Minkä ikäisen jättäisit viikon lomareissun ajaksi mummolaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Riippuu ihan siitä, kuinka läheinen tuo hoitaja on. Jos on läheinen ja varmasti tuttu, noin miksei jo vuoden ikäinen voisi olla pidempäänkin. Vieraalle hoitajalle en jättäisi alle kouluikäistä yöksi, ellei jostain syystä itse halua ja jos haluaisi, niin olisin puhelimen päässä surun tullessa puseroon hakuvalmiudessa, jos lapsi olisikin arvioinut väärin urheutensa.

Miksi pitäisi lähteä lomamatkoille ilman lapsia? Mä reissasin ennen lapsia itsekseni ja miehen kanssa. Nyt kun on lapset, niin ois jotenkin aika tyhmää jatkaa sinkkuelämää. Lapset mukaan vaan, nekin tykkää nähdä ja kokea, ja ennen kaikkea viettää lomat vanhempien kanssa. Mummila on ihan kiva juttu, mutta viikon lomamatka?!

Nyrkkisääntönä 1vrk/ikävuosi.

Omat lapset ovat 5v ja 2v. Kerran ovat olleet kaksi yötä putkeen poissa yhtä aikaa, mun äidillä. Isompi on ollut sitten erikseen parin yön putkia mummon luona, pienempi on ollut kerran yksin yökylässä, yhden yön.

Isomman voisin jättää omalle äidilleni noin neljäksi yöksi, mutta se olisi aivan maksimi. Pienempää en jättäisi paria yötä pidemmäksi aikaa.

Kysymykseen vastaten; seitsemänvuotiaan voisin varmaan viikoksi jättää, en aikaisemmin ainakaan ja tuokin riippuu lapsesta. Voisi olla esim. niin että esikoisen voisi jättää 7v iässä viikoksi hoitoon ja kuopusta taas ei voisi vastaavassa iässä. Aika näyttää.

No meidän 5 v pärjäisi varmasn hyvin viikon, mutta meillä ei muutenkaan ole varaa matkustaa paljon, joten matkustetaan sitten kaikki. Vkloppulomalle voitaisiin mennä kahdestaan.

Hmm ehkä jonkun 4-6v:n lapsesta riippuen, jos olisi tosi läheinen hoitaja. Huvittaa kun jotkut kyseenalaistaa sen, että joku haluaa joskus tehdä jotain ilman lapsiakin. :D Toihan on niin ihmisestä kiinni, että mitä tarvitsee. Ei sitä nyt koko elämäänsä tarvitse myydä pois lasten takia, niiden kanssa voi käydä MYÖS jos lompakossa riittää täytettä. Me ei varmaan ihan viikkoa tulla lähivuosina olemaan pois, mutta jonkun muutaman päivän reissun voisi tehdä kahdestaankin. Pienin on nimittäin vielä alle 3v enkä raaski kun se on aina mulle sellanen reppana.

Mä vietin muksuna kaikki kesäni mummolassa. En edes muista minkä ikäisestä alkaen. Varmasti alle 5. Mä viihdyin siellä. Pikkusiskoni ei viihtynyt joten hän ei siellä kesiään koskaan viettänyt.
En tiedä mitä vanhempani tekivät sillä aikaa kun olin kuukauden tai kaks mummolassa mut olettaisin, että olivat kotona kun laittoivat uusimman akuankan tulemaan postissa. Otti päähän kun sisko oli ehtinyt lukemaan sen ensin.

Meillä lapset ovat nyt 4v ja 2v. Olimme miehen kanssa ekaa kertaa ilman lapsia reissussa uuden vuoden aikaan. LApset olivat kotona mummin ja papan hoivissa, ovat hyvin läheisiä isovanhempien kanssa. Olimme reissussa 3vrk ja se oli ihan sopiva aika. Viikoksi ei vielä tuon ikäisiä voisi jättää, on liian pitkä aika.

Ehkä kolmen vuoden päästä voisin lähteä viikon reissuun. Silloin lapset osaisivat jo hahmottaa aikaa paremmin.

Meiät lähetettiin kesäks mummolaan pienestä pitäen, en muista että olisi ollut kurjaa.
Itsellä ei ole tarvetta lähi vuosina matkustella viikon matkoja ilman lasta, sen otamme mukaan. Viikonloppureissuja tullaan kyllä tekemään ihan kahdestaan.

Yhteistyössä