ei ala ryyppäämään, niinn ne oireilee sitten jollain muulla lailla, vain torjuakseen tätä alttiutta.

Sä et varmaankaan ole nikotinistisairas, en ole tuollaista termiä tai sairautta kuullut olevan olemassakaan. Mutta voithan keksiä itsellesi minkä tahansa sairauden nimen, vaikkapa luulosairas.

Minä olen onnekas, kun olen olen ns. raitistunut alkoholisti. En tarvitse viinaa vaikka elämä miten kurittaisi. Sitäpaitsi selvinpäin on helpompi kohdata elämän epäkohdat.Tupakkakin jäi lähestulkoon samaan aikaan pois kuin alkoholi. Olen kiitollinen tästä uudesta elämästä. Jotenkin koen saaneeni parantumisen armon.

Niinpä, ne jotka sinnittelevät joka päivä raittiutensa eteen, ovatkin alkoholisteja,

Sitten on meitä, jotka emme juo emmekä kaipaa sitä, emmekä siis ole enää alkoholisteja.

Juomattoman alkoholistin elämässä alkoholi on edelleen ykkönen - siitä puhutaan, mistä on puute.

Alkoholismi on riippuvuus siinä kuin muutkin. Miksi se olisi sairaus ja muut riippuvuudet eivät?

Alkuperäinen kirjoittaja Wikiwiki:
Alkuperäinen kirjoittaja myrkkysumakki:
Alkuperäinen kirjoittaja niin niin...:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Alkoholismi

Miten pärjäsimmekään ennen kuin Wikipedia tuli ja kertoi meille Totuuden Kaikesta?

Vastaus: Pärjäsitte luuloilla ja valheilla. Nyt ette taida enää pärjätä.

Lienet niitä ihmisiä, jotka uskovat ns yleiseen käsitykseen. Wikipediahan on lähinnä kooste ihmisten sen hetken yleisimmistä käsityksistä. On naiivia luulla, että yleinen käsitys on sama kuin totuus. Kaikki kehitys on tapahtunut kyseenalaistamalla juuri se.

Vai oletko sitä mieltä että maa on litteä ja aurinko kiertää maata? Että jumala loi maailmankaikkeuden 6 päivässä? Että ihminen on jumalan luoma, eikä evoluution tuote?

Uskotko muuten myös mainoksiin :D?

Alkuperäinen kirjoittaja Wikiwiki:
Alkuperäinen kirjoittaja niin niin...:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Alkoholismi

Miten pärjäsimmekään ennen kuin Wikipedia tuli ja kertoi meille Totuuden Kaikesta?

Vastaus: Pärjäsitte luuloilla ja valheilla. Nyt ette taida enää pärjätä.

Lienet niitä ihmisiä, jotka uskovat ns yleiseen käsitykseen. Wikipediahan on lähinnä kooste ihmisten sen hetken yleisimmistä käsityksistä. On naiivia luulla, että yleinen käsitys on sama kuin totuus. Kaikki kehitys on tapahtunut kyseenalaistamalla juuri se.

Vai oletko sitä mieltä että maa on litteä ja aurinko kiertää maata? Että jumala loi maailmankaikkeuden 6 päivässä? Että ihminen on jumalan luoma, eikä evoluution tuote?

Uskotko muuten myös mainoksiin :D?

Lienet niitä ihmisiä, jotka inttävät ja väittävät omia luulojaan totuudeksi ilman minkäänlaisia perusteluja ja totuudenhiveniä. Luulet kai muuttavasi maailman takaisin letuksi, koska uskot sen olevan niin. Riittää että sinä olet sitä mieltä. Tällekin löytyy varmasti diagnoosi. Voit etsiä sutä vaikka wikipediasta.

No meneehän se wikiuskovaisuus siinä kuin muutkin, kunhan olet onnellinen Totuudessasi :D

Olisi silti ihan kiva kuulla edes YKSI syy siihen, miksi alkoholismi on sairaus mutta muut riippuvuudet eivät. Jotain perusteluja, muitakin kuin että "se luki verkossa".

Onni on kun kotona ei ole ketään joka jankuttaa ja jankuttaa asiasta kuin asiasta vaikka olisi väärässä ja koko muu maailma sen tietäisi. Onni on myös se jäpätyksen puute.

Vain ne, joille se tekee elämästä helpompaa elää itsensä kanssa, pitävät alkoholismia sairautena.

Asiasta ei ole konsensusta lääketieteessä tai alkoholismia hoitavien parissa.