V
vieras-
Vieras
Tuntuu helpottavalta lukea monia kohtalotovereiden kertomuksia.
Meillä ei ole koskaan juotu tippaakaan, ongelma on ollut tiukka herätysliike joka on aiheuttanut traumat. Isäni on narsisti, ihailee natsisaksaa ja kuria sekä järjestystä! Äitini on alistuva, maailman kiltein ihminen, mutta täysin aivopesty uskontoon ja toistelee opittuja fraaseja kuin papukaija. Lapsuus oli väkivaltainen, henkisesti vielä enemmän. Useasti itken kun ajan pois heidän luotaan. Olen pitkään miettinyt välien katkaisemista., terapeuttinikin suositteli ainakin jonkinlaista taukoa.. jaksan silti aina uskoa että ehkä tällä kerralla olisi hyvä päivä, harvoin on. Oletteko siis kokeilleet jonkinlaista paussia?
Olen kokeillut pausseja ja usein kun olen sellaisen jälkeen soittanut niin olen taas muutaman päivän itkenyt. Vuosien jälkeen olen ehkä jo vihdoin oppinut, että vaikka kaipaan äitiäni tai sitä äitiä, jollainen hän ei pystynyt olemaan, minun ei kannata olla häneen yhteydessä, koska hän ei muutu (pahasti harhainen, mutta hän ei sitä näe) ja siten vain satuttaa minua.
Suosittelen vahvasti sinua ottamaan kunnon taukoa. Kuulostaapa siltä, että eipä haittaisi vaikket koskaan olisi yhteydessä. Helpointa on ehkä itselleen ottaa aluksi paussia, jos on kovin velvollisuudentuntoinen. Jos vanhempiesi kanssa tulee paha olo, älä ole heidän kanssaan tekemisissä. Jos joskus sinulle ei tule paha olo heidän kanssaan vaan saat myös siitä, asiahan on silloin eri.