Minkä ikäisenä teillä on vauvat alkanut viihtymään enemmän yksikseen esim. sitterissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä poika alkoi viihtyä ihan hereillä ollessaan siinä 3 kk iässä. Sitä ennen otti aina muutamat torkut sitterissä, mutta hereillä ei viihtynyt ollenkaan. Nyt on sitteri suosikkipaikka. Tappelun kanssa koitan poikaa pitää enemmän lattialla... :)

niin ja lisäykseks vielä poika nyt 4,5kk ja ollut aina ns. vaativa vauva, ettei yksikseen viihdy missään. Sitterissä ja lattialla nykyään kun olen näköetäisyydellä ja jaksan jutella koko ajan pojalle :) Kun sitteri ei enää kelpaa eikä lattialle suostu, sitten taas mennään kanniskellen ympäri kämppää...

Meillä poika alkoi viihtymään sitterissä pitempiä aikoja vajaa 3kk. Jos vain leikkikehä on edessä niin saattaa sen kanssa leikkiä yli puoli tuntia ja se on meillä paljon.:) Poika leikkii sitterissä kun vanhemmat käy rauhassa saunassa, siivoaa ym..

meillä viihtyy (tai mistä minä tiedän että viihtyykö, mutta hiljaa tai jokeltaen makaa) yksinään vaikka kuinka kauan sitterissä/pinnasängyssä/vaunussa. Karjasee sit jos on nälkä tai muuta asiaa.
En mä sitä kyllä yksinään pidä, kun vaan jos käyn vessassa ja joskus syödessä tms. Tai jos siivoan.

Molemmat pojat alkoivat viihtyä yksin vasta kun alkoivat ryömimään lattialla eli 5 1/2 kk iässä. Siihen asti olivat täysin viihdytettäviä. Eskoinen ei viihtynyt sitterissä ollenkaan, oli ihan turha hankinta. Kuopus viihtyi pieniä aikoja jos minä tai veli näköetäisyydellä.

Sitterissä ei viihtynyt koskaan itsekseen, vaan ainoastaan niin että keinutin sitä koko ajan. Itsekseen alkoi viihtyä n. 5-6 kk iässä lattialla, kun oppi touhuamaan lelujen kanssa ja liikkumaan kierimällä. Nyt 8-kuisena kun ryömii, saattaa puolikin tuntia touhuta itsekseen.

Meillä esikoinen oli täysin sylikissa, ei koskaan tykännyt olla lattialla tai sitterissä. Lattialla alkoi viihtymä'än vasta kun pääsi itse liikkumaan paikasta toiseen. Kuopus on nyt 3kk ja on jo 2kk iästä lähtien ollut sekä sitterissä että lattialla ja viihtyy niissä pitkiäkin aikoja. Tosin täysin yksin ei tietty koskaan olekaan, kun aina on vähintään tuo isoveli lähellä häsläämässä jotakin.

Kuumimmat

Yhteistyössä