Minkä ikäisen lapsen voi jättää yksin hetkeksi aikaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ov

Vieras
kotiin? Joskus niin kiukuttaa lapsen touhut, että tekisi mieli lähteä yksinään jonnekin ajelemaan, mutta kun ei ole sitten takeita mitä lapsi yksinään sillä aikaa täällä kotona keksii. Lapsi menee syksyllä eskariin. Ja toisinaan - kun olen hyvällä päällä - mietin kyllä silloinkin, että pitäisikö lasta jo hiljalleen opettamaan olemaan yksinään kotona pieniä hetkiä. Onhan hän jo kohta kouluikäinen. Minäkin olin yksinäni jo 5v ikäisenä, kun äiti kanssa ajatteli, että on minun jo hiljalleen opittava olemaan yksinäni kotona. Äiti kävi silloin pyörällä 2km päässä kaupassa ja kyllä siinä aikansa meni, kun hän kotona jälleen oli. Mutta ei minua yksin olo kotona pelottanut, enkä muutenkaan ollut mikään tuhmuuksien tekijä.

sun pitäisi asennettasi korjata jos tuon ikäisen touhut kiukuttaa tuossa määrin.

esikoisen jätin n. 10min yksin kotiin 6veenä kun käytin koirat talon ympäri pissalla, hän on luotettava tyyppi. kun taas kuopus joka nyt syksyllä menee ekalle, ei ole ollut kertaakaan YKSIN kotona. on niin vilpertti etten luota. keskenään iso veikan kanssa ovat olleet n. puolisen tuntia muutaman kerran.

4 vuotiaan olen jättänyt, kun olen kipaissut 200 m:n päässä. Tyttö on itse halunnut jäädä siksi aikaa katselemaan lastenohjelmia, vaikka olisi kyllä mukaankin päässyt.

jättäisin pieneksi aikaa (lähikaupassa käynti jne ),kun lapsi itse olis kans valmis ja suostuvainen jäämään.
meillä esikoulun aikana poika alkoi uskaltaa jäädä yksin.

Yhteistyössä