Ministeri Wille Rydman: "Mies-päätteisten sanojen kieltäminen ei tee maailmasta rahtustakaan tasa-arvoisempaa – ”Ole mies, älä henkilö”"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Näinhän se on, mutta nyt kun palomies, sähkömies, putkimies tai esimies voi olla myös nainen, niin olisiko aika muuttaa nimikkeet vastaamaan todellisuutta eikä elää menneisyydessä?
Palomies voi aivan hyvin olla nainen. Ei palomies tarkoita miespuolista paloa, vaan henkilöä, joka toimii palomiehen tehtävässä. Suomessa kun on laajalti käytössä tämä yhdyssanojen konsepti ja se on yleisesti tunnettu ja ymmärretty, vaikkakin joskus kirjoitusvirheitä tapahtuu, niin luulisi jokaisen tajuavan tämän homman. Niinpä kyseessä on vain nillittäminen nillittämisen vuoksi.

Mutta enää ei tarvitse nillittää. Kyllä jokaiselle tehtävälle löytyy nimivaihtoehtoja valittavaksi.

Palomies voi aivan hyvin olla nainen. Ei palomies tarkoita miespuolista paloa, vaan henkilöä, joka toimii palomiehen tehtävässä. Suomessa kun on laajalti käytössä tämä yhdyssanojen konsepti ja se on yleisesti tunnettu ja ymmärretty, vaikkakin joskus kirjoitusvirheitä tapahtuu, niin luulisi jokaisen tajuavan tämän homman. Niinpä kyseessä on vain nillittäminen nillittämisen vuoksi.

Mutta enää ei tarvitse nillittää. Kyllä jokaiselle tehtävälle löytyy nimivaihtoehtoja valittavaksi.
👍Löhöän sohvalla ja hassuttelen tällä palstalla. Tar-päätettä käytetään nykyään harvoin. Olen oloneuvos, ja sillä siisti.
Minua naurattaa rahalla ostettava vuorineuvos titteli. Jos oloneuvos oleilee, iäkäs vuorineuvos menee joaka aamu kaivokseen töihin muka kultaa vuolemaan. Toisaalta vuorineuvos voi myös vuorikiipeillä. Haluan tietää mitä vuoria hän huputtaa. Ex-missin vuorikiipeilyjutuista olen päätellyt, että niissä piireissä on riesana seksuaalinen ahdistelu kuten myös tämän palstan ketjuissa ikärasismin muodossa.
Jos olisin nippa nappa 20 vee, Super-Setis ja Palstapesu eivät toivoisi pikaista kuolemaani.

Löhöän sohvalla ja hassuttelen tällä palstalla. Tar-päätettä käytetään nykyään harvoin. Olen oloneuvos, ja sillä siisti.
Minua naurattaa rahalla ostettava vuorineuvos titteli. Jos oloneuvos oleilee, iäkäs vuorineuvos menee joaka aamu kaivokseen töihin muka kultaa vuolemaan. Toisaalta vuorineuvos voi myös vuorikiipeillä. Haluan tietää mitä vuoria hän huputtaa. Ex-missin vuorikiipeilyjutuista olen päätellyt, että niissä piireissä on riesana seksuaalinen ahdistelu kuten myös tämän palstan ketjuissa ikärasismin muodossa.
Jos olisin nippa nappa 20 vee, Super-Setis ja Palstapesu eivät toivoisi pikaista kuolemaani.
Älä ole noin negatiivinen. Ehkä he toivovat sinulle armokuolemaa, jotta sinun ei tarvitsisi kitua? 😇
Parhaassa tapauksesa synnyt uudelleen itäaasialaisena ja niin minä sitten eläkepäivillä ihailen sinun muotojasi ja tanssi- sekä laulutaitoasi.

uudestisyntynyt Alepa?
92b49219-s.jpg

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä