Minkä nimen lapsesi olisi saanut, jos olisit saanut yksin päättää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja truupa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä oli ihan kamalan suuria vaikeuksia keksiä sopivaa nimeä. Molemmat tehdään lapsiryhmissä töitä, eikä kumpikaan halunnut sellaista nimeä, josta tulee voimakkaasti mieleen joku muu lapsi. Ainakin kymmenen ekaa ehdotusta molemmilta hylättiin, ellei jopa enemmän. Mulla oli tytölle esim. Minea ja pojalle Marius, mut ei käyny nää, eikä moni muukaan...

Esikoiselle olisin halunnut antaa nimeksi Anna, ei tullut. Kuopukselle nimen Aatos tai Alpo, muttei nekään kelvanneet. Molemmilla kuitenkin ihan kivat etunimet joihin oon tyytyväinen.

Pojalle olisi varmaan tullut nimeksi Viktor Aleksanteri. Nyt onkin xxx Aleksanteri, ja nykyisen nimenkin keksin minä... Vielä joskus haluaisin tuon Viktorin saada laittaa omalle lapselleni... Tosin tälle esikoiselle se ei kyllä olis sopinutkaan.

Tytölle olisin mielelläni laittanut nimeksi Liinu, tai Mila Aleksandra, tytöstä tuli sitten xxx Aleksandra ja itseasiassa tämä tytön nykyinen nimi sopii hänelle täydellisesti. En vaihtais :D

Kolmen vanhimman lapsen kohdalla olen saanut päättää ihan itsee nimet.

Neljännen kutsuma nimenä on se jonka halusin, toinen ja kolmas menettelee, en eds muista pohdinko muita mahdollisuuksia.

Viidennen nimeen en ole ihan tyytyväinen olisin halunut Sofia, tuli Sara, en saanut tuota Sofiaa edes toiseksi nimeksi :(
Vielä nykyäänkin tytön ollessa jo 7v harmittelen tuota nimeä... Joskus kutsun tyttöä kuitenkin Sara-Sofiaksi...

Ihan itse päätin ja en voi kuvitellakaan että olisin antanut muiden mielipiteiden vaikuttaa nimen antamiseen. Itse asiassa toiselle pojalle piti tulla kolmanneksi nimeksi isänsä toinen nimi. Kävi nillittämään sitten ettei kahta "jeesusnimeä" joten sujuvasti tipautin hänen nimensä pois ja laitoin kivemman tilalle.

Pojasta ois tullu Paavo, onneksi ei tullut kuitenkaan:) ..nyt se ei enää kuulosta ollenkaan niin hyvältä! Esikoisen nimen sainkin päättä ihan itse kun isäänsä ei lapsi voinut vähempää kiinnostaa, tuolloin vaan olin miettinyt pojan nimen valmiiksi: Aaro, vaan eipä tullut Aaroa kun tuli pikku prinsessa:D

No ihan olimma molemmat yhtä mieltä lasten nimistä :)
Mut jos kolmas lapsi olis pyöräytetty ja se olis tyttö ollu, niin ois tullu vääntö: mä tykkään nimestä Anna Elina, mut mies ei. Onneks ei tuu enempi lapsia, nii ei tartte tapella :saint:

Yhteistyössä