Minkä pituinen nainen mielestänne lyhyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olen lyhyt 161 ja puol (tärkeä puol).
Tai siis aina koulussa olin lyhin ja nykysinkin vielä yllätyn, jos joku on lyhyempi.
Mua korpes pitkän aikaa kun valion vaniljakermajäätelö oli kaupassa ylimmällä hyllyllä ja aina vähissä! Jouduin joka kerta pistää ukon hakemaan jätskit :D

Olen 156 cm, joskus jopa tuntenut itseni pitkäksikin. Olen kuitenkin lohduttautunut pituudellani tai lyhyydelläni, että mieluummin olet lyhyt kuin liian pitkä. Koroilla saa kuitenkin jonkun verran pituutta lisää, mutta pituutta et sitten otakkaan pois kuin huonolla ryhdillä. Ehkä tuo alle 150 cm on aika lyhyt minun mielestä, en kuitenkaan koe olevani mikään "kummajainen".

Olen 158 cm lyhyt (ja vielä lyhytjalkainen). Reilun viiden sentin koroilla olen jo aika lailla keskimittaisen naisen näköinen, mutta alle 160 cm on lyhyt.
Pienikokoisuus ei muuten haittaa minua lainkaan, mutta lyhyydessä on joitain käytännön ongelmia:
Esim. kaupassa en yllä ottaa tavaroita, jotka on ylähyllyillä ja vähän taaempana. Järkky esimerkki on kaupan pakastealtaat, joiden päällä on kaapit. Jos en saa ketään auttamaan tai lähistöllä ei ole mitään jakkaraa, niin sinne jää vihannekset. Samoin eräs tavaratalo harrasti aiemmin sitä, että vaatteet oli ripustettu 'kahteen kerrokseen' ja ylempi oli niin ylhäällä, että ylsin vain helmaan, enkä nähnyt minkä kokoisia vaatteita siellä roikkui.
Kaikissa autoissa ei saa kuljettajan istuinta ja rattia säädettyä kunnolliseen ajoasentoon - ei ole kovin turvallista ajella kaupungissa, jos ei yllä kunnolla painamaan kytkintä pohjaan. Yksi autokauppias ei meinannut millään uskoa tätä, mutta ilme muuttui, kun parissa hänen kehumassaan automerkissä tätä demottiin.

Pitkä nainen on yli 190 cm.

Itse oolen vajaa 163 senttinen ja omasta mielestäni normaalipituinen. Ja suvussani niitä pisimpiä naisia, jostain kumman syystä. Kyllä sellainen 155senttinen on jo lyhyt, mutta onko sillä mitään väliä. Ainut vaan, että saa olla jakkara kovassa käytössä.

Itse olen 175cm pitkä,mies 172cm pitkä. Eipä tule mieleenkään laittaa korkkareita jalkaan kun viihteelle lähdetään.
Itse olen tälläisen huomion tehnyt,että länsi-rannikolla yleinen naisen pituus on yli 170cm ja sitä pidetään normaalina pituutena. Miehetkin ovat n.180cm.
Täällä itä-rajalla naiset ja miehet ovat paljon lyhyempiä. Minua luullaan aina venäläiseksi kun täällä kuljen. Ja miehet ovat kyllä aika hukkapätkiä täällä päin!!

Lyhyt on ehkä joku alle 155cm, pitkä yli 175cm. Ei voi olla liian lyhyt tai liian pitkä, jokainen on sen mittanen kun on ja hyvä sellaisenaan, mutta noissa mitoissa jos täytyy kuvailla jonkun ulkomuotoa niin sanoisin että lyhyt/pitkä.

Itse olen 170cm ja ihan tyytyväinen. Välillä tunnen itseni pitkäksi (lyhyempien seurassa), välillä pätkäksi (etenkin 190cm pitkän mieheni seurassa). Sellaistahan elämä on =)

täällä 159cm lyhyyttä..olo välillä vähän pätkä, mutta mieheni mielestä rakas pätkä ja ihastuttava tasku-venus.. 165-170cm, mutta yläkerran "isännällä" oli sen verran huumoria, että pisti sen "ylijäämän" rintojeni kohdalle...mutta saampa laittaa millaiset korkkarit tahdon (kenkäholisti)enkä koskaan ole miestäni pidempi, sillä minusta on hassun näköistä jos nainen on miestään pidempi..etenkin jos hällä on vielä korkkarit jalassa korostamassa pituuseroa!!

mutta tuo on vain minun mielipiteeni...on tympeää arvostella toista pelkästään koon perusteella, mutta totuus on, että jos on kauhean pitkä tai lyhyt niin ongelimia siitä saattaa koitua..joko kaupassa ja/tai kumppanirintamalla.

Mä TIEDÄN olevani lyhyin täällä ;)
Mun mielestä "liian" lyhyitä, tai pitkiä ihmisiä ei olekkaan, jokainen on sen kokoinen kun on!
Olen siis alle 150 cm, ja aina ollut ihan tyytyväinen itseeni.. Mitä nyt joskus kyrsii kun ei saa mistään vaatteita.. :|

Olipas mukavaa huomata, ettei todellakaan oo ainoo lyhyt ihminen =) Vaikka jo laitoinkin jonnekkin että tiedän etten oo lyhyin ihminen, mut kun se on paljon konkreettisempi ku joku sen sanoo =)
Tsemppii pätkät... ja tsemppii pitkät... ja tsemppii siitä väliltä ;) :D :D

Meinasin sanoa ensin että alle 160cm, mutta ihmisten ruumiinrakenne vaikuttaa tosi paljon.

Siskoni on alle 160cm eikä se mun mielestä erityisen lyhyt ole. Itse olen 166cm enkä mielestäni lyhyt, paitsi joittenkin mielestä olen pieni, ainakin mieheni rinnalla (187cm) Pari kaveria on 180cm eivätkä ole silmissäni ikinä olleet silmään pistävän pitkiä.

Olen itse sen 180, eli joillekin liian pitkä, mutta itse koen olevani oikein hyvän mittainen. Ja lyhyt on alle 170cm. Mutta onhan se paljon itsestänsä kiinni kokeeko olevansa lyhyt vai ei. Itse käyttäisin korkkareitakin, jos voisin, mies vain ei tykkää jos olen paljon pidempi..
Mistä te kovin lyhyet saatte vaatteita?
Itse kun pitkänä en saa tarpeeksi pieniä ja pitkiä housuja tai paitoja, mutta kyllä ne 36 kokoset 160 senttiselle taas liian pitkiä on.. Vai onko?
Itse kyllä pidän siitä, että olen pitkä. Tosin anoppini ja appiukko ovat molemmat päätä lyhyempiä, ja he eivät pidä siitä, että pojallaan on pitkä vaimo..

Yhteistyössä