Minkä ikäisenä luovuitte pinnasängystä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
meillä 1v poika joka oppi juuri kävelemään niin tuttu sanoi että nyt sitten pitää oppia pois pinnasängystä, onko näin? sanoi että voi sitten halutessaan tulla meidän väliin itse nukkumaan. ei kyllä herää yhtään kertaa yöllä joten en tiedä haluaisiko väliin tulla. olisi kiva kuulla että minkäikäisenä olette jättäneet pinnasängyn pois???

siinä vuoden kieppeillä :) Kuopus muutti suoraan minun vierestäni omaan sänkyynsä 11kk ikäisenä, meni lastenhuoneeseen muiden lasten kanssa nukkumaan. Mikä sopii toisille ei välttämättä sovi kaikille. Minusta tuo ikä on ollut helpoin, ei välttämättä tule ollenkaan sitä poiskiikkumisrumbaa.

Höpöhöpö eikä tartte oppia pois vielä.
Sitten kun ei mahdu enää siellä nukkumaan tai on muuten jo "iso poika", niin luovutte pinniksestä. Sitten kun teistä on aika luopua siitä.

meillä oli 11kk, kun alko niin vaarallisesti kiipeileen sieltä itekseen pois ja koivet oli miten millonkin pinnojen välissä (suojista huolimatta), niin siirty isojen tyttöjen sänkyyn. Hyvin meni. Ei tullut meidän sänkyyn, vaan edelleen nukku yönsä hyvin.

Pinniksestä poisoppiminen on jokaisen perheen oma asia. Eikä sitä tarvitse ainakaan minun mielestäni pitää "pois oppimisena". Monet lapset haluaa mielellään siirtyä isojen lasten sänkyyn jossain vaiheessa ja tämä siis on yksilöllistä. Meillä tyttö siirtyi omaan isojen sänkyyn nukkumaan vähän alle 1 -vuotiaana eikä sieltäkään koskaan juossut meidän väliin nukkumaan, nukkui tyytyväisenä omassa sängyssä yöt läpi.

Kukin tavallaan!!

Pinniksestä poisoppiminen on jokaisen perheen oma asia. Eikä sitä tarvitse ainakaan minun mielestäni pitää "pois oppimisena". Monet lapset haluaa mielellään siirtyä isojen lasten sänkyyn jossain vaiheessa ja tämä siis on yksilöllistä. Meillä tyttö siirtyi omaan isojen sänkyyn nukkumaan vähän alle 1 -vuotiaana eikä sieltäkään koskaan juossut meidän väliin nukkumaan, nukkui tyytyväisenä omassa sängyssä yöt läpi.

Kukin tavallaan!!

Meillä 1.5v ja nukkuu vielä pinniksessä. ei pääse kiipen itse pois. Mä en vielä jaksa lähtee siihen rumbaan, että joka ilta saa uudestaan kantaa sänkyyn sen 100 kertaa ainakin. ja hyvin mahtuu pienikokoinen tyttö viel pinnikseen.

Tutullasi on kyllä siinä mielessä pointti, että matala sänky on kiipeilytaitoiselle turvallisempi kuin pinnis. Mutta itse tunnette parhaiten lapsenne ja asian päätätte :)

esikko oli reilut 2v, pyöri ja hyöri öisin niin mahdottomasti että olisi varmaan tullut laidattomammasta alas. Juniori nukkui (ja nukkuu edelleen) niin rauhallisesti ja pyörimättä, että mahtui häkkäriin ihan kevyesti vielä liki kolmivuotiaanakin. Sitten pukki toi "ison tytön sängyn" (jonka huolellisesti mainostin jo etukäteen tyyliin aattele miten ihanaa olis, jos...) Likka oli ihan onnesta soikeena, jouluaamuna herätessään ekat sanat oli "pukki toi mulle ihan oikean ison tytön sängyn, ja peiton ja tyynyn, ja nasulakanat..." eikä ollut siis vielä edes silmiään saanut auki :D (Huom kaks kärpästä yhdellä iskulla ;D)

Alkuperäinen kirjoittaja murkku:
esikko oli reilut 2v, pyöri ja hyöri öisin niin mahdottomasti että olisi varmaan tullut laidattomammasta alas. Juniori nukkui (ja nukkuu edelleen) niin rauhallisesti ja pyörimättä, että mahtui häkkäriin ihan kevyesti vielä liki kolmivuotiaanakin. Sitten pukki toi "ison tytön sängyn" (jonka huolellisesti mainostin jo etukäteen tyyliin aattele miten ihanaa olis, jos...) Likka oli ihan onnesta soikeena, jouluaamuna herätessään ekat sanat oli "pukki toi mulle ihan oikean ison tytön sängyn, ja peiton ja tyynyn, ja nasulakanat..." eikä ollut siis vielä edes silmiään saanut auki :D (Huom kaks kärpästä yhdellä iskulla ;D)

eikä muuten koskaan ollut mitään ongelmia sen suhteen että olisi pitänyt kanniskella takaisin sänkyyn, niin onnellisia siitä ison tytön sängystä oltiin ja ollaan edelleen :D

Lapsi saa isojen sängyn, kun

a) kiipeää laitojen yli
b) haluaa itse isojen sänkyyn nukkumaan
c) ei mahdu pinnasänkyyn

Siirtäminen ilman edes yhtä edellä luetelluista syistä on vain lapsen turhaa kiusaamista.

meilläkin mahtuu vielä hyvin eikä yletä pois tulemaan (onneksi!!! en oo ajatellu et kohta voi niinkin käydä=) )Mutta ollaan ajateltu et jos olis siinä sitten vielä jonkin aikaa kun niin hyvin kuitenki nukkuu..

1v8kk, eli pari viikkoa sitten :)
Meillä oli sellanen pinnis josta sia pari pinnaa pois ja tyttö pääs sieltä helposti itse pois niin ei tarvinnut alkaa kiipeilemään laitojen yli, siksi pystyi nukkumaan näinkin pitkään pinniksessä.

Esikoinen vuode iässä. Hänen sänkynsä oli meidän sängyn päädyssä ja pääi siitä näppärästi meidän väliin halutessaan. Oppi kävelemään 9kk iässä ja hänen kohdallaan tuntui että tuo vuoden ikä oli sopiva aika siirtyä matala laitaiseen sänkyyn.

Kuopus on 1v ja nukkuu edelleen pinnasängyssä, veljen kanssa yhteisessä huoneessa. Ei oo tullut mieleenkään siirtää vielä matala laitaiseen sänkyyn. Herää yleensä kerran yössä, en tiedä kuinka osaisi tulla meidän väliin omatoimisesti, mahtaisi lähteä valeltelemaan ihan muualle.

Yhteistyössä