minkä ikäseltä ootte jättäny päikkärit pois??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
jos siis nukkumaan meno yhtä riehumista ja vaikeaa asettumista vai??

mulla siis pian 3v.lapsi ja hänet alkaa olla jo erittäin hankala saada nukkumaan, riehumista siihen asti et nukahtaa.. saattaa sit nukkua vaik pariki tuntia, mut... iltaku koittaa ja pitäis nukkumaan alkaa, ni sama riehuminen! saattaa kestää jopa tunninki ennenku asettuu..
kannattaisko tässä vaiheessa jättää päikkärit pois??

syksyllä ois tarhaan meno, onko siellä sit "pakkonukkumista"??

Meillä poika lopetti päiväunien nukkumisen noin 2,5-vuotiaana, tyttö puolitoistavuotiaana.

Tarhan nukuttamisista en tiedä mutta epäilen kyllä että siellä nukutaan.

1,5v on jo parina päivänä jättänyt päikkärit pois, toisilla nukkuu 5v vielä päikkäreitä. Riippuu paljon lapsesta siis. Kun nukuttamiseen menee pidemmän aikaa kuin itse uniin ja/tai päiväunet tuntuvat verottavan yöunien pituudesta, on aika jättää päiväunet pois.

alle 2v. kaikki nuo lopettaneet päikkärit....kun ei nukuttu...kaks tuntia sai kuunnella huutoa ja yrittää nukuttaa....ja sit muksu nukku jonku 20 minsaa....mut sit meni tosi aikasin illalla nukkumaan ja nukkui sitten n.14 tuntia :D
toi pienimmäinen meil vielä nukkuu a toivottavasti nukkuiskin pitkään vielä päikkärit..ikää pienimmällä 1v2kk

Meillä loppu tytöltä päikkärit noin parivuotiaana ja just sen takia et päikkäreille nukahtaminen kesti 1-2h ja sit yöunille nukahtaminen samoin. Niin oli parempi jättää kokonaan päikkärit pois. Ja nyt poika 3v alkaa olee et sisällä ei nukahda, mut autoon varmasti, joten ei ole enää säännöllisiä päikkäreitä. Ja sit pienin 2v nukkuu hyvin päikkärit vielä

meillä ainakin sanovat, etteivät pakkonukuta, mutta pieni rauhoittumishetki tietty päivään kuuluu. Riippuu tietty päiväkodistakin, mutta yleensä noista varmasti keskustellaan vanhempien kanssa ja sovitaan, mitä tehdään. 3v:llä voi vaikka sitten olla ohjelmassa itsenäistä kirjojen lukua tms. rauhallista, kun muut nukkuvat. Mutta päiväkotipäiväkin on yleensä väsyttävämpi kuin kotipäivä ja "ryhmäpaineessa" lapsi saattaa siellä käydä unille pitkäänkin, vaikkei kotona enää nukkuisikaan.

Meillä kolme ja puol vuotias nukkuu joka päivä joitakin harvoja poikkeuksia lukuunottamatta.
Vajaa kaks vuotias nukkuu joka päivä. Kyllä ne päikkärit hyvää tekee vaikka meille kaikille ;) . Tarhassa ei mun tietääkseni enää pakkonukuteta.

Mun likka nousee yleensä arkiaamuisin niin aikaisin, että hyvä kun nukkuu päikkärit. Jos ei ole ollut hoidossa, niin ei nuku yleensä päikkäreitä. Ikää likalla reilu 4v.

Esikoinen jätti itse päikkärit pois 1v8kk ikäisenä ja kakkonenkin oli alta kahden vuoden kun itse jätti nukkumatta.Kolmas on nyt 2v7kk ja nukkuu edelleen päikkärit omasta halusta.

Meillä nukkuu pääsääntöisesti vielä juuri 4 vuotta täyttänyt. Pikkusisko, joka on 2v1kk nukkuu joka päivä ilman muuta!
Aamulla heräävät noin klo 7(isompi yleensä aikasemmin hieman) ja päiväunet on noin 1 tunti isommalla, pienemmällä noin 2 tuntia. Kumpikin nukahtaa illalla noin 21.30.

Yhteistyössä