Minkä ikäisenä saa mennä yksin ulos leikkimään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äetee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äetee

Vieras
Meillä on aidattu ja turvallinen omakotitalon piha, josta lapsi ei pääse karkaamaan. Siellä ei ole vesilammikoita tms jotka olisivat vaarallisia. Pihalle on suora näkyvyys ikkunoista. Mietin että voisiko tuon 4v laittaa hetkeksi yksin pihalle.... :/ Älkää lynkatko, lapsi ei ole siellä, kunhan vaan pähkäilen miten toimia kun lapsella on tylsää enkä pysty lähtemään ulos kun vauva on tosi kipeä.

No mun mielestä voit, jos luulet, että lapsi tottelee eikä lähde pihasta minnekään. meillä pian 4v. ei vielä pääse yksin pihalle, asutaankin kerrostalossa ja autotie sekä parkkipaikka vieressä. Mut harkinnut minäkin olen, pitäiskö jo ens kesänä hetkiseksi päästää. Ei nimittäin karkaile ja pysähtyy aina siihen, minkä tietää rajaksi. Lisäksi meillä näkee ikkunasta leikkipaikalle.

Alkuperäinen kirjoittaja PPH:
Mun pitäis kuitenkin itse nähdä ensin se teidän piha ennenkun voisin antaa vastauksen. Ehkä katsot eri tavalla kuin minä pihasi mahdollisia vaaranpaikkoja.

No tuo piha on niin turvallinen, että 1,5v lapsikin on pärjännyt jo pitkään pihalla siten että vaan terassilta vahtii vähän perään. Mutta tietty ainahan vaaranpaikkoja on ihan kotiolkkarissakin :/

Uusimmat

Yhteistyössä